Rabol a hal, de  nem tudok fogni!

Rabol a hal, de nem tudok fogni!

Ritkán adódik olyan, hogy ne fogjak halat. Persze azért előfordul a horgászatnak eme kiszámíthatatlan és meglehetősen zavaró momentuma, de általában nem ez a jellemző rám. A folyóvizek szépek, tiszták, és ami a lényeg, rablástól harsogóak voltak. Kiszemelt horgászhelyünk mi is lehetett volna, mint a körösladányi duzzasztó...

Tónival elhatároztuk, ha törik, ha szakad, lemegyünk. Titkon harcsára számítottam, igaz, piócával, nadállyal és nem is az alvízen fogták őket. De ugye az ember mindig reménykedik...

A szépséges kis holtág

Túl korán érkeztünk, rablás a folyón még sehol nem volt, így a közvetlen szomszédban kezdtünk. A kis holtág szép, hangulatos, ráadásul itt van ezer meg egy spriccelés, rablás, miegymás. Mégsem akar kikéredzkedni a vízből semmi. Twisterrel és támolygóval próbálunk az egyre inkább hajtó, éhes rablók eszén túljárni, ám egy óra elteltével fölrakok egy Minnow Spoon-t. A kis kanál fürge, karcsú, és nagyon lassan lehet húzni az elakadás veszélye nélkül. Sokadik dobásra végre kapástalanságunk megtörni látszik: egy nagyobb hínárcsomó mellett rávág a csőrös, azonban a bugyli nem adja magát könnyen, s addig csapkod, míg kiemelésemet mellőzve lefordul a horogról. Aha... legalább a fotózkodást megvárhatta volna... Kezd estébe lógni az idő lába, indulunk a műtárgyhoz.

Első megakadt balinunk. Persze nem én fogtam...

Mire odaérünk, már az eső lába is a levegőben lóg, beborult rendesen. Ezt úgy néz ki, a balinok is értékelik, mert egyre-másra rabolnak, vadul. SSR wobblerekkel kezdünk, a középső nagy visszaforgó és a sodró víz határán tobzódó őnöket vesszük célba. Már várom, szinte karomban érzem azt a sóvárgó nyilallást, amit a megakadt hal első pumpáló mozdulatánál teszek majd... Ahhoz elébb halat kéne akasztanom. Sokadik dobásom is üres, koppintásom sincs. Mi a csuda van velem? Míg én kissé mormogva keresek új wobblert, Tóni halat akaszt.

Horogszabadítás és...
...mehet vissza

Örülök az első halnak, de már a másodikat várom. Meg is jön, ám ez sem nálam húz a fékre: Tóni jól kezeli a fahalat...

A változatosság gyönyörködtet: egy szép domolykó
Hal és horgász

Kezdek elbizonytalanodni. Talán rossz wobblereket csatolnék föl? Míg ezeken a dolgokon morfondírozom, rándul a társ botja, az eddigieknél komolyabb halat sejtetve ráng a spicc. Ismét balin, jóval másfél fölötti súlyban. Kezdek kedvetlenné és borúlátóvá válni. SD színű SSR-em persze nincsen, nem ártana a hiányt pótolni. Helyzetemet megadóan tűrve fotózom a horgászt és a halat. Nem semmi. Nekem is föl kéne már mutatni valamit, elvégre pergetés terén publikálok is...

Ez már egészen jó!
Hadd ússzon!

Új wobbler föl - SSR ez is, de nem SD színű - új dobás, suhan a zsinór végén a fahal, halkan csobban, ahogyan zsinóromat a levegőben óvatosan megfeszítettem, így éles kontaktussal kezdhetem a bevontatást. Minden pillanatban várom a rávágást, szuggerálom a vizet, fürkészem, merre járhat a fahal. Durr, mellette csattan a rablás, ám melléüt, vagy pedig nem is a műhalat célozta. Adrenalin-szint megnő, ahogyan kezd erősebben alkonyodni, úgy erősödnek a rablások is.

A folyó látványa lenyűgöző: percenként nem egy és nem két rablás töri meg a sodró vízfelszínt. Már nem csak a középütt langó visszaforgóban, hanem a Körös teljes szélességében forr a víz.

Halat, halat, halat akarok! Mellettem Tóni sem serénykedik már legalább tíz perce. Biztosan kifogta az összes halat... :)) Míg én már feladni kényszerülök a pergető-portyát, társam cselesen, ámde számító módon lejjebb vonul. Hát akkor horgásszunk még egy keveset. Elvetemült daccal szórom a teljes eredménytelenség és lemondó bizonytalanság tudatában a duzzasztó máskor oly halbő zubogóját. Nincs rávágásom. Egy kanyi rávágásom sincs!

Utolsó dobásom következik, a legjobb részre hullik a tört csőrű hét centis, azonban mindennemű érintés nélkül emelem magam elé a máskor oly eredményes Rapalát. Én befejeztem, mára ennyi. Holnap is nap lesz, hátha leugrunk egy keveset.

Mintegy feketelevesként, a következő percben - csak, hogy teljes legyen az égésem... - föltűnik társam mosolygós arca, kezében egy méret körüli süllővel... Ma nagyon ráállt a keze, szó se róla. Lefotózom őket, és a nap utolsó halát - bár nem én fogtam - én engedhetem vissza. A folyó él, hal van benne - bár én erre ma rácáfoltam - de végeredményben jól szórakoztunk, hisz még a kezem is halszagú lett. Hát van ilyen nap is...

A nap egyetlen süllője, természetesen kifogója kezében