FIDESZ Kupa - 2002, Ravazd II. rész

A vasárnapi mindent eldöntő fordulóra igyekeztünk, kora reggel. Időben akartunk érkezni, hogy a parton már ne kelljen kapkodnunk, bajlódnunk az etetőanyag bekeverésével. Az előző nap kétfajta etetőanyagot próbáltunk. Mosella és Van Den Eynde pontyos keveréket. A második anyag egyértelműen jobbnak, fogósabbnak bizonyult. Éppen ezért a harmadik fordulóra mindhárman ezt favorizáltuk. 3 kg pontyos anyag mellé 1 kg kukoricapogácsát, 1 csomag mézeskalács ízű aromaport, fél csomag angolmorzsát, 1 doboz csemegekukoricát kevertünk. Élő anyag nem került a keverékbe. Ezt kizárólag ragasztva lőttük az etetésre. Csaliként csontit szolgáltunk fel.

A csapat összeállítása a következőképpen alakult: "A" szektorban Pista, "B" szektorban Sanyi, a "C"-ben jómagam. Az előző naphoz képest az időjárás is megváltozott. Míg az első nap, tikkasztó hőség nehezítette a dolgunkat, most enyhe északi szellő fújdogált. Okot adva ezzel a reménykedésre, hogy jobb nap vár ránk, mint az előző.

Reményünk be is igazolódott. Az etetés megejtése után nem sokkal látható volt, hogy több bot is görbül. Negyed órával a kezdés után Jocó hozta a hírt, hogy Sanyi kollégám egy kiló körüli pontyot szákolt. Úgy a profik, mint az amatőrök közül valaki(k) állandóan dolgozott. Adta a víz a halat rendesen. Én a szomszédommal, Vörösházy Gyurival külön versenyt vívtam. Elsőnek nála kopogtatott egy jó kettes ponty. Erre én sikeresen rákontráztam. Sőt nem is akárhogy. Egy pontyoktól nem megszokott kapásra lettem figyelmes. Az úszóm finoman lassan elkezdett úszni a vízen, majd legalább két méter megtétele után a víz alá merült. Picit vártam, hátha előbukkan. De nem. Sőt! Arra lettem figyelmes, hogy a bot megindul a kezemben. Bevágtam. Abban a pillanatban a hal megindult. Erőteljes húzással vitte a madzagot. Biztos, hogy nem egy méretes keszeg. Kb. 5 perc fárasztás után, mikor először megpillantottam, lepődtem meg a körülöttem ülőkkel egyetemben. A tettes ugyanis egy két és feles csuka! Mire a szákba tereltem, a horog kiakadt a pofacsontból, s bele ült abba az etetőkosárba, amit csuka úr, ki tudja mióta hordott magával. Óvatosan kioperáltam a szereléket, majd a halat a haltartómba tettem. Folytatódhatott a párharc. Újra Gyuri jött. Ezúttal egy nagyobbacska pontyot fogott. Méretileg három és felesre saccoltuk. Erre én is egy hasonszőrű pontyocskával válaszoltam. Méretben alig maradt el a Gyuriétól. Harmadszorra ismét a szomszédom remekelt, s vette át a vezetést. Az előzőhöz hasonló méretű potykával. Nem sokáig örülhetett, mert alig öt perc múlva egyenlítettem, egy hasonló nagyságúval. Már csak negyed óra volt hátra a versenyből. El akartuk egyértelműen dönteni az egymás közt folyó nemes küzdelmet. Ez nekem majdnem sikerült is. Egy szép kiemelős kapás után jó halat éreztem a horgomon. Nagy volt az izgalom, s talán ennek is köszönhetem, hogy végül nem lett meg. Túl gyorsan akartam otthon tudni a zsákmányt. Egyébként ebben a fordulóban is nagyon sok hal leakadt. Nekem "csak" 7 darab. A külön csata végül a Gyuri javára dőlt el. Mérlegelésnél, kilencven dekával előzött meg.

Akadálypálya

Újabb fárasztás

Végre a szákban

Ő volt a tettes

Jó fogások voltak minden szektorban. Ezek közül említést érdemel Barta Imre, aki a profi "B" szektorban 10780 grammot, Perenyei Róbert az amatőr "A"-ban 16400 grammot és Tóth Sándor az amatőr "C" szektorban 9040 grammot mérlegelt. Természetesen a többiek is kitettek magukért, hiszen aki fogott halat, az nem nagyon adta öt kiló alá.

Nagy volt az izgalom a mérlegelés után. Mentek a számolgatások. Mire is lesz elég a harmadik fordulóban elért eredmény. Ekkor már csapatommal is bizakodtunk. Az utolsó fordulóban a két második és egy harmadik helyezéssel csak hét pontot gyűjtöttünk. Összesítve ez 34 pont, ami nem rossz. Egy dobogó közeli helyezésre biztosan elegendő. Jómagam ennél többre is számítottam. A szervezők hamarosan elkészültek az eredmények összesítésével. Következett az eredményhirdetés, majd az ebéd és a nehéz búcsú. Mindannyian egyértelműen kijelentettük, hogy jövőre ugyanebben az időben ugyanitt ismét összejövünk. Sőt tettünk egy (nem kötelező) ígéretet is, miszerint mindenki hoz magával még egy embert!

,"s","330","k"]A verseny eredményei

17.520 g

Tomanovics Sándor

16.780 g

Az idén először meghirdetett vándorkupát Vörösházi György vehette át a Győrzámoly-TIMÁR MIX csapat nevében, Győrzámoly polgármesterétől és Áder Jánostól.

Egyéb kategória

Legfiatalabb versenyző:

Filep Gergő

Legidősebb versenyző:

Rubovszky György

Legnagyobb hal kifogója:

Baráth Attila (5.140 g, harcsa)

Legtöbb hal kifogója:

Perenyei Róbert (21.540 g)
[-doboz]

Ilyen és hasonló barátságok köttettek