Szigliget aranya

Szinte nyárias körülmények közepette vágtunk neki az áprilisi Balatonnak Rokolya Peti barátommal. Mindig egy ünnep számunkra, ha végre össze tudunk hozni egy közös túrát. Nagy örömmel és izgalmakkal kezdtük meg a közös horgászatunkat a Balaton számunkra egyik legkülönlegesebb helyén, Szigligeten. Az ott töltött néhány nap alatt az időjárás az összes arcát megmutatta, ennek ellenére csodálatos halakat sikerült fognunk. Ennek gyümölcseként büszkén mutatjuk be a legújabb közös filmünket és ezt az írást, fogadjátok szeretettel!

Nagy izgalmakkal és reményekkel kezdtük meg a horgászatunkat. Volt is okunk bizakodásra, ugyanis tavaly szinte napra pontosan ugyanekkor horgásztam itt Gáborral közösen. Akkor kicsit még hidegebb volt a víz és az időjárás, de olyan élményekben és fogásokban volt részünk, amit sose felejtünk el. Akkor egy bő hetet töltöttünk itt ketten, aminek gyümölcseként több mint 2 tonna halat sikerült fognunk, és jutott mindkettőnknek egy 20 kiló feletti pikkelyes is. Egyszóval magasra került az a bizonyos léc, de bíztunk egy hasonló horgászatban idén is.
Íme, a tavalyi horgászatunkból néhány kép:

Mesés halaink közül, íme, az egyik 20 feletti
Hatalmas nyurgákhoz…
… és pocakos pikkelyesekhez is volt szerencsénk
Ő alulról súrolta a 20 kilót

A tavalyi horgászatunknak köszönhetően idén már nem volt ismeretlen a terep számunkra. Ismertük a hely adta lehetőségeket és a mederben elhelyezkedő potenciális haltartó részeket, így egész hamar megtaláltuk radar és tapogatórúd segítségével azokat a helyeket, amelyekben a legjobban bíztunk. Mivel sok idő nem ált rendelkezésünkre Petivel, én kihasználtam, hogy közel lakom a Balatonhoz és a horgászatot megelőző pár napban lejártam etetni, ha pedig már ott voltam, néhányszor be is húztam a szerelékeimet. Ennek gyümölcseként sikerült néhány szép halat fognom a közös horgászat megkezdése előtt is.

Először a kisebb pontyok találtak meg
Szerencsére hamar nőni kezdett a méret
Ő pedig már egy igazi balatoni pocakos óriás

Nagyon biztató előjelek voltak ezek a fogások, így Petivel nagyon izgatottan pakoltunk ki, végre már közösen. A botok és a felszereléseink hamar a helyükre kerültek. Végre újra együtt kergettük a Balaton nagy pontyait! Felemelő érzés volt a tavaszi nyárban kint ülni a botok mellett és beszélgetni egy jót. Szerencsére sokat pihenni sem volt lehetőségünk, ugyanis szinte az első éjszakától kezdve folyamatosan érkeztek a kapások.

Végre újra közösen eredtünk a  nagy pontyok nyomába
Táborunk a parton
Ennél kényelmesebb helyet nehéz lenne elképzelni
Gyönyörű környezetben horgásztunk
Szerencsénkre a halfogás is hamar beindult
Sorban érkeztek a kapások
Egy bakancslistás tükrös a kezemben, nagyon jó súlyban

Felpörögtek az események, sorra fogtuk a szebbnél szebb balatoni pontyokat. Hamar körvonalazódni kezdett, hogy a szelektálás lesz a legnehezebb feladatunk, amiben az időjárás sem volt a segítségünkre. Sőt, egyáltalán nem kedvezett a nagyponty-horgászatnak ugyanis napközben többször 30 fok körüli hőmérsékletet mértünk. Azért ez április első hetében nem épp szokványos. A korai felmelegedésnek köszönhetően az ívásnak is nekikezdtek a pontyok és az egyéb fehérhalak. Főként éjszaka olyan élet volt a nádban, hogy öröm volt hallgatni, inkább egy kora nyári éjszakához tudnám hasonlítani, mintsem húsvét idejére… Ez az időjárás merőben más volt, mint ami a tavalyi horgászatunkat jellemezte, de ettől különleges a balatoni pontyhorgászat, hogy nincs két egyforma szituáció, mindig az adott helyