FeHoVa 2018, Haldorádó szemmel

Térültem-fordultam, és már megint tavasz van. És, ha tavasz van, akkor FeHoVa is van, immár 25. alkalommal. A remek programokon kívül nekünk, pecásoknak ez az esemény egyet jelent a nagybetűs horgászszezon kezdetével, és jó alkalmat kínál a hiányzó felszerelések és a 2018-as újdonságok megvásárlására is. Sőt, ennél jóval többet is kínál, ha Haldorádós szemmel nézzük!

Vannak olyan évek, amelyeket a szokásosnál is jobban vár az ember. Számomra a 2018-as év is ilyen. Számtalan tervem van idénre, és bízom benne, hogy nagy részét meg is tudom valósítani úgy, hogy arról a Haldorádó olvasói, illetve a Facebookon minket követők is értesüljenek majd, hiszen az élmény úgy igazán értékes, ha azt olyanokkal lehet megosztani, akik velem, velünk tudnak örülni. E tervek megvalósításában nagy szerep jut majd azoknak az újdonságoknak, amelyek még formálódnak, és persze azoknak is, amelyek már ott vannak a Ti táskátokban is. Sajnos nem tudtam a FeHoVa kiállításon megkérdezni minden vásárlónktól, hogy milyen terveket szövögetnek erre a szezonra, azonban azoktól igen, akiknél senki nem áll közelebb a Haldorádó termékekhez. Hogy kik ők? Talán nem túlzás mindenféle álszerénységet mellőzve azt állítanom, hogy Magyarország legismertebb horgászai.

Nagy kiállító térrel vártuk az érdeklődőket
Itt mindent kézbe lehetett venni, vagy akár megszaglászni az újdonságokat
Nálunk kicsik és nagyok is megtalálták azt, amit kerestek!

Mielőtt felkapják a fejüket a Kedves Olvasók, nem állítom, hogy mi vagyunk a legjobb horgászok, a legrutinosabb horgászok, a legokosabb horgászok, sőt, még azt sem, hogy a legszebbek (ez mondjuk, nem biztos :)), de az tény, hogy a leginformatívabbak. Talán össze sem tudnám számolni, hány csatornán lehet velünk a horgászatról értekezni. A Facebook oldalaink, nyilvános e-mail címeink tárt karokkal várják az érdeklődő horgászokat, és a Haldorádó horgászportálon, közösségi csatornákon megjelenő írásaink, kisfilmjeink olyan mennyiségű információt hordoznak, amelyek minden újdonságra nyitott horgász számára tartogatnak érdekességeket.

Tavasszal aktuális a zsinórcsere, így nem csoda, hogy legkedveltebb monofil zsinórjaink nagyon keresettek voltak
Sokan vették kézbe az új By Döme TF Pearl Carp orsókat
A nagyhalas szekciónál a Stick Mixes gyors keresőhorgászat volt a legnépszerűbb téma
A Spéci Termékek legújabb generációja is nagy sikert aratott

Mindezek mellett, végiggondolva a XII. Haldorádó Pontyhorgász Napok és a FeHoVa történéseit, be kell látnom, hogy nem tudjuk túlzásba vinni az információ átadását. Ezeken a rendezvényeken olyan sok kedves megkeresést kapunk, amelyeket egész egyszerűen nem lehet virtuálisan megejteni. Ugyanis ekkor nemcsak egy irányba áramlik az információ, hanem visszafelé is. Nemcsak a töméntelen tudás az, amit kapunk, hanem olyan adag szeretetet, amely még tovább motivál minket.

Egyre népszerűbb a finom method horgászat, így nem csoda, hogy a By Döme TF Fine Carp botokat sokan megnézték
Természetesen a nagy dobásokra áhítozók is megtalálták a számításukat, hiszen immár a Long Cast botok mellé kézbe vehették az 55-ös Long Cast orsó nyeletőfékes változatát is

A mai felgyorsult világban, ahol a közösségi oldalakon megszámlálhatatlan teszthorgász, kupákat halmozó versenyző ontja a „tudást”, felértékelődik azoknak a szava, akik több évtizede űzik ezt a sportot, tapasztalataikat a vízparton szerezték, és ami ennél még fontosabb, felhalmozott tudásukat át is adják. A következőkben derüljön hát ki, hogy mit várnak a 2018-as évtől a Haldorádó Team legismertebb tagjai, és terveik megvalósításában melyik újdonság fogja a legnagyobb szerepet játszani!

