Daiwa Freams orsóbemutató

Daiwa Freams orsóbemutató

A Daiwa orsókat főként azok a horgászok keresik, akik hosszú távú használatra szeretnének orsót. Ennek egyik oka, hogy a Daiwa márkanévvel megjelent termékek egyet jelentenek a megbízhatósággal, a másik pedig az, hogy olyan újításokat alkalmaz az angol cég, amely a tökéletes működés mellett az időtállóságot is garantálják. A Freams orsócsalád öt tagból áll, melyek közt a pergető horgászok és a feederbotos horgászok is megtalálhatják a kedvükre valót.

A Freams orsók mindegyike nagyon mutatós. Ez a tulajdonság, még ha nem is létfontosságú, mindenképpen fontos. Futurisztikus kivitelezésű, de tulajdonképpen minden egyes adottság, ami a külcsínt feldobja, szolgál valami hasznosat is. Ha nemcsak nézzük, hanem kézbe is vesszük az orsót, azonnal érezhető, hogy erős, masszív szerkezetről van szó, amely a HardBody-Z Concept technológiát dicséri. Olyan erős, mégis könnyű ötvözetből készülnek ezek az orsók, amelyek majd minden mechanikai terhelésnek ellenállnak. Ezek a modellek a minőségi műanyag orsók árfekvéséhez képest alig valamivel drágábbak, és korábbi Daiwa csúcs-orsókhoz viszonyítva is kimondottan kedvező az áruk.

Mutatós orsó a Daiwa Freams

A Freams A modellel először sikerült a Daiwa mérnökeinek az úttörő Mag Sealed technológiát egy kedvező árkategóriájú orsóba integrálni. A Mag Sealed konstrukció alumínium orsótesttel kombinálva tartósan sima és nyugodt futásról gondoskodik, a tengely tömítettsége miatt nem juthat víz és kosz a hajtáshoz az orsóházba. Így az orsó élettartama, különösen tengeri használat esetén, jelentősen meghosszabbodik. Az UTD fékrendszer minimális indulási érzékenységgel dolgozik, ez különösen a vékony fonott zsinóros horgászatnál ad optimális biztonságot fárasztás során. A Freams A egy igazi, japán sztenderdek szerint készülő high-tech orsó, melynek ár-teljesítmény aránya kiváló.

Az orsó minden eleme tökéletesen megmunkált, igazi prémium minőségről árulkodik

Röviden ennyi lenne az orsó leírása, hiszen ebben minden benne van, ami minket, horgászokat érdekelhet. Akik viszont alapos megfontolás után választanak csak orsót, szeretik jól megnézni, milyen képességeket is jelentenek a kacifántos megnevezések. A Freams orsók legnagyobb fegyvere az a Mag Sealed technológia - lássuk, mit is jelent ez:

A Mag Sealed megoldás egy speciális mágneses olajon alapul, amit a NASA fejlesztett ki abból a célból, hogy az űrhajókban az üzemanyagot a mágnesesség segítségével mozgatni lehessen. Egy ilyen olajat az orsógyártáshoz nem lehet csak úgy a boltban megvásárolni, hiszen felettébb összetett és különleges gyártástechnológiával készül. Az olajba zárt vasoxid részecskék - melyekre a mágnesezhetőség miatt van szükség - alig 1/100000 mm átmérőjűek. Egyetlen részecske felülete mindössze akkora, mint egy influenzavírus egytized része.

