Alias : tomi9206
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 1992-06-06
Lakhely : Nagykáta
Kedvenc horgászmódszerei : feederbotos horgászat, pergetés
Kedvenc vízterületei : Tisza-tó, Gyermelyi horgásztó
Legnagyobb halai : tőponty 20.47 kg, tükörponty 20.10 kg, amur 18.02 kg, csuka 10.78 kg, süllő 5.7 kg, harcsa 42 kg
Mióta horgászik : 1998 óta

Szerző írásai - 1.oldal

A szakértő válaszol! – 146. rész

Putz Tamás 2024-02-15 06:00:00
Újra körbeért a sorozat, ismét rajtam a sor, hogy válaszokat és néhány hasznos tippet adjak az érdeklődő horgászoknak. Igyekeztem ezúttal is érdekes témákat kigyűjteni a postaládából, amelyek egyben aktuálisak is az előttünk álló időszakra, illetve remélhetőleg minél többetek számára kapóra jönnek majd! Nézzük, melyek ezek!

A szakértő válaszol! – 140. rész

Putz Tamás 2023-12-28 06:00:00
Kétfajta horgász van! Az egyik, aki a telet a tervezgetésre és a következő szezonra történő felkészülésre szánja, a másik pedig, akinek mindegy, hogy hideg van vagy meleg, akkor is horgászik! Mindkét csoport tagjaitól kaptam olyan leveleket, melyekre a válasz talán minden kedves olvasó számára hasznos lehet.

4 évszak Haldorádó Method Feeder Kupa 2023 versenysorozat kiírás

Putz Tamás 2023-11-14 10:00:00
Már most érdemes feljegyezni a naptárba, decemberben jön a következő, s egyben utolsó verseny! A 2023-ban ismét útjára indított, teljes évet felölelő, 4 évszakon át zajló versenysorozatunk immár záró, téli etapjához érkezett. Visszatekintve a mögöttünk álló három fordulóra annyi bizonyos, hogy nem lehet okunk panaszra, mert rengeteg élmény, izgalom és nem utolsósorban gyönyörű fogások övezték az idei szériát. A kiskunhalasi Ezüst-tó Horgászcentrum az elmúlt versenyek során már bizonyította, hogy méltó helyszíne a megmérettetéseknek, így természetesen idén is ugyanitt kerül megrendezésre mind a négy forduló. Következzen hát a véghajrá, lássuk, mit tartogat a decemberi versenyhétvége! Ha szeretnéd kipróbálni magad, s közben egy jót horgászni, nem kérdés, hogy köztünk a helyed!

A szakértő válaszol! – 134. rész

Putz Tamás 2023-10-23 06:00:00
Ismét elérkezett az ősz, és lassan már a tél is a küszöbünk előtt kopogtat. Ebben az időszakban megváltozik a természet, megváltozik a halak viselkedése, a szokásaik és nekünk, horgászoknak is változtatnunk kell a praktikáinkon, módszereinken annak érdekében, hogy eredményesek legyünk. Ebben az írásban ezzel kapcsolatban szedtem össze néhány jó témát, illetve egyéb tippeket a jelenlegi időszakban való horgászatokhoz.

A szakértő válaszol! – 128. rész

Putz Tamás 2023-09-06 06:00:00

Harcsás kalandok 2. rész – A nagy Bonnya túra I. – Úsztatás puha testű csalival

Putz Tamás 2023-08-29 06:00:00
A sorozat első részének élményei után – talán nem is meglepő módon – alaposan rákaptam a harcsázásra az idei év folytatásában. Még a nyáron megszületett egy nagyobb szabású, több napos túra gondolata, ahol kizárólag a harcsahorgászat lesz a célom. Korábban ilyen jellegű próbálkozásom még soha nem volt e halfaj kapcsán, nem is igazán volt lehetőségem napokat rászánni… Mondjuk, nem szeretnék álszent sem lenni, mert alapigazság, hogy az embernek arra van ideje, amire akarja. Amire akarja, arra teremt… Nos, annyi bizonyos, hogy elszántságnak és lelkesedésnek nem voltam híján, aztán a körülmények szerencsés együttállásának köszönhetően az ősz elején úgy alakult, hogy ezt össze tudtam hozni, pontosabban tudtuk, mert akárcsak legutóbb, erre a horgászatra is Bank Bálint barátom kísért el. A harcsás sorozatom soron következő két epizódja e túra legemlékezetesebb, legjobb pillanatait dolgozza fel, s természetesen mindazon praktikákat is részletesen megmutatom, amik számomra eredményt hoztak. Mit tartogatott a nagy Bonnya túra? Erre csupán annyit mondanék, hogy életünk horgászatát…

