A rekordok éve 2023

Hosszú és eredményes utat tettem meg 2023-ban is, az igazán mozgalmas 2022-es évet is sikerült túlszárnyalni és jó néhány vágyott fogási rekordot megdönteni!

Néhány számadat a 2023-as évről:

• Vízparton eltöltött napjaim száma: 200
  • Fogási rekordjaim száma: 15
  • Országok száma, ahol horgásztam 2023-ban: 10
  • Ausztria (1.), Szlovákia (2.), Szlovénia (3.), Horvátország (4.), Spanyolország (5.), Izland (6.), Kína (7.), Thaiföld (8.), Japán (9.), Magyarország (10.)

Oly sokszor mondtam már, hogy mit sem ér a sok átélt élmény, ha nincs azt kivel megosztani. Mindennapjaimat, munkásságomat sok ezer ember követi. Nagyon hálás vagyok nektek, akik a filmjeim keresztül mindenhová elkísértek, bátorítotok, biztattok.
Nektek köszönhetjük azt, hogy YouTube csatornánk 10 év után elérte a 100.000 követőt, amelyet a YouTube egy a plakettel díjazott.

A Haldorádó Fishing TV YouTube csatorna 2023-ban elérte a 100.000 követőt! Ezzel a plakettel díjazta ezt a YouTube

2023-ban a Facebook követőim száma szintén elérte a 100.000 követőt.
De nem kell már sok a TikTok-on sem, hogy meglegyen 100.000 követő.
Erőt és magabiztosságot ad a Ti támogatásotok, amely nélkül nem lehetne ilyen szinten a világ minden pontján teljesíteni, KÖSZÖNÖM ezt nektek!
Nézzük meg együtt a 2023-as év túráinak legizgalmasabb pillanatait!

Január
Január első hetében már a vízparton voltam és Horvátország egyik ikonikus taván, Tribaljban horgásztam. A hideg vízi feederezés a vártnál sokkal jobban sikerült, a koronát egy közel 26 kg-os, pocakos tükörponty tette fel a túrára.

A Tribaljsko Jezero a nagyponty-horgászok Mekkája Horvátországban, itt kezdtem a horgászatot januárban

Február
Február elején újfent Horvátország, de ezúttal a Zajarki-tó volt célállomás. Nos, ez a túra messze elmaradt a várakozásoktól, a fagyos téli körülmények között csak néhány halat sikerült horogra csalni. Rokolya Péter barátom is elkísért erre a túrára, és ekkor eldöntöttük, hogy ide még vissza kell térnünk, revánsot kell venni egy aktívabb időszakban a tó halain.

Február elején nem jártunk szerencsével Zajarkiban, de ebből a túrából is tanultunk

Február közepén a télből elrepültünk a nyárba, ezúttal Thaiföldre. A célom a legnagyobbra megnövő pontyfaj, a sziámi ponty megfogása volt. A Gillhams Fishing Resort talán a világ egyik legismertebb nagyhalas tava Thaiföldön. Elképesztően szép környezetben, igazi óriásokra horgászat itt a világjáró horgász.

A Gillhams Fishing Resort talán a világ egyik legismertebb nagyhalas tava Thaiföldön, megannyi különleges hal lakhelye és utolsó menedéke

Március
Márciusban Japánba utaztam, ahová évek óta terveztem, hogy visszatérek, de a koronavírus miatt bezárkózott ország megközelíthetetlen volt. Most végre kiutazhattam, és egy nagyon különleges módszerrel, csiga csalival horgásztam a Tone folyó óriási fekete amurjaira. A 10 napos horgásztúra során 3 db 40 kg feletti óriást sikerült fognom. Még most is beleborzongok, hogy mekkora élmény volt ezeket a csodás halakat kifárasztani és megérinteni.

Japánban sikerült megfognom az eddigi legnagyobb fekete amurjaimat

Április
Április elején a Balatonon, Szigliget térségében vettem részt egy nagypontyos túrán, ahol megannyi erőtől duzzadó ponty között végül sikerült megfognom új balatoni rekordomat, egy 23,61 kg súlyú tőpontyot!

Áprilisban sikerült megfognom új balatoni rekord pontyomat, egy 23,61 kg súlyú tőpontyot!

