Az óriáspontyok tava, Zajarki

A pontyhorgászat számomra gyermekkoromban úszós készséggel kezdődött, amelyet a hagyományos fenekező módszer követett. Sokáig azt hittem, hogy ennél nincs hatékonyabb, amíg meg nem ismertem és bele nem ástam magam a feederes pontyhorgászat rejtelmeibe. Meggyőződésem, hogy a rövid idejű horgászatok során nincs ennél hatékonyabb! DE… és itt jön a DE!!!

De mindig azt láttam, hogy az igazán nagy pontyok megfogásához gyakorta kevés egy gyors, délutáni peca. A vízterület legnagyobb pontyaihoz több idő kell és szelektívebb módszer. A modern nagyponty-horgászattal vagy – ahogy hazánkban nevezik – bojlis pontyhorgászattal (is) évek óta foglalkozom, de most jutottam el arra a szintre, amikor be mertem azt vállalni, hogy hazánk és Európa legnevesebb tavain és pontyos versenyein is megmérettessem magam.

Az óriáspontyok tava: Zajarki-kavicsbányató

2022. végén, amikor a következő szezont terveztem, mindenképpen tervben volt a Zágráb közelében található Zajarki-tó „meghódítása” is. Ezt a legendás tavat Európa TOP5 nagypontyos vízterülete között jegyzik.

2023 februárjában már itt voltunk és próbálkoztunk…
… de azon kívül, hogy megfagytunk…
… csak néhány kisebb pontyot tudtunk fogni
Örültünk is meg nem is… de már ekkor tudtuk, hogy ide még jobban felkészülve, jobb időszakban kell visszatérnünk!

Szerettem volna mielőbb „begyűjteni” és egy sikeres túrát magam mögött tudni ezen az ikonikus helyszínen is, ezért már februárban Rokolya Péter csapattársammal ellátogatunk ide. Mint később kiderült elhamarkodott, rossz döntés volt…! Tulajdonképpen „semmit” sem fogtunk 5 nap alatt, pontosabban néhány db, helyi viszonylatban kicsinek számító pontyot. Nagy csalódás és pofon volt ez számunkra, de ez is egyértelművé tette, hogy nagyobb alázattal és még nagyobb felkészültséggel kell minden további túrának nekivágni.

2023. augusztus és ugyanaz a hely a tavon
Kedvenc madarunk és „megáldotta” a botjainkat

2023. augusztus végén tértünk újfent vissza, és ennek eredményeként horgászpályafutásunk legeredményesebb pontyos túráját tudhattuk magunk mögött. Mikor ezeket a sorokat gépelem, még frissen kavarognak bennem az átélt élmények és sajog a karom, fáj a vállam a sok spombolástól, de a képeket végignézve egyértelmű, hogy a fáradtságos munka sokszorosan megtérült!!!

Kora reggeltől estig „püföltük” a vizet, de ha nem dobtuk a spombot, nem volt kapásunk

A képes beszámoló és a látványos film mindent hűen visszaad, hogy miben volt részünk az óriáspontyok taván!

A nyári túra első hala, amely 17-18 kg között lehetett. Egyedül nagyobb volt, mint két téli pontyom együttesen
Majd beindult az úthenger…
… és egyre több…
… és egyre nagyobb halakat fogtunk
A pontyok zöme termetes tükörponty volt
Napközben gyakorta csak így lehetett a meleget elviselni
A fárasztások (és a filmezés is) vízben állva történtek
Nem volt ritka a dupla fogás sem
Az etetéshez MONSTER Hard bojlit (ezek a dupla színűek), Haldorádó Premium oldódó bojlit, valamint kevéske főtt kukoricát és halas pelletet használtunk
Ezt kellett spombbal a kívánt helyre bedobni
Nagyon kemény meló a folyamatos spombos etetés, eközben a halfárasztás és filmezés… éjszaka is alig alszik az ember. 3 nap után a kezünket is alig bírtuk felemelni
Az ilyen pontyok minden fáradtságot elfeledtetnek
28,64 kg, kettő dekára a korábbi egyéni pontyrekordomtól
Újabb dupla dinamit
Bányatavi erőgép
Nem lehet velük betelni
Álomhorgászat álomhalai
Különleges bajuszszál
A Haldorádó MONSTER Magnum csalik adták a legnagyobb pontyokat, amelyek méretválasztéka 2024-től kibővül. Az eddigi 20 mm-es csalik mellett lesz 30 és 35 mm-es változat is
Ezek mindegyikének főzött, könnyített (wafter) magja van, amelyet egy rendkívül ízes és attraktív, külső oldódó réteg vesz körbe. A nagyobb csalik kérgének teljes oldódási ideje 5-8 óra (vízhőmérséklettől függően)
2024-ben csak egy új íz kerül forgalomba, az itt látható N-Butyric & Tengeri Rák vagy a Fűszeres Máj közül. Hogy melyik lesz a befutó, melyiket használnád szívesen, döntsétek el Ti!
Nekem Ő volt a nyerő csali: MONSTER Magnum N-Butyric & Tengeri Rák 30+ mm-es változatban
Életemben először láttam ekkora számot az általam megfogott ponty mérlegelése közben
Az igazi óriások nemcsak hosszúak, hanem rendkívül szélesek is
A legkíméletesebb bánásmód jár mindig a legyőzött nemes ellenfélnek!
BUMM!!! Horgászpályafutásom legnagyobb tükörpontya 30,9 kg!!!
Peti is többször megközelítette…
… sőt meg is döntötte saját pontyrekordját!
Nagyon büszke vagyok rá, hogy saját fejlesztésű botjaim itt is maximálisan helyt álltak
A név és a logó kötelez!
Itt a By Döme Black Edition BC 390 3,5 Lbs botokat használtuk mindketten, amelyek a család távdobó, nagyhalas változatai
Egy aktív pillanat, én etetek, Peti pedig már fáraszt
A termetes halak fárasztása a kristálytiszta, meleg vízben akár 10-15 percig is tarthatott
Szákban az újabb óriás
Azt hittem álmodom, de mégsem! Ugyanazon a napon megfogtam életem legnagyobb tükörpontyát, majd tőpontyát is!!!
Ezt a méretet már megtartani sem egyszerű
BUMM!!! A legnagyobb tőpontyom, amely 33,22 kg!!!
Peti különleges two tone tükröse
A legnagyobb pontyok korát minimum 20 évre saccoltuk és meglepődve tapasztaltuk, hogy „ráncos” a homlokuk, korábban ilyet még soha nem láttunk
28,5 kg-os tőponty
Még egy utolsó felvétel az öreg harcostól
BUMM!!! 64 db halat fogtunk (minden kifogott ponty után egy kavicsot dobtunk a vödörbe), amelyből 22 db volt 20 kg feletti, ebből 5 db 25 kg felett és 2 db 30 kg felett!!! Nehéz lesz ezt bárhol máshol überelni, de azért megpróbáljuk!

Az itt készült film remekül visszaadja horgászatunk legizgalmasabb pillanatait és az átélt élményeket, miközben nagyon sok hasznos infót is megosztunk a nézőkkel!