Meg-HAL-lgatás 4. rész – Horgászat Szulák Andreával

A mai horgászatra egy biztosan sokak számára ismerős énekesnő, illetve színésznő kísért el. Fogadjátok szeretettel Szulák Andreát! Ma Andival együtt fogunk a halak nyomába eredni. A peca során sikerült szép, termetes halakat fognunk, emellett sok érdekességet megtudhattunk Andiról miközben elsajátította a horgászat alapjait.

Ma is a Benta Tavak 7-es tava adott otthont a forgatásnak

Az első és legfontosabb kérdésem általában az, hogy horgászott-e már az éppen aktuális vendégem, hogy kiderüljön, mennyire kell az alapokat bemutatni. Ez most se volt másképp:
Bálint: Mondd, horgásztál már valaha?
Andi: Nem, szerintem nem. Mégis valahogy úgy érzem, hogy benne van a kezemben az az érzés, amikor rákap a hal a horogra, és úgy húzod ki. Nem emlékszem, hogy csináltam volna, de már alig várom, hogy végre kipróbáljuk!

Andi nagyon lelkes volt. A horgászat minden pillanatát izgalommal és figyelemmel kísérte. Első feladata az volt, hogy felcsalizzon, megtöltse az etetőkosarat, majd bedobjon.

A csalizás nem volt nagy kihívás…
… ahogy a kosár megtöltése sem

A bedobás már kicsit bonyolultabb folyamat, de ez se okozott problémát Andinak. Egész jót sikerült dobni elsőre.

Ez sem okozott különösebb problémát

Miután bedobtuk a végszerelékeket, nem volt más hátra, mint hogy várjuk a halakat. Alig kellett 10 percet várni az első kapásra, máris egy termetes hal volt a horgon.

Először megmutattam Andinak, hogy hogyan kell kifárasztani a halat…
… majd ő folytatta a „csatát”

Körülbelül 10 perc fárasztás után már láttuk a halat. Egy termetes tükörponty volt a zsinór másik végén. Andi kezdő létére nagyon ügyesen bánt a horgászbottal, így sikerült is megfogni első halát.

Megvan!
Gyönyörű hal

Miután lefertőtlenítettük a ponty sebét, természetesen visszaengedtük a vízbe. Ezen a halon felbuzdulva hamar vissza is dobtunk, hátha sikerül fogni még egy hasonlóan szép halat. Amíg a kapást vártuk, Andit arról kérdeztem, hogy szokott-e halat fogyasztani, illetve elkészíteni.
Bálint: Úgy tudom, hogy nagyon szeretsz főzni. Szoktál halat fogyasztani vagy elkészíteni?
Andi: Igen, persze. Szeretem nagyon. Sajnos nem eleget, sokkal többet kellene, lehetne még egészségesebben élni, de szeretem a halételeket. Mégis vannak kivételek, tehát például ünnepek környékén azért sokkal több hal fogy nálunk is.
Bálint: Tehát akkor a karácsonyi halászlé és a halételek benne vannak a háztartásban?
Andi: Igen! Ilyenkor nem sajnálom az időt arra, hogy a legbonyolultabb halas fogásokat kipróbáljam, és általában sikerül is!
Bálint: Most el kell, hogy szomorítsalak, mert mi most nem fogunk halat elvinni, nem fogod tudni elkészíteni, de cserébe visszaengedjük őket a vízbe, remélhetőleg az is azért nagy élmény lesz.
Andi: Nagy állatbarát vagyok, úgyhogy nekem az is öröm!
Ezután éppen azt magyaráztam Andinak, hogy tulajdonképpen hogyan is fogjuk mi látni, ha hal van a horgon, miközben pont eltekerte egy ponty a spiccet. Ennél jobban, azt hiszem, nem is lehetett volna szemléltetni a feederbot működését.
Nagyon izgalmas volt e hal fárasztása, ugyanis a part közelében már látni lehetett, hogy bizony nagyobb lesz, mint előző fajtársa. Friss tanítványom kitartóan fárasztotta ezt a halat is, majd hatalmasra nyíltak a szemei, amikor a vízből kiemelve látta, hogy valójában mekkora halat sikerült megfognia.

Ez a tükörponty már közel van a 10 kilóhoz

Természetesen ezt a halat is visszaengedtük, majd folytattuk a horgászatot, illetve a beszélgetést.

Jókat beszélgettünk két akció között

Ha kíváncsi vagy minden apróságra, amit Andi mesélt, illetve a peca részleteire, akkor mindenképp nézd meg a horgászatról készült filmet a Haldorádó YouTube-csatornáján!

A nap vége felé közeledve sikerült még egy, bár most kicsit kisebb halat fogni.

Andi ezt a halat is lelkesen fárasztotta
Íme, a nap harmadik, egyben utolsó hala

Sajnos a horgászat végéhez értünk. Fájó búcsút vettünk a víztől, a halaktól, egymástól. Úgy érzem, mindketten szívesen folytattuk volna a pecát, de sajnos ez a nap is csak 24 órából áll. Egy igazán tartalmas és élménydús napot zártunk. Örülök, hogy ma is sikerült egy újabb vendégemnek megmutatni a horgászatban rejlő izgalmat és szépséget.
Köszönöm, hogy ma is velem tartottatok, találkozunk a következő részben!