Április második felében Spanyolországba, Ruiderába utaztam, ahol a célom egy kapitális, 10 kg feletti ibériai márna megfogása volt. A festői szépségű Guadiana folyó kristálytiszta vizű, tóvá duzzadt medrében nagyon nehéz volt becserkészni és megfogni az óvatos, hőn áhított halat. Szinte az utolsó pillanatban, de rám mosolygott a szerencse, megfogtam álmaim halát: egy 10,46 kg-os ibériai márnát!

A zöld „tengerszem”, itt kerestem életem márnáját

Május
Május 4-én van a születésnapom, amelyet idén sem egyedül, hanem a lelkes követőimmel, rajongóimmal együtt töltöttem a kiskunhalasi Ezüst-tó Horgászcentrumban. Biztosra veszem, hogy nem csak én éreztem jól ekkor magam!

A születésnapomat a rajongóimmal töltöttem

Májusban hazánk legváltozatosabb és egyik legnehezebb vadvízi rengetegében került megrendezésre az I. IWCC, azaz International Wild Carp Challenge nevű nemzetközi nagyponty-fogó kupa, ahol csak a 10 kg feletti pontyok számítottak bele a versenybe. A változékony időjárási körülmények között csapatunk nagyszerűen állta a sarat és a szektorunkban végül a 3. helyen végeztünk. A legnagyobb halunk egy 19,5 kg-os tőponty lett!

Életem első nagypontyos versenyén remekül helyt álltunk!

Június
Június elején Ausztriába látogattam, ahol Bécs határában, az Új-Dunán horgásztam. Az itt portyázó nagytestű busákból szerettem volna fogni, ami végül sikerült is. Nem volt könnyű becsapni őket, de szerencsére horogra akadt egy hatalmas fehér, majd egy 30 kg feletti pettyes busa is.

A Duna bécsi szakaszán a nagytestű busák voltak a célhalaim

A nyár első hónapjában forgattunk egy remek, informatív feederes filmet az Ezüst-tó Horgászcentrumban, amelyben a papucs method technikát mutattam be. Ez nemcsak a versenyzőknek, hanem a módszert gyakorló feederhorgászoknak is kiváló alternatívát nyújthat.

Egy új method feeder módszert mutattam be éles bevetésen az Ezüst-tó horgászcentrumban

Június közepén a Legend Lake nevű tavon horgásztam Szihalom közelében, amely az elmúlt évben nyitotta meg a kapuit a nagyközönség előtt. Egy igazi aranybánya, pontosabban kavicsbánya tó, egy felfedezésre váró kincs, amelyben érintetlen halak várják a nagyponty-horgászat szerelmeseit. Felejthetetlen napokat töltöttem el itt, gyönyörű pontyokat fogtam, de a csúcspont a pergetve fogott közel 40 kg-os harcsám volt!

A Legend Lake-en egy nagypontyos túrát terveztem, de belepróbáltam a harcsázásba is, nem is eredménytelenül!

Nagyon fontos az utánpótlás-nevelés számomra, így egyetlen év sem maradhat ki a Gyermek horgásztábor, majd a Junior Feeder Kupa. 2023-ban rekord létszámmal, több mint 40 gyermekkel rendeztük meg Kiskunhalason a tábort, majd a horgászversenyt.

Rekordszámú résztvevővel rendeztük meg a Gyermek Horgásztábort Kiskunhalason
A IX. Junior Feeder Kupa legjobbjai

Július
A Duna folyó hazai szakaszán ekkor kezdtem meg a horgászataimat abból a célból, hogy megtaláljam azokat a szelektív csalogatóanyagokat, amelyek segítségemre lehetnek a vad, dunai pontyok megfogásában. Az eredményes horgászatok során nemcsak a jól működő csalit, végszereléket és etetési stratégiát sikerült megtalálni, hanem (igaz, később) megajándékozott a Duna új egyéni pontyrekordommal is, egy kereken 20 kg-os érintetlen dunai tőponttyal!

A Duna folyó érintetlen halaival SOHA nem tudok betelni, imádok rájuk horgászni

Július második felében a világ egyik legszebb és legbiztonságosabb szigete, Izland várt ránk. Az északi tengerek olyan halbőséget rejtenek, ami elképzelhetetlen volt eddig számomra. Csodás horgászélményekben és mesés fogásokban volt részem. Több új halfajt is sikerült horogra csalnom és megfogtam eddigi legnagyobb tőkehalam és farkashalam is.