Harcsás kalandok 1. rész – Nyárvégi éjszaka a Harangozó-tavon

Putz Tamás 2023-08-25 06:00:00
A harcsa – minden halfajunk közül a legnagyobb, legnemesebb, legizgalmasabb és egyben a leginkább misztikummal övezett élőlény, amely Magyarország vizeiben horogra akadhat. Egy igazi trófea, amelyre mérettől függetlenül mindenki büszke lehet, ha egyszer tudatosan és eredményesen becserkészte. Azt gondolom, hogy kétféle ember van… Aki szeretné, és aki újra szeretné átélni a harcsafogás kalandját! E hal célzott, szisztematikus horgászata sokkal nagyobb felkészültséget, tapasztalatot és legfőképpen türelmet igényel, mint a többi jellemző halunké, ezért sokan csak ábrándoznak róla, hogy ezzel foglalkozzanak, de nem tesznek érte, vagy ha bele is vágnak, akkor általában idő hiányában és/vagy a kezdeti sikertelenség okán hamar lelkesedésüket vesztik. Akik ismernek, jól tudják, hogy finoman szólva sem úszom a szabadidőben, viszont elszántságért és kitartásért soha nem kellett a szomszédba mennem. Évek óta foglalkoztat a harcsázás, viszont az elmúlt évben komolyabban is rákaptam erre az életstílusra. Ezzel az írással szeretnék most útjára indítani egy új sorozatot, amiben a különféle harcsás horgászataim élményeit, illetve tapasztalatait osztom meg az érdeklődőkkel! Kezdődjön a kaland!

A Diana-tó Legendája

Putz Tamás 2023-08-05 06:00:00
Hosszas tervezés után, az idei év nyarán végre sikerült összehoznunk Rokolya Péter barátommal egy olyan közös horgásztúrát, ahol együtt próbálhattuk becserkészni a termetes pontyokat, illetve amurokat és köztük is megcélozni egy olyan legendás példányt, amely minden túlzás nélkül mondhatom, hogy országos szinten is párját ritkítja. Rendkívül összetett, taktikás és a jó sorsnak hála nem kevésbé eredményes horgászatot tudhatunk a hátunk mögött, amely olyan élményekkel ajándékozott meg bennünket, amilyenekre mindig emlékezni fogunk. Tartsatok velünk erre a nyári kalandra, irány a Diana-tó!

Pergető kalandok 3. rész - Csuka rekordom története

Putz Tamás 2023-07-30 06:00:00
Elérkeztünk a sorozat harmadik részéhez és egyben a tavaszi Zoltán-tavi pergető kalandjaim utolsó állomásaihoz. Úgy hiszem, minden horgásznak van egyfajta „bakancslistája”, mindenkinek vannak olyan céljai, vágyai, amelyeket életében legalább egyszer szeretne átélni és megtapasztalni. Számomra pontosan ilyen gyermekkori álomhal volt egy méter feletti, kapitális csuka trófea, amivel az idei év áprilisában megajándékozott a sors. Tartsatok velem, és az alábbi írásban megosztom veletek csukarekordom történetét!

Bemutatom az új generációs Deeper Chirp+ 2 okos halradart

Putz Tamás 2023-07-27 06:00:00
Azt gondolom, hogy az élet minden területén nagy igazság, hogy az információ egyfajta értéket, de legalábbis mindenképpen előnyt képvisel. Nincs ez másként a horgászatban sem, hiszen minél több információval rendelkezünk, például egy adott vízterületről, annál előnyösebb helyzetből indulunk, és annál eredményesebbek lehetünk. E téma kapcsán (is) örömmel mutatjuk be webáruházunkban a Deeper Chirp+ 2 készüléket, mely minden eddiginél magasabb technológiai szintet képvisel a kategóriájában. Lássuk, mit kell tudni róla!

A szakértő válaszol! – 122. rész

Putz Tamás 2023-06-13 06:00:00
Végre, itt a nyár! Sok horgászpalántának elkezdődött a nyári szünidő, így még többen indulnak a vízpartokra a jó időben. Éppen ezért zömében az ő leveleik közül válogattam, viszont olyan témákat választottam, amelyek bárki számára adhatnak hasznos infókat az előttünk álló időszakra.