A legnagyobb érdeklődés kétségkívül a method feeder horgászathoz való csalogatóanyagok és eszközök iránt mutatkozott…
… de meglepően sokan vásároltak olyan eszközöket, amelyek kifejezetten vad folyóvízre készültek

Döme Gábor (Haldorádó Feeder Team)
„Hogy mik a terveim, céljaim erre az évre? Ez nemigen fér bele két mondatba, de megpróbálom! Elsősorban az új By Döme TEAM FEEDER orsók és botok méltó bemutatása lesz a fő elfoglaltságom. Emellett időm nagy részét versenyekre készülve fogom tölteni, és tesztelem a jövő évi innovációkat. Ám mostanában nagyon megkedveltem – vagyis inkább az egyre több elfoglaltság miatt – rákényszerültem a félnapos pecákra. Ezek a horgászatok nemcsak azért jók, mert pár órát vesznek csak igénybe, de azért is, mert hála ez évi fejlesztéseinknek, nagyon készülni sem kell rájuk. Elég egy csomag Ready Method kaját felbontani, a horogra felhúzni egy SpéciMethod Ball-t, és már repülhet is a method szerelék a vízbe.

Döme Gábor szombati előadásán ismét megtelt a nézőtér!
Sokszor villant a vaku a Haldorádó standon

De ezek a terveim eltörpülnek amellett, amely igazán fontos, ez pedig a gyerekek kicsábítása a vízpartra. Ebben a négy napban megszámlálhatatlan horgászpalánta jött oda hozzám beszélgetni, fotót készíteni, aláírást kérni. Azon túl, hogy ez nagyon nagy öröm számomra, borzasztó nagy felelősség is. Ezek a srácok ugyanis felnéznek rám, ránk, és követendő példának tekintik azt, amit mi csinálunk. Arra fogok törekedni – és ezt az egész csapat nevében mondhatom - hogy a gyerekek bizalmának maximálisan eleget tudjak tenni, és méltó legyek, méltók legyünk erre az óriási szeretetre!”

Döme Gábor: „Arra fogok törekedni, hogy a gyerekek bizalmának maximálisan eleget tudjak tenni, és méltó legyek erre az óriási szeretetre!”

Sipos Gábor (Haldorádó Feeder Team)
„Ez az év nekem parádésan indult, hiszen már január 3-án sikerült megfognom életem eddigi legnagyobb halát, úgyhogy egy terv máris kipipálásra került. Szeretnék ebben az évben, immár hatodszorra is bekerülni a Nemzeti Feeder Válogatottba és a versenyeken méltóképp képviselni a Haldorádót, és ezzel együtt azokat is, akik szeretete, támogatása nélkül mindez semmit sem érne, tehát azokat, akik napról napra követnek minket! Ezenkívül terveim közt van olyan új módszereket is kipróbálni, amelyek feederbottal is kivitelezhetőek, és ezeket szeretném a nagyközönségnek is megmutatni. Olyan kisfilmeket, beszámolókat szeretnék elkészíteni, amelyek mindenki számára szórakoztatóak, ugyanakkor inspirálóak is. Bízom abban, hogy akik figyelemmel követik a munkásságomat, kedvet kapnak a horgászathoz és élményekkel teli napokat tudhatnak majd magukénak. Több részletet nem árulok el ezzel kapcsolatban, mert lelőném a poént, de az biztos, hogy érdemes lesz követni a Haldorádó horgászportál Facebook-oldalát, mert izgalmakban nem lesz hiány!

Nagy öröm volt találkozni azokkal a horgásztársakkal, akik nyomon követik munkásságomat

Az újdonságok közül nekem több kedvencem is lesz, sőt már van is! A versenyszerű horgászat mellett legalább annyira kedvelem a nagyhalas pecákat is, így szerintem pont annyiszor fogom feltűzni a csalitüskémre az 5 mm-es ProMethod Pelleteket, mint mondjuk a Blendex Pop Upokat.”

A finomszerelékes method horgászathoz is van alternatívánk

Putz Tamás (Haldorádó Feeder Team)
„Minden évnek úgy futok neki, mint ennek, tehát szeretnék még nagyobb halakat szákba terelni rezgőspicces botjaimmal. Bár a szezon már elkezdődött, hiszen nincs jég a tavakon, nekem az igazi kihívás májustól kezdődik. Ekkortól lehet ugyanis horogra keríteni azokat a termetes torpedókat, amelyekről a hosszú téli szünet alatt álmodoztam! Szóval elsőszámú tervem, hogy amurrekordomat megdöntsem, és végre kezemben tarthassak egy fekete amurt. Tavaly sok torpedót tudtam fogni az új Kék Fúzió ízesítésű FermentX csalikkal, de idén ezt túlszárnyalom, az biztos. Szeretnék minél hatékonyabb, minél kreatívabb megoldásokat kidolgozni a nagyhalas feederhorgászatban. Szeretnék egyre vadabb, számomra ismeretlen vízterületekre ellátogatni és egyéni rekordjaimat túlszárnyalni. Hogy ezekből mi valósul meg, egyértelműen a jövő rejtelme, ha csak egy teljesül, már boldog leszek, de mint tudjuk, az élet a legnagyobb rendező, így izgatottan várok mindent, amit 2018-as számomra a vízparton tartogat!