Izland minden része képeslapra való

Augusztus
A nyár legmelegebb hónapján a Kiskunsági-főcsatornán próbáltam nagytestű amurt fogni. Aki próbálta már ezt, tudja jól, hogy nem egyszerű műfaj! Kitartásomat egy kapitális méretű amur jutalmazta!

Kapitális nádrágó Kuniból

Augusztus végén elérkezett az ideje, hogy a februári sikertelen Zajarki túrán javítsunk. Ekkor még nem sejtettük Rokolya Péter barátommal, hogy életünk legnagyobb pontyai várnak ránk. Keményen meg kellett értük dolgozni, de minden percét élveztük. Ezen a túrán sikerült megfogni eddigi legnagyobb, 30,9 kg-os tükörpontyomat és 33,22 kg-os tőpontyomat!

Életünk legeredményesebb pontyos túráját éltük meg Zajarkiban

Szeptember
Szeptemberben egy újabb dunai kaland várt rám, ezúttal Szlovákiában. A Duna folyó duzzasztott, Bősi Vízerőmű feletti szakaszán, a víz hátán, pontonhajóból horgászva, Karesszal közösen próbáltunk vad dunai pontyokat fogni. Számos nehezítő körülmény ellenére sikeres túrát zártunk, aminek csúcspontja új, 3,46 kg súlyú jászkeszeg rekordom lett a szép pontyok mellett!

Táborhelyünk a Duna folyón

Október
Októberben Kínába látogattam, ahol egy éltre szóló kaland és új barátok vártak rám a Danjiangkou-víztározón. Itt szép pontyokat és fekete amurt sikerült fogni. Az igazán nagy élményt azonban a kínai spiccbotos horgászattal való ismerkedés adta. Soha nem hittem volna el, hogy mire képesek a KAIWO spiccbotok, ha nem én horgászom ezekkel. Biztosra veszem, hogy a horgászat új dimenzióit nyitják meg ezek a rendkívül erős, mégis nagyon könnyű botok Európában is!

Életem egyik legnagyobb horgászélménye volt, hogy nagytestű halakra horgászhattam spiccbottal!

November
November volt a legmozgalmasabb hónapom. A hó elején Ausztriában, Bécs szívében, a felhőkarcolók árnyékában, az Öreg-Dunán horgásztam a sötét színű, öreg pontyokra.

Bécs madártávlatból, megannyi ígéretes horgászhelyet rejt

A hó közepén várt ránk Spanyolországban a III. Method Feeder VB. Immár harmadik éve a csapat irányításában veszek részt mint másodkapitány. Címvédőként kétszeres világbajnokként érkeztünk, de pálya és a körülmények nagyon nem kedveztek nekünk. Eredményt nem tudtunk elérni, de semmi ok a bánkódásra, a tapasztalatokat levonva a jövőre és az új célok megvalósítására koncentrálunk!

Spanyolországban a III. Method Feeder VB-n, immár harmadik éve a csapat irányításában vettem részt mint másodkapitány

A hó végén már télies körülmények között utaztunk Szlovéniába, a pontyhorgászat szentélyébe, Bledre. A megváltozott, horgászatot cseppet sem segítő szabályok között kellett megtalálni és megfogni a tó legendás, nagy pontyait. Hogyan sikerült a túra? A hamarosan megjelenő filmből kiderül!

Bled télen is csodás, ahol SOHA nem könnyű halat fogni!

December
A korán beköszöntött tél több tervem is felülírta, de így sem maradtam horgászat nélkül! Hogy mit és hol sikerült ekkor fogni? Legyen ez egyelőre titok, hamarosan látni fogjátok!

Záró gondolatok
Igazán mozgalmas és eredményes évet tudhatok magam mögött. Köszönöm, hogy újfent együtt néztük és izgultuk végig ezeket a felejthetetlen pillanatokat.
Mit is kívánhatnék 2024-re nektek és magamnak? Elsőként jó egészséget! Ha ez megvan, mindened megvan! Másodsorban kitartást és erőt céljaid eléréshez. Harmadsorban pedig nem kívánok nagyot, csak azt, hogy minimum 1 nappal többet horgássz, mint 2023-ban és döntsd meg ponty- és amurrekordod!

Ha segíthetek bármiben, írj vagy keress a közösségi oldalaimon!
Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!