Kapitális pontyok a Raduta víztározóról VIII. rész - A felejthetetlen utolsó éjszaka

A Radutai horgásztúránk utolsó éjszakájáig is már több szép fogással és élménnyel gazdagodtunk, a tározó halállománya valósággal elbűvölt bennünket. Többször a szemeimnek is alig akartam hinni, mikor a vízben egy-egy 30-40 kg-os ponty fordult lustán. Hihetetlen, hogy mekkora pontyok élnek a Raduta víztározón. Az utolsó éjszaka egy kisebbfajta ízelítőt kaptunk ismételten ebből a csodából, hisz olyan fogásokban volt részünk, melyre már kevésbé számítottunk. Három darab 15 kg-on felüli pontyot sikerült az éjjel és a reggel folyamán sikeresen kifárasztanunk.

Az utolsó éjszaka előkészületei

A túra végére táborhelyünk igen otthonossá vált.

Bár már nyolc éjszakás folyamatos horgászaton voltunk túl, és kissé fáradtnak éreztük magunkat, maradék erőnket összeszedve, egymást biztatva, újult lelkesedéssel álltunk neki a csalizásnak és a szerelések behordásának. Mindenkinek megvolt a saját elképzelése, hogy az utolsó éjszaka hogyan próbálja még sikeresebbé tenni a túrát, s ennek megfelelően cselekedett. A hosszantartó, stabil etetés végett, ezeket a helyeket nem hagytuk el, kitartottunk mellettük, de azért mindenki próbált valami újdonságot becsempészni. Feri a meder közepével próbálkozott, Csabi egy új kagylópadot vallatott, Gábor egy új törést keresett, míg jómagam ismételten elhatároztam, hogy megpróbálkozom a 60 cm-es vízben történő horgászattal. Ez a parttól mintegy 350 méterre található sekély, de viszont rendkívül kemény aljzatú rész már adott egy 19 kg-os nyurgát. Bíztam a hely további bőkezűségében és az egyik szerelékem dupla tintahalas bojlival ismételten ide tettem le.

A horgászláda tele apró mütyürkékkel. Mindre szükség van, hisz soha nem tudhatjuk, melyik lehet a nyerő.

Aromák, bojlik és lebegő bojlik választéka kellett a sikeres fogásokhoz.

A "búcsú-pontyok"

A másnapi indulás végett a behordások után kissé szomorúan helyezkedtünk el táborhelyünkön. Emlékezéssel, a legjobb történetek felidézésével próbáltuk vidámabbá tenni a hátralévő időt, próbáltuk elfelejteni az elkerülhetetlent, az indulást. Persze az utolsó pillanatokig bíztunk a fogásokban, melyek, mint a későbbiek folyamán kiderültek bőven felülmúlták a legmerészebb elképzeléseinket is. Éjjel egy órakor a 30 kilógrammon felüli ponty után sikerült egy 20 kg-on felüli pontyot is fognom. Nagyon elégedett voltam a túra eredményével addig is, hisz a harminc feletti ponttyal teljesült titkos álmom. Ez a 23.3 kg-os tükörponty feltette a koronát a túra eredményességére. Ezt a pontyot egyszerűen csak golyópontynak hívtuk, melyre hihetetlen méreteivel abszolúte rászolgált. 77 cm-es hossz mellé 96 cm-es legnagyobb kerület párosult! Fárasztása rövid ideig tartott, ellentétben a hajnali négy óra öt perckor megakasztott nyurgapontyhoz képest. Ez volt a túránk legjobban védekező hala, húsz percig szinte semmi közöm nem volt hozzá, jóformán azt csinált velem amit akart. Közel fél órás fárasztás után tudtuk csak nagy nehezen megszákolni. 92 cm hosszú volt! Reggel hétkor, zárszóra Gábor is fogott egy 15 kg-os tőpontyot, mellyel befejeztük a Radutai horgászatot, és nekiláttunk a táborhelyünk lebontásához. Szomorú pillanatok voltak ezek, de már ott helyben a pakolás közben eldöntöttük, jövőre visszatérünk. Tavasszal ismételten megpróbálkozunk a Radutai víztározó kapitális pontyainak kifogásával.

A 18 kg-os, 92 cm-es nyurgaponty.

A nyurgaponty a visszaengedés előtti pillanatokban.

Pontymatracon a 'golyóponty'.

Belekapaszkodni is nehéz volt.

A 96 cm-es kerület szinte teljesen betakarta a felsőtestem.

A 23,3 kg-os tükörponty.

A túra utolsó, Gábor által kifogott 15 kg-os tőpontya.

Búcsúzunk a Raduta víztározótól, de hamarosan visszatérünk.