A tavaszi nagypontyos horgászataimon a BlendeX Pop Up lesz az elsőszámú csali!

Haskó Tamás (Haldorádó Carp Team)
„Eddig mindig azokban az években volt szerencsém rekordjaimat megdönteni, mikor nem is számítottam rá, így nem szívesen fogadkozom, viszont Ernővel olyan túrákra készülünk, amelyek mindegyikében benne van, hogy megfogjuk álmaink halát. Azonban a hosszú kirándulások mellett nagy szerep jut idén a pár órás pecáknak és ezzel együtt „legendás” hátizsákomnak is. Talán azért, mert már nem vagyok 20 éves „csikó”, talán azért, mert kislányom vár otthon, de az is lehet, hogy csak a gyors élmények miatt, de egyre többször választom inkább a rövidebb horgászatokat. Tudom jól, hogy rajtam kívül sokan vannak még így, ezért elsőszámú célkitűzésem, hogy olyan technikákat, módszereket mutassak be, amelyek a néhány órás horgászatokból is maradandó élményeket tudnak kovácsolni.

A Spéci Additive adalékokra sokan voltak kíváncsiak

Ezekhez a rapid pecákhoz a legtöbbször olyan magas minőségű, és nagy távcsali hatással bíró csalogató anyagokat, aromákat használok, amelyek gyorsan fejtik ki a hatásukat és a bojlis módszert is „pörgőssé” tudják tenni a sok kapás miatt. A Spéci Additive adalékok mindig helyet kapnak a hátizsákomban csakúgy, mint kedvenc Stick Mixeim.”

Rapid horgászatokra fel!

Kerekes Ernő (Haldorádó Carp Team)
„Tomi szokásához híven szerényen indul neki a szezonnak, ám azt elfelejtette mondani, hogy idén már sikerült nyakon csípni termetes pontyokat, pedig még csak február van! Amilyen jól kezdődött ez az év, én nagyon bízom benne, hogy így is fog folytatódni. Sok olyan álmom és tervem van, amelyek kitöltik majd az évet, és sok olyan túrát szervezünk a Carp Team többi tagjával, Rokolya Petivel és Farkas Szabival, amelyeken az egyértelmű célunk az, hogy a vízterület legnagyobb halát tarthassuk a kamera elé! Abban lesz egy kicsit más ez az év, mint a többi, hogy túráinkra azok is elkísérnek majd minket, akik nyomon követik a Haldorádó Carp Team Facebook-oldalát. A technika segítségével immár villámgyorsan tudunk olyan kisvideókat feltölteni, amelyek segítségével átélhetitek velünk a kirándulások minden izgalmas pillanatát, valamint olyan apró trükköket, tippeket, praktikákat is meg tudunk így osztani veletek, amelyek segítségével akár ti is megfoghatjátok álmaitok halát.

Ernőtől nemcsak a csalikról, de azok megfelelő felkínálásáról is sokat megtudhattak az érdeklődők

A 2018-as újdonságok közül a BlendeX Pop Up Big Carp változataiban látok nagy lehetőségeket. Azon túl, hogy a gyors pecákhoz is alkalmasak ezek a bojlis szemmel kifejezetten kicsinek mondható csalik, kitűnően használhatóak lesznek nekem akár csalikombinációkhoz, akár olyan esetekben, amikor megmakacsolják magukat a nagy halak, és finomítani kell a megfogásukhoz.”

A 2018-as szezon tehát már hivatalosan is elkezdődött, és nagyon remélem, hogy pár héten belül az igazi tavasz is megmutatja az arcát, és ismét horgászokkal telnek meg a tavak, folyók partjai. Amit mi tudtunk, azt az újdonságok formájában átadtuk, a többi a halakon múlik. Az viszont biztos, hogy a fejlődés nem állhat meg, így mi sem lazsálhatunk, mert napról napra kerülnek elő olyan módszerek, csalogatóanyagok, technikák, amelyek még eredményesebbé tehetik a horgászattal töltött időt. Kövessetek hát minket Facebook-oldalainkon és értesüljetek első kézből arról, hogy miként is próbálunk mi magunk is egyre jobb horgászokká válni!