Előzetes a 2002 évi Palotás Kupa bojlis versenyhez

A finomszerelékes versenyek mellett hazánkban egyre jobban kezdenek elszaporodni a rablóhalas horgászatokra és a bojlis horgászatokra specializálódó versenyek. Hagyományosnak mondható harcsafogó versenyeket rendeznek Szeliden, Hegyeshalomban, Fehérvárcsurgón, a harcsahorgászok nagy örömére. A tavalyi évtől kezdve a bojlis versenyek is egyre nagyobb teret hódítanak, hisz Palotáson és Háromfán idén már második alkalommal kerül megrendezésre a Palotás Kupa és a Háromfai Nemzetközi Boilie Show. A Palotás Kupáról egy rövid előzetest szeretnék közölni, mely a várható fogási esélyeket, helyezéseket, technikákat, időjárási viszonyokat elemezné ki.

Felkészülés a versenyre

A komoly díjazás a sportszellem és nem utolsó sorban a presztízs végett az augusztus 3-án kezdődő egy hetes bojlis verseny előtt Gosztola László barátommal elmentünk egy hétvégére edzeni egy kicsit, tulajdonképpen felkészülni a versenyre. Rengeteg tanulsággal szolgált a három éjszakás horgászat, bizonyos fokig fel tudtuk építeni a versenyre vonatkozó taktikánkat.

Csónak használata feltétlenül szükséges az etetések és a behordások végett.

Az egyhetes versenyre minél otthonosabbá kell tenni a táborhelyet, hisz azért elég hosszú időről van szó.

Etetés

Az idő rövidsége végett megpróbáltuk az etetést a lehető legminimálisabbra, de még elfogadható mértékre lecsökkentetni. Tulajdonképpen így kaphatunk reális képet egy-egy végszerelék fogósságáról, a bojlik minőségéről, az etetési helyek kiválasztásáról. Szerelésenként a horgászat előtt kb. 100 szemet etettünk be, míg utána elhagytuk az etetést és csak a kapások alkalmával szórtunk be legfeljebb 20-25 db bojlit. A sok kapás és kifogott hal végett elképzelhető hogy maradunk emellett az etetési taktika mellett a verseny során végig. Szemes takarmányt abszolút nem alkalmaztunk, hanem előtérbe kerültek a granulátumok, pisztráng tápok. Ezeket próbáltuk meg minél jobban koncentrálni az etetésre a bojlikkal együtt.

Bojli készítés a versenyre

Ritkán csinálok akkora felhajtást bojli készítés során, mint amint a verseny előtt elkövettem. Majd egy hétig töprengtem az ízesítésen, az összetevőkön, az állagon és az elkészítés határidején. A mennyiséggel sem voltam teljesen tisztában, hisz nem akartam abba a hibába esni, hogy esetleg a verseny közepe felé elfogy a bojlink. Hosszas töprengés és egyeztetés után Lacival a következő bojlik mellett döntöttünk. Egy vegyes gyümölcsös és egy lazacos ízesítés került előtérbe. A gyümölcsösből 11,5 kg-ot, míg a lazacosból 13 kg-ot készítettünk 16-os és 21-es méretben. Közös megegyezés alapján a bojlit a verseny előtt egy hónappal gyártottuk le.

A hallisztek képezték bojlink fő alkotóelemét, a Top Secret aromák adták a fő íz és illatanyagot.

A Top Secret granulátumokat, mint etetési segédanyagokat a verseny során is alkalmazni fogjuk.

Különféle segédeszközök

- PVA háló, zacskó és zsinór: Szembetűnő volt az előzetes horgászat alkalmából, hogy minél jobban koncentráltuk az etetést kisebb helyre, annál több kapásunk volt. A PVA segédeszközök alkalmazásával a koncentrált etetés problémája egy csapásra megoldódott.
- Swinger: Volt egypár igen óvatos kapásunk, melyeket csak igen érzékeny swingerek segítségével tudtunk érzékelni. Rafinált ejtős kapások, oldalirányba történő elhúzásokat a FOX swingerek tökéletesen jelezték.
- Hangjelzős kapásjelzők: Szerencsémre, kaptam egy vadonatúj, 2003-ban megjelenő hangjelzős kapásjelzőt tesztelésre. A szett négy darab jelzőből és egy darab távjelzőből áll. Az edzés során tökéletesen működött végig, a későbbiek folyamán majd részletesebben is ismertetni fogom.

A nyeletőfékes orsók fő alkotórészét képezik a felszerelésnek.

A PVA zsinórral tökéletesen lehet koncentrálni az etetést.

FOX Swinger.

Kizárólag monofil zsinór lesz a főzsinór a verseny során.

A tesztelések során az Ovner horgok bizonyítottak, ezért a versenyen is velük próbálunk szerencsét.

Szabályok

Az egyhetes versenyre több érdekes szabályt hoztak, melyek közül párat ismertetnék:
- A versenyen fejenként három bottal lehet horgászni.
- Engedélyezett a behordás.
- Minden halat a mérlegelés után azonnal vissza kell engedni.
- Az elpusztult hal nem számít bele a versenybe.
- A végelszámolásnál csak a pontyokat veszik figyelembe, az amurok kifogása nem segít a csapatokon.
- Halradar használata engedélyezett.

A résztvevők

Az augusztus 3-10-ig tartó hét éjszakás maratoni hosszúságú versenyre 26 csapat nevezését fogatták el a szervezők. A listát nézegetve örömmel tapasztaltam, hogy külföldről is egyre nagyobb az érdeklődés, hisz szlovák, román és osztrák csapatok is jelezték indulásukat.

A hallal való kultúrált bánásmód kellékei nem hiányozhatnak a verseny alkalmából sem.

Mivel a parti rész hosszú métereken keresztül nagyon sekély, a fárasztások végén a szákoláskor szükség van a vízhatlan ruhákra.

Remélem, hogy az egyhetes verseny során végig változatos és izgalmas küzdelmeket élvezhetnek végig a kilátogató érdeklődők és maguk a versenyzők is. Ezt tulajdonképpen garantálja az a példátlan telepítési hullám, amit Palotáson az idén véghez vittek. Bízzunk benne, hogy éreztetni fogja jótékony hatását és egy színvonalas verseny fog lezajlani a Palotási víztározón.