Az ebben a speciális „fémes olajban“ található molekulák képesek megváltoztatni az alakjukat. Ha mágneses hatásnak tesszük ki őket, normális formájuk megváltozik és az olaj ezáltal folyékony tömítő anyaggá válik. Ez az olaj olyan erősen mágnesezhető, hogy egy mágnesezett falú edényből akkor sem folyik ki, ha azt nyitott részével lefelé fordítjuk. Egy ilyen, folyékony, mágnesezhető olajon alapuló tömítés nem eredményez súrlódást, tökéletesen szigetel és a legkisebb porszemcsék bejutását is megakadályozza. A Daiwa mérnökei számára a nagy kihívás abban állt, hogy olyan orsót fejlesszenek, ami kifejezetten illeszkedik a mágnesezhető olaj alapú tömítés adottságaihoz és lehetőségeihez. Egy olyan folyékony membránt alkottak, ami megakadályozza, hogy víz jusson az orsóba. A Mag Sealed design arra az alapelvre épül, hogy a peremfutó orsó belsejétől távol tartsa a vizet. Mindenekelőtt a tengeren horgászókat hozza lázba ez a gondolat, mert ez a megoldás garantálja orsóik hosszú élettartamát. Nincs rozsdásodás, csak kifogástalan működés. Ha sós víz jut egy orsóba, majd az megszárad, a só kikristályosodik és korrodálja a hajtóművet és a golyóscsapágyakat. A legegyszerűbb megoldás ennek elkerülésére a gumi tömítőgyűrű lenne, de az akkora súrlódást okoz, hogy a tengely és a rotor közti tömítésként alkalmazva használhatatlanná teszi az orsót. Csak a mágnesekkel együtt alkalmazott mágnesezhető olaj nyújtja az elvárt tömítő hatást. Hosszú évekre volt szükség a kutatás és fejlesztés terén, mire sikerült a horgászorsók számára egy ilyen színvonalú tömítési megoldást kidolgozni.

A Mag Sealed technológia hívatott időtállóvá tenni az orsót

A fent említett technológia felelős tehát azért, hogy orsónk tökéletes maradjon hosszú évekig. A sima futás érdekében a Mag Sealed technológiát beépítették a csapágyazásba is, melynek köszönhetően különösen sima az orsó futása.

Az orsó hajtásáért is egy új technológia felelős: a mágneses olaj tömítés nemcsak a víz orsóba jutását akadályozza meg, hanem javítja az orsó sima futását, fokozza „érzékenységét“ is. Az embernek az az érzése, hogy közvetlenebb a kontaktusa a műcsalival, könnyebben érzékeli a finom kapásokat is, és élvezetesebb a fárasztás minden pillanata. Pont emiatt fejlesztették ki az „Air Rotor” technológiát is. Ennek köszönhetően egyenletesen eloszlik a hatalmas erőhatás, ami a zsinóron érkezve a zsinórvezető görgőn át a rotorra hat, így sokkal kisebb terhelés éri a rotor egyes részeit. Mellékesen ez a rotor 15%-kal könnyebb, mint az azonos anyagból készített szokványos alakú rotorok. Ez a technológia egyben csökkenti a vibrációt és javítja a forgási egyensúlyt a nagyon mélyen lévő súlypontja miatt.

Az Air Rotor a Daiwa orsók modern alkatrésze

Az orsó dobozán olvasható még egy tulajdonság, amely DigiGear név alatt fut, lássuk, mi is ez: gépi megmunkálású, digitális hajtómű, melyet a különösen nagy terhelés elviselésére fejlesztettek. A HardBody-Z alumínium házba beágyazott hajtómű a hajtókar erejét közvetlenül adja át a rotornak, nyugodtan, simán és a legnagyobb hatékonysággal, hogy a horgász teljesen a horgászatra koncentrálhasson.

A DigiGear hajtóművet nagyon könnyű lendületbe hozni a hajtókarral

Mint a legtöbb Daiwa orsó, a Freams is ABS dobbal készül, ami szuper megoldás, hiszen hosszú dobásokat tesz lehetővé, és megbízhatóan véd a hagyományos orsókon dobás során keletkező gubancoktól. A zsinór leugrása a dobról orsótípustól függően különböző méretű hullámokban történik. A zsinórcsavarodás és gubancképződés megelőzésének legjobb eszköze, ha minél nagyobb ívben kerül a zsinór a dobra. A DAIWA orsók ABS dobjának magja vastag, a szokásos kialakítású dobokkal ellentétben a dob az eleje felé kúposan kiszélesített. Az ilyen kialakítás hatására a zsinór szabályos, nagy ívekben és egyenletesen fekszik fel rajta. A dobra az előre szélesedő formának hála teljesen egyenletesen kerül fel a zsinór, mert a szokásos formájú távdobó dobok feltöltésénél gyakori „kúposodás“ elmarad. Ez csökkenti a zsinórcsavarodás kockázatát és egy további lényeges szempont, hogy hosszabbat lehet vele dobni.

