Fagyos éjszakák a Haldorádó bojlikkal

Igazán hideg van már, és a vizek hőmérséklete is rohamosan csökken. Ilyenkor kezdődik el az igazi nagyhalas szezon, ami engem is horgászatra csábít. Sikerült is eljutnom egy csodálatos tóra, és bár a horgászat forgatókönyvét az időjárás alaposan átírta, szerencsére így is nem mindennapi élményekkel lettem gazdagabb. Ha ezzel a kis bevezetővel fel tudtam kelteni az érdeklődésedet, akkor tarts velem!

Mint ahogy a bevezetőben írtam, már beköszöntött az igazi hideg, emellett az időjárás nagyon szeszélyes és csapadékos. A horgászatot megelőző napokban is nagy mennyiségű csapadék hullott. Ez keresztülhúzta a számításaimat, hiszen a kiszemelt bányatóra az a jellemző, hogy ha esőzés van, akkor járhatatlan a bevezető út, és nem lehet megközelíteni a tavat jó pár napig. Gyors tanakodást követően a dombóvári Bontovai horgásztóra esett a választásom. Az 5-ös hely még éppen szabad volt, amit gyorsan le is foglaltam 2 napra. Sajnos időhiány miatt kétnapos lett a horgásztúra, ebből próbáltam kihozni a maximumot.

A rövid túra két főszereplője

Pár nappal később meg is érkeztem a tóra. Minél előbb el szerettem volna kezdeni a horgászatot, így gyorsan csónakba pattantam bójázni és etetni. Két bóját helyeztem el. Az egyiket a tőlem jobbra lévő akadósor elé, míg a másikat a tó közepén futó patakmeder túlsó felére.

Az etetésemet először is a következő keverékkel szórtam meg: saját CSL likőrjével meglocsolt SBS CSL pellet, VDE Master pelletet 12-es méretben és főtt, chilivel ízesített magmix. E keverék mellett szőnyegszerűen szórtam szét pár marék bojlit az etetésen, a csalizni kívánt bojlival azonos ízben. Később minden kapás után pár szem bojlit és halas pelletet szórtam koncentráltan a horog köré.

Hihetetlen, de az első halam egyből egy 19,64 kg-os tükrös volt
Boldog pillanataim egyike
A búcsú pillanatai

A horgászat megkezdését követően1,5 óra múlva meg is jött az első kapás a patakmederben lévő Black Squid bojlira. Egy izgalmas, 25 perces fárasztás után egy nagyon nagy, robosztus testet pillanthattam meg a merítőmben. Hihetetlen, de az első halam egyből egy 19,64 kg-os gyönyörű tükrös volt, melynek határtalanul örültem.

Horgászhelyem, mely csak a halakat várja

Ezt a horgászatot főként 2 bojlira alapoztam. Az egyik a Black Squid, míg a másik a Green Pepper. Az egyik csalikombinációt egy bevonatos Black Squid + 11 mm-es ananászos Quoatro pop-up adta, míg a másikat a Green Pepper hóember. Nappal az oldódó bojlikkal csaliztam, de este már a főzött bojlikat fűztem a hajszálelőkére. Szinte minden esetben tettem a csalik mellé néhány szem egész és félbetört bojlit és pelletet PVA hálóban.

Az egyik csalikombinációt egy bevonatos Black Squid + 11 mm-es ananászos Quatro pop-up adta…
… míg a másikat a Green Pepper hóember

A végszerelékem nagyon egyszerű volt: egy gubancgátló csővel ellátott 50 g-os in-line ólomba belehúztam az előkerögzítő gyorskapcsot, előkének egy lágy 18-as fonottat választottam, a horog pedig egy 4-es méretű PB Products Jungle Hook volt.

Végszerelékem nagyon egyszerű volt

A következő kapásra - ami a Green Pepper hóemberre érkezett - kora délutánig kellett várnom. 20 perces óvatos fárasztást követően egy gyönyörű, 11,16 kg-os koi pontyot meríthettem meg. Nagyon örültem neki, hiszen ekkora koit még nem fogtam. Természetesen gyors mérlegelés, fertőtlenítés és fényképezés után visszaengedtem.

Gyönyörű, 11,16 kg-os koi, mely a Green Peppert választotta

A sötétedést követően ismét jó kapásom volt, szintén a Green Pepperre. Egy keményen küzdő 12,78-as tükrös csúszott a merítőmbe és vihettem ideiglenesen a partra. Ezt követően a kisebb pontyok voltak aktívak, az éjszaka folyamán már csak egy jobb halat fogtam, melynek súlya 8,90 kg volt.

Első esti vendég,mely 12,78 kg-ot nyomott
Egy éjszakai töves

Reggel frissítettem a csalikat és vártam a halakat. De „sajnos” csak 4-7 kg közötti pontyok vették fel a csalit. Ekkor a magmixes-pelletes keveréket elhagytam, csak bojlival és halas pellettel etettem. De ez sem hozta meg a várva várt eredményt. Ekkor növeltem a csali méretén, majd az etetés peremén helyeztem el, ám ez sem eredményezett a fogott halak méretében lényeges különbséget. Így hát második napon csupán 4-7 kg közötti halakat fogtam, de ezek is nagyon jó horgászélményt nyújtottak, mert rendkívül jól küzdöttek.

A második hajnalon ez a kép fogadott,mikor kinéztem a sátorból

Hajnalra a levegő elég csípős lett, talaj menti fagy is volt. Az esőcseppek csöpögésére ébredtem, de ahogy kinéztem a sátorból, rájöttem, hogy nincs semmilyen eső. Nagyon nagy, szinte tejköd szállt a völgy aljában lévő tóra.

Az akadások rendszerint hibátlanok voltak
A kisebbek kisebbje :)

Délelőtt sajnos nem maradt más hátra, mint a horgászat legrosszabb része, az összepakolás. Összesen 3 db 10 kg feletti pontyot fogtam. A 4-6 kg közötti pontyokból rengeteget lehetett fogni. A Black Squid és a Green Pepper bojli megközelítőleg ugyanúgy teljesített. A legnagyobb halamat a Black Squidnek köszönhetem. Összességében egy nagyon jó horgászaton vehettem részt.

Szerző: Márkus Milán (markus555)