Pergető kalandok 2. rész – Vertikál csalis csukahorgászat

Putz Tamás 2023-06-11 06:00:00
A sorozat folytatásában a korábbi részben félbehagyott Zoltán-tavi csukahorgászatom élménybeszámolóját láthatjátok, amiben meghatározó szerep jutott a címben is említett vertikális csaliknak. Tartsatok velem ezúttal is, és megosztom az ezekkel szerzett tapasztalataimat!

Feederbottal a Hortobágyon – Szeszélyes Ohat

Putz Tamás 2023-06-06 06:00:00
Van az úgy, hogy egy nagy reményekkel várt, tudatosan tervezett és felépített horgászat végül egészen más eredménnyel zárul, mint ahogy azt a horgász szerette volna. Minél több év telik el az életemből a vízpartokat járva, annál kevésbé lepődöm meg az ilyesmin, de így sem tudok egykönnyen beletörődni. Alapvetően szeretek úgy tekinteni az ilyen alkalomra is, hogy legalább tapasztalatokat gyűjtöttem… Hát, igen, győzni vagy tanulni – nagy igazság ez! Ideális esetben ez a kettő együtt járhat, most azonban csak az utóbbi jutott. Az eredmények tükrében eleinte nem akartam leírni e horgászat beszámolóját, viszont végül úgy döntöttem, mégis megteszem, már csak azért is, mert az a bizonyos siker is mindig nézőpont kérdése!

Pergető kalandok 1. rész – Villantós tapasztalatok

Putz Tamás 2023-05-28 06:00:00
A vízparti élet és alapvetően a horgászatok során nem sok minden tud néhány pillanat alatt megváltozni, egyvalami azonban biztosan, és ez talán a leglényegesebb: az ember hozzáállása. Lehet ez egy élmény, emlék, korábbi tapasztalat, aktuális hangulat és szinte bármilyen külső-belső körülmény hatása, de ha motiváltak vagyunk és hiszünk abban, amit csinálunk, az előbb-utóbb be fog érni, kézzel fogható eredményt fog hozni. Az elmúlt 1-2 év jelentős változásokat hozott az életemben, illetve a horgászataim kapcsán egyaránt. Új kihívásokra, új perspektívákra és kalandokra vágytam, így egyre nagyobb vonzalmat kezdtem érezni a ragadozó halak horgászata iránt (habár ez soha nem is volt tőlem idegen). Ennek néhány harcsás krónikáját már láthattátok korábban, viszont most egy egészen más jellegű témába, a szisztematikus pergető csukahorgászatba szeretnék betekintést nyújtani.

A szakértő válaszol! – 116. rész

Putz Tamás 2023-03-31 06:00:00
A kellemes tavaszi idő sok horgászt csábít a vízpartra, mindenki arra vágyik, hogy átadhassa magát az éledő természet nyugalmának és egy jó peca közben kikapcsolódhasson. Ugyanakkor nemcsak ez az érzés vonzza a sporttársakat, hanem a kíváncsiság is, hogy a télen begyűjtött újdonságokat kipróbálhassák. A legtöbb kérdést ezek kapcsán küldtétek nekem, én pedig próbáltam a levelek közül egy olyan összeállítást készíteni, amely bárki számára kapóra jöhet, hogy tavasszal szép pontyokat foghasson. Lássuk!

A szakértő válaszol! – 111. rész

Putz Tamás 2023-01-26 06:00:00
Nekem jutott az a megtisztelő feladat, hogy a 2023-as szezont megnyissam és a „Szakértő válaszol” c. cikksorozat legújabb részével folytassam. Nem meglepő módon a legtöbb kérdést az idei újdonságaink kapcsán kaptam az elmúlt időszakban, ezért többnyire ezek közül válogattam, de az is találhat aktuális, hasznos témát, aki a tavasz előtt még a ragadozóhalakat célozná meg.

Bemutatjuk az új By Döme TEAM FEEDER rádiós vevőegységes kapásjelzőket

Putz Tamás 2022-12-11 06:00:00
A By Döme TEAM FEEDER termékpaletta esetében mindig is közös nevező volt az, hogy olyan termékeket próbálunk fejleszteni, amik nemcsak praktikusak és tetszetősek, hanem innovációk is egyben, amik hatékonyabbá és nem utolsósorban kényelmesebbé hivatottak tenni a horgászok dolgát. Ezek közül örömmel mutatjuk most be a TEAM FEEDER Elektromos Kapásjelző továbbfejlesztett, rádiós vevőegységgel kiegészített változatait, melyeket egy 2+1-es készletben, valamint egy különálló, egyben az előbbivel kompatibilis Wireless készülék formájában kínálunk!

A szakértő válaszol! – 106. rész

Putz Tamás 2022-10-27 06:00:00
Nagyon kedvelem az év ezen időszakát. Sajnos a nyárnak már vége, de még megörvendeztet minket a természet néhány napsütötte őszi nappal. Legyen szó akár a pontyok, akár más halfajok horgászatáról, talán most kínálkozik a legjobb és legtöbb lehetőség a megfogásukra. Szó szerint kitárul a vízi világ még a hidegek beállta előtt! Ha csak tehetitek, használjátok ki ezt minél többen, én pedig megpróbálok ismét néhány hasznos tippet adni hozzá a soron következő kérdés-válasz összeállításban.

Feederbottal a Dabasi kavicsbánya tavon 2. rész – A "kékhal"

Putz Tamás 2022-08-23 06:00:00
Tavaly fedeztem fel a Dabasi kavicsbánya tavat, ahol anno egy filmet is készítettünk a nyárutóban. A horgászat előtt nem gondoltam volna, hogy ilyen eredményes lesz az első itteni látogatás, és ilyen jól sikerül az ismerkedés a tóval, de annál boldogabb voltam az élmények után. Gyönyörű fogásokkal sikerült gazdagodni, így nem volt kérdés, hogy ide még visszatérek! A tavat jellemző csodás környezet olyannyira rabul ejtett, hogy idén nem csupán egy horgászatra szűkítettem a találkozást, hanem a nyár során többször, több napot is eltöltöttem itt. Ezek tapasztalataiból állítottam össze az alábbi beszámolót.

Feederbottal a Dabasi kavicsbánya tavon 1. rész – Pontyok a mély vízből

Putz Tamás 2022-08-22 06:00:00
Egy új vízterület felfedezése mindig különleges élmény, kiváltképp, ha egy gyönyörű, változatos bányatavon próbálhat szerencsét az ember. Egy kedves meghívásnak eleget téve a nyár legvégén lehetőségem nyílt ellátogatni a dabasi kavicsbánya tóra, amit már régóta kinéztem magamnak, ám ez idáig nem sikerült eljutnom oda. Ebben az írásban összefoglalom, miképpen alakult az első itteni feederes túrám, hogyan, milyen technikával, illetve milyen csalogatóanyagokkal sikerült itt eredményt elérni, valamint azokat a hasznos alap infókat, melyek hasznára válhatnak bárkinek, aki kedvet kap kipróbálni a tavat.

Nyári feederes kalandok II. – Naturál pontyok 2. rész

Putz Tamás 2022-08-18 06:00:00
A horgászatban nem sok minden tud pillanatok alatt megváltozni, egyvalami azonban biztosan: az ember hozzáállása. A jó dolgoknak nem kell bonyolultnak lenniük, ez sokszor igazolja magát, azonban a precizitásra és az apró részletek helyénvalóságára azt gondolom, hogy mindig érdemes figyelmet fordítani, mert ha valami, hát ez képes megadni a siker kulcsát, különösen, ha a csalik felkínálási technikájáról van szó.

Nyári csali praktikák ponty- és amurhorgászoknak

Putz Tamás 2022-06-28 06:00:00
Javában zajlik a nyár, a vizek melegek, a természet nyüzsög, a partokon pedig szinte állandó a horgászok jelenléte. A rendszeres horgászat együtt jár a folyamatos ötleteléssel, illetve kísérletezéssel is, amik újabb és újabb kérdésekhez vezetnek. Az egyik leggyakrabban elhangzó kérdés, hogy milyen csalit érdemes használni? Ebben az írásomban megmutatok néhány kreatív és igazán fogós alternatívát, melyeket magam is előszeretettel használok, ha a termetes pontyok és amurok a célhalaim!

A szakértő válaszol! – 101. rész

Putz Tamás 2022-06-21 06:00:00
Végre, itt a nyár! Sok fiatal horgászpalántának elkezdődött a nyári szünidő, így még többen indulnak a vízpartokra a jó időben. Éppen ezért zömében az ő leveleik közül válogattam, viszont olyan témákat választottam, amelyek bárki számára adhatnak hasznos infókat az előttünk álló időszakra.