A Daiwa Freams orsók pótdobjai is ABS kiképzésűek, tehát a dob eleje felé szélesednek
Minden dobon hagyományos háromszög alakú klipsz van, igaz, műanyag alátéttel és sokkal puhább anyagból, mint rég. Így aztán a zsinórhoz is sokkal kíméletesebb!

Azért, hogy a zsinór csavarodástól mentesen jusson el a dobig, a Twist Buster zsinórvezető görgő a felelős. Ez minimumra csökkenti a zsinór csavarodását felcsévéléskor. Ezzel a hatékony megoldással a csavarodás egyik fő oka jórészt kiküszöbölhető. A Twist Busternek köszönhetően a zsinór és a zsinórvezető görgő közti súrlódást jelentősen csökkent.

Twist Buster zsinórvezető görgővel van felszerelve az összes Freams orsó

Nem akármilyen fék is tartozik a Freams orsókhoz: Az Ultimate Tournament Drag fékrendszer impregnált féktárcsákat tartalmaz, melyek kb. 30-szor tartósabbak, mint a normál féklamellák. A szokásos fékrendszerekhez képest az effektív fékerőt sikerült jelentősen megnövelni. További előny a csökkentett indulási ellenállás, a fék a beállított fékerő elérésekor azonnal működésbe lép, folyamatosan és egyenletesen dolgozik.

A dobon lévő fékszabályozó tárcsával egy Ultimate Tournament Drag rendszerű féket tudunk kedvünk szerint állítani

A rövid leíróból még nem igazán lehetett átlátni, milyen sok apróságból áll össze a Freams orsó. Nincs mese, egy felső-középkategóriás orsónak már ezeket mind tudnia kell. Egyedi megoldás, hogy az orsó mellé kapunk olyan alátéteket, melyekkel a dob magasságát állíthatjuk, ha nem lenne tökéletes a zsinórprofil.

Apró, de fontos alkatrészek a tökéletes zsinórprofil eléréséhez

Ahogy a bevezetőben is szerepelt, a Daiwa Freams orsócsalád öt tagból áll. A 2500A, 3000A és a 4000A csupán méretben tér el egymástól.

Három Freams A orsó között csupán méretbeli eltérés van

A 2500A a legkisebb modell, ez 4,8:1-hez áttétellel teker, így egyetlen hajtókar-fordulattal 72 cm zsinórt képes beszedni.

Daiwa Freams 2500A, a legkisebb testvér

További információ a Daiwa Freams 2500A orsóról

A 3000A már valamivel nagyobb dobátmérőjű orsó. 4,7:1-hez áttétellel teker, és már 79 cm zsinórt képes beszedni egyetlen hajtókar-fordulattal.

További információ a Daiwa Freams 3000A orsóról

A család legnagyobb tagja a 4000A, amely 4,9:1-hez áttételű, és 87 centit tud egy fordulattal visszacsévélni.

További információ a Daiwa Freams 4000A orsóról

A 2508A valamivel sekélyebb dobbal rendelkezik, mint a 2500A.

A 2508A kicsit sekélyebb dobbal rendelkezik, mint méretbeli társa

További információ a Daiwa Freams 2508A orsóról

A 3515PE-HA típusú orsó sekélyebb dobbal van ellátva, mint az „A” széria. A Freams család leggyorsabb tagja. 5,7:1-hez áttétellel teker, és egyetlen hajtókar fordulattal 97 cm zsinórt képes a dobra pakolni! Ideális feederezéshez is!

A család leggyorsabb tagja a 3515PE-HA
A 3515PE-HA sekély dobbal (és pótdobbal) kerül forgalomba - jól érzékelhető a különbség a Freams 4000A dobkához képest

További információ a Daiwa Freams 3515PE-HA orsóról

Haldorádó Team(X)

* Amennyiben nem jelennek meg a kommentek, úgy szükséges a böngészőben bejelentkezni a Facebook profiljukba!

10másodperc múlva átirányítunk a fizetési felületre.