FIDESZ Kupa - 2002, Ravazd I. rész

Augusztus utolsó hétvégéjén került megrendezésre, immár hatodik alkalommal a FIDESZ KUPA. A verseny szervezői, Bencze Nikolett és Timár Dániel, a Fidesz - MPP támogatásával, minden olyan csapatot meghívtak, aki résztvevői voltak már a rangos versenynek. Idén azonban bővült a csapatok névsora. A résztvevők között felsorakozott a dunaszerdahelyi Szenzál TEAM is, melynek magam is tagja vagyok.

Augusztus 30. Péntek

Az utazás napja a készülődéssel telt. Etetőanyagok, felszerelés ellenőrzése, csomagolás és minden, ami ide tartozik. Végre elérkezett az indulás pillanata, délután négy óra. Útra keltünk. Az egyik kocsiban a felszerelés és a csapat két tagja, Pupák Pista és Tomanovics Sanyi, a másikban Gyurkovits Jocó és jómagam. A határon minden rendben ment, szinte csodálkoztunk, hogy nem is kérdezték mi az a sok cucc az autókban.

Délután fél hat. Megérkeztünk Ravazdra. Első dolgunk, hogy szétnéztünk a "terepen". Szemrevételeztük a vizet, beszéltünk pár horgásszal, akik előbb érkeztek. Sajnos nem sok jót hallottunk, az amúgy haltól hemzsegő vízről. Voltak, akik egész nap szűrték a vizet, de szinte eredménytelenül. Eljött a regisztráció és a vacsora ideje. Közben ismerkedtünk jövendőbeli ellenfeleinkkel. Nyolc órára teljesen besötétedett. Elindultunk a szálláshelyünkre, Pannonhalmára. Ott még vagy egy órán keresztül elemezgettük a látottakat-hallottakat, majd nyugovóra tértünk.

Augusztus 31. szombat, I. forduló

Reggel öt óra. Ébresztő. Gyors készülődés, pakolás, majd irány a vízpart. Útközben találtunk egy benzinkutat, ahol elfogyaszthattuk az "életmentő" kávénkat. Épp fél hétre értünk a verseny színhelyére. A gyors sorsolás és a reggeli elfogyasztása után mindenki lassan elfoglalta a kisorsolt helyét. A mezőnyt két főcsoportra osztották, mégpedig az amatőr és a profik táborára. Mi az amatőr kategóriába neveztünk, de menet közben átsoroltak bennünket a profik közé. Gondoltuk mindegy, lesz ami lesz. Legrosszabb esetben is egy jót horgászunk. Háromfős csapatok indultak, s mivel mi négyen voltunk, úgy egyeztünk meg, hogy a Pista az első forduló tartalékosa, s a második fordulóban leváltja az előző leggyengébbjét. Majd a második fordulóból kimaradó versenyző, a harmadikban visszaül, a második fordulóban leggyengébben szereplő helyére.

A versenyzők

Majdnem két óránk volt, hogy a versenyre felkészüljünk. Nyolc óra előtt már szinte nehéz volt a levegő a különböző etetőanyag aromáktól, s a tó mellett húzódó gát is szinte akadálypályává változott az összeszerelt rakós botoktól. Nehezítette ez az edzők és tartalékosok dolgát, akik a verseny ideje alatt hozták-vitték a híreket, hogy ki mit fogott. Az előkészületre szánt idő úgy elrepült, hogy alig vettük észre. Kilenc előtt öt perccel megszólalt a duda. Kezdődhetett az etetés, majd kilenckor az első négy órás forduló.