A szakértő válaszol! – 96. rész

Putz Tamás 2022-03-29 06:00:00
A kellemes tavaszi idő sok horgászt csábít a vízpartra, mindenki arra vágyik, hogy átadhassa magát az éledő természet nyugalmának és egy jó peca közben kikapcsolódhasson. Ugyanakkor nemcsak ez az érzés vonzza a sporttársakat, hanem a kíváncsiság is, hogy a télen begyűjtött újdonságokat kipróbálhassák. A legtöbb kérdést ezek kapcsán küldtétek nekem, illetve az új, Facebookon futó csalizási tippes videó sorozatom témái s azok részletei felől érdeklődtetek. Próbáltam a levelek közül egy olyan összeállítást készíteni, ami bárki számára kapóra jöhet, hogy tavasszal szép pontyokat foghasson. Lássuk!

Őszi nagy pontyok bűvöletében 2. rész

Putz Tamás 2021-12-28 06:00:00
A tegnapi első részben végigkövethettétek a 24 órás őszi pontyos túrám félidejét és megmutattam a használt felszereléseket, etetési praktikákat. Ahogy ígértem, ma következik a folytatás és együtt vághatunk bele az éjszakai horgászatba, valamint megismerkedhettek a leghatékonyabban működő csalikkal, csalizási módszerekkel is, melyekkel ezúttal eredményes voltam. Érdekességekből most sem lesz hiány, klikk az írásra!

Őszi nagy pontyok bűvöletében 1. rész

Putz Tamás 2021-12-27 06:00:00
A pontyhorgászok legjobban várt időszaka az ősz, aminek a miértje elsősorban abban rejlik, hogy a termetes bajszosok ez idő tájt csalhatók horogra a legeredményesebben. Az már csak édes ráadás, hogy mennyi sajátosságot, egyedi szépséget is hordoz az év e periódusa, ami minden vízparton töltött percben körülvesz bennünket. Bár a hideg éjszakák, a didergős, párás hajnalok meg tudják nehezíteni a hosszabb pontyos kalandokat, egyre több feederhorgász szán akár több napot a nagyponty-horgászatra ilyenkor is. Magam is így vagyok ezzel, ha egy jó horgászat van kilátásban, nem igazán érdekelnek a körülmények, a lényeg, hogy esélyt adjunk az élményeknek! Nos, ezúttal egy olyan késő őszi, 24 órás kirándulásra invitállak benneteket, ahol a fő cél a nagy pontyok horogra csábítása volt. Tartsatok velem, és megmutatom, mire érdemes figyelni, hogy ez a cél elérhető legyen!

A szakértő válaszol! – 91. rész

Putz Tamás 2021-11-11 06:00:00
Az őszi időszakban egyre inkább felértékelődnek az apróbb finomságok, trükkök, praktikák mind a csalogatóanyagok, mind pedig a felszerelések, végszerelék-elemek terén. Éppen ezért nem is meglepő, hogy az elmúlt hetekben a legtöbb kérdést a fentiekkel kapcsolatban küldtétek nekem, illetve az ősz egyéb jellemző aktualitásai felől érdeklődtetek. Ezeknek megfelelően próbáltam ismét összeállítani egy kérdés-válasz sort, melyből reményeim szerint sokan találtok majd néhány kapásra váltható hasznos infót. Lássuk!

Feederbottal a Gyermelyi Horgásztavon – Az őszi front ajándéka

Putz Tamás 2021-11-07 06:00:00
Itt van az ősz, a nagy halak időszaka, amely mindig tartogat meglepetéseket! Ezúttal a Gyermelyi horgásztavat vettük célba Császár Bence barátommal, ahol egy éjszakai horgászat keretein belül szerettünk volna a tó termetes halai közül néhányat horogra csalni. Hogyan sikerült? Soron következnek a részletek!

Feederbottal a Millér Horgásztavon – Szélviharos pontyhorgászat

Putz Tamás 2021-10-17 06:00:00
A feederbotos horgászat számomra nem csak a rapid pecákat jelenti, kifejezetten szeretek hosszabb, 1-2 napos túrákra is kiköltözni a vízpartra. Ennek elsődleges oka, hogy ha tehetem, inkább a nagyobb pontyokat veszem célba, amik bizony gyakran igénylik a becserkészésükre fordított időt, türelmet… A 2019-es év első 24 órás pontyportyáját a kora nyári időszak legelejére időzítettem, mihelyst az időjárás egy kicsit is enyhébbre fordult. Nos, bár hűvös tavaszi napokhoz képest jobb volt ugyan, de cseppet sem könnyű, mivel a horgászat egészét erőteljes szél kísérte. Erre a kirándulásra invitálom ezúttal az olvasókat, s közben megmutatom, milyen praktikákkal sikerült ebben az időszakban horogra csalni a termetes pontyokat!
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!