Rokolya Péter – Koiország

Alig vártam, hogy barátaimmal visszatérhessek Koiországba és üldözőbe vehessem a tó méltán híres koi pontyait. Nem volt egyszerű dolgunk a tó rafinált halaival szemben, de kitartásunk és a tó nem hazudtolta meg magát, gyönyörű halak kerültek lencsevégre. Tartsatok velünk erre a fantasztikus kois kalandra Somogy megye szívébe, a Kiskorpádi Szigetestóra!

Kiskorpád, a koik országa. A kis angolos tó összképébe tökéletesen beleillenek ezek a sokszínű pontycsodák. A koi ponty legendákban, mítoszokban is gyakran szerepet kap(ott) mint a kitartás és a bátorság szimbóluma. A horgászok számára pedig egy nehezen becserkészhető pontyfajta. Bár hasonló közönséges társához, nagyon sok mindenben más ez a pontyfajta. Nagyon szeret a vízfelszín közelében tartózkodni (napozni, planktonozni vagy egyszerűen csak az őrületbe kergetni a horgászt). Megfigyeltem, jellemző rájuk, hogy kettesével, párban tartózkodnak, továbbá megfigyeltem azt is, hogy addig foghatók talán a legjobban, amíg a vízhőfok nem éri el a 16 fokot. Ennek oka az lehet, hogy kevesebb még a természetes táplálék, illetve a víz sem éri el azt a hőfokot, amikor már szinte kizárólag a felszín közelében tartózkodnak ezek a halak.

A horgászhelyre való bepakolás kalandos volt
A repce már a tavaszt jelezte, de az időjárás még nem igazán volt ezen az állásponton
A botok a helyükön
Egy gyönyörű spanyolos…
… majd még egy szépség

Taktikámat ezen információk tudatában alakítottam ki. Az első kiskorpádi pecánkra április közepén került sor. Idén a tavasz minden volt, csak tavasz nem, és ezt a halak is megérezték. Sokkal később indult be az élet a vizekben, szinte 1 hónappal el volt csúszva minden. A tó leghátsó, sekély része, aminek terveink szerint a legjobbnak kellett volna lenni tavasszal, nem az elvártat nyújtotta. Bár szép pontyokat fogtunk, számomra a hőn áhított nagy koi nem jött meg. Így úgy döntöttem, mielőbb visszatérek! Biztos voltam benne, hogy a kigondolt taktika működőképes, csupán az időjárás nem állt az oldalunkra. Így türelmetlenül vártam a revánsot!

Az estém is jól indult ezzel a pompás spanyol pikkelyessel
Egy gyönyörű tigrismintás koi
Ádi egyik szép hala a pecán
Egy gyönyörű kékhátú koi
Közös öröm, közös siker
A nyerő csali
Egy újabb szépség, egy spanyolos szellem
Ezekért a halakért megéri minden befektetett energia
Csabi barátom egyik szép pontya
A vízparton esik a legjobban a vacsora, ezúttal egy jó kis chilis bab
A folytatásban a kis pontyok megnehezítették a pecát
Ez a peca most leginkább a spanyolokról szólt számomra
Búcsúreggeli

Egy számomra már ismert helyre esett a választásom, vagyis az 5-ösre. Tavaly már horgásztam itt, és nagyon szimpatikus hely volt akkor is. A hely mellett található öböl és sziget pedig tökéletes közeg a koi pontyoknak, amelyek imádnak körülötte úszkálni. Kizárólag az öböl és a sziget széleit horgásztuk, a parttól konkrétan 30 centire. A koik itt foghatók meg a legjobb eséllyel a sekély vízben.
A megérzések jók voltak, az első kapás hamar igazolta, hogy jó az irány, amin haladunk. Májusi estén csalogányének kíséretében a nyárfaszösszel teli vízből egy gyönyörű nyurga koi tükrös dugta ki a fejét egy jó adrenalin-fröccsel megkínálva lelkivilágomat. Nagyon jól küzdött ez a hal, de örömömre hamarosan fotózhattuk őkelmét. Pompás kezdet, mondhatom, már megérte visszatérni! Épphogy visszaengedtük a szépséget, máris újabb kapás hozott vissza minket a valóságba. Ádám barátom nem késlekedett, felvette a kontaktot a hallal. Szintén jól küzdő ellenfél volt, egy pazar pikkelyes koi. Örültünk a sikeres rajtnak, majd ha nehezen is, de nyugovóra tértünk.

A visszatérés nem váratott sokat magára
Erős kezdés
Ádi sem akart lemaradni
Újabb szép hal színesítette esténket
A nyerő csalik, csalikombinációk
A tigrismogyoró egy pop-up csalival kikönnyítve nagyon hatékony Kiskorpádon
Komplex keverék etetéshez
A búza is abszolút favorit itt, főleg egy édes folyadékkal kicsit lelocsolva
Nyerő előkém kiegészítői

Reggel újfent Ádám került akcióba, a csata végén pedig egyéni rekord koijának örülhettünk. Egy valódi tigris volt ez a hal, meseszép, közel a 12 kilóhoz, ami koiban bizony már nem hétköznapi! A jó kezdés után a már ismerős csend következett. Kiskorpád megint elhúzta a mézes madzagot, aztán lehetett agyalni.

Egy gyönyörű koi, mely egyben Ádám barátom egyéni koi rekordja is lett!

A működő taktikánk mellett azonban most a variálás helyett a kitartásra játszottunk. Ha valami működött NE VÁLTOZTASS, inkább tarts ki! A kitartás mindig kifizetődik, ugye ismerős?! Továbbra is a búzás, mogyorós vonalon maradtunk kisebb pop-upokkal és wafterekkel variálva azokat. Ezen a vízen a kisebb csalik vezetnek leghamarabb sikerre. A délután meg is hozta a következő halat, szintén Ádámnak egy szép spanyolpikkelyes személyében.

Nappali bónuszhal

Este én voltam a soros, ami a kapást illeti: egy gyönyörű koival nyitottam az estét, majd egy másikkal folytattam. A két szép koit pedig egy valódi csoda követte, egy spanyol mintás ghosty. Az egyik legszebb hal, amit valaha láttam és fogtam! Mesés hal volt és megérdemelt! Ádi foglalta keretbe a túrát egy pompás spanyolossal. Reggel fáradtan és elégedetten pakoltunk össze, majd hosszú út következett.

A koik imádnak a part menti növényzetben bujkálni
A záporok végig kísérték horgászatunkat
A fényváltás időszaka volt a leghatékonyabb az éjszaka mellett
Egy fantasztikus spanyol mintás koi
Esti színpompás vendég
Ez a hal egy ritka csoda
Micsoda hátúszó
Életem egyik legszebb hala egy spanyolos szellem, akit el is neveztem Drakónak

Érdekes víz ez a Kiskorpád, az itt élő halak minden befektetett energiát megérnek. Hasonlók sincsenek hazánkban, nekem elhihetitek, megfordultam már pár vízen, de az az állomány, ami itt él, páratlan. Tegyétek magatokat próbára Koiországban Ti is!