Reviczky Gábor és a verseny első hala

Az első fél óra szinte eseménytelenül telt. Úgy fél tíz tájban jött a hír, hogy a Trabucco - színész csapat tagja, Reviczky Gábor megfogta a verseny első halát, egy jó tenyeres dévért. Ezt követően, egyre gyakrabban lehetett látni kisebb-nagyobb fárasztásokat a "B" és "C" szektorban. Csak az "A" szektor nem akart beindulni. Talán másfél óra is eltelt, mikor Timár Szabolcs megfogta az "A" szektor első, és számára egyetlen halát. Majd hosszú csend lett a szektorban. A "B" és "C" szakaszon folyamatossá váltak a fogások. Szinte nem telt el úgy 10 perc, hogy valaki ne fárasztott volna. A forduló vége előtt egy órával végre az "A" szektorban is megindultak a kapások. Legalább is Csöre Gábor, a Trabucco - színész csapat tagja számára. Fogott futtában három potykát, bebiztosítva ezzel az első pozíciót. Csirkés Péter 4 razbórája elegendő volt, hogy szektorában a harmadik legyen.

Az amatőr kategóriában sem volt ez másképp. Főleg a "B" szektor "remekelt". Szabó Gyula 36 és Áder János 20 dekás dévérkeszege elegendő volt az első és második hely bebiztosítására. Itt a többi hat versenyző nem fogott halat. Az "A" szektorban ugyancsak két horgásznak adatott meg a szerencse, hogy halat tudjon a szákjában. Mindketten egy-egy pontyot szákoltak, így 2100 és 2040 g fogott hallal vitték az első két pozíciót. A harmadik szektorban meg kell említeni Fehérvári Tamás nevét, aki a 12240 grammos eredménnyel az első forduló legtöbb halát tudhatta magáénak.

Dudaszó után mérlegelés, majd ebéd, közben sorsolás a második fordulóra. A szervezők munkáját dicséri, hogy mire elfogyasztottuk az ebédet, majd ki-ki egy üdítőt vagy kávét, elkészítették az első forduló eredménylistáját. Csapatunk 15 ponttal a hatodik helyen állt.

II. forduló

15.30-kor kezdődött a második forduló. Addigra sikerült mindenkinek átpakolnia az újonnan kisorsolt horgászhelyre. Csapatunkban megtörtént a csere. Mivel az első fordulóban benulláztam, helyemre Pista ült le. Beigazolódtak a hírek, hogy ezen a tavon, csak később áll be a hal az etetésre. Egész más arcát mutatta a tó, mint délelőtt. Szinte az etetés befejezése után, jelentkeztek az első halak. Pista barátomnak hozzászólási lehetőséget sem adott valami óriás. A bevágás pillanatában egy hatalmas ütést érzett a boton, a partra viszont az előke már nem érkezett meg. A "B" és "C" szektorban ott folytatódott a horgászat, ahol délelőtt abbamaradt. Kapás kapást ért. Reviczky Gábornak szintén bejött egy óriási szakítás. Nem sokkal ezután rakóssal egy hatalmas busát akasztott. Dolgozott a halacska rendesen. A harmadik rövidítés és ismételt toldás után Gábor csak annyit mondott: "dögölj már meg". Persze ezt nem gondolta komolyan. A hal sem. Annyit mondott "VISZLÁT", s a rakóson nem maradt más, csak a gumi. Minden mást megtartott emlékbe.

Megjavult a helyzet az "A" szektorban is. Majdnem minden horgász fogott egy-két potykát. Jól tartotta magát a csapatunk is. Pista az "A" szektorban hozta az első pozíciót 6520 grammal, Sanyi a "B"-ben 5980 grammal a hármast. Most csak Jocónak nem jött össze a dolog. Egyetlen razbórán kívül másra nem futotta. Az előző fordulóban elért pontjainkat 12 ponttal gyarapítottuk. Az összesítésben 27 ponttal feljöttünk a negyedik helyre.

Kómár Károly sokadik akciója

Zsiga fáraszt

Az amatőröknél az "A" szektorban mindenki remekelt. Mindenki fogott valamit. Legügyesebben aprította a potykák táborát Filep Gergő, a mezőny legfiatalabb versenyzője, aki 8220 grammot mérlegelt. A másik két szektorban nem változott a kép, az első fordulóhoz képest. Bódi Attila 4040, Herbst János 6100 grammal kimagaslóan nyerte a fordulót. Este fél nyolcra, mikorra megszólalt a duda, már mindenkinek jól esett, hogy letehette a "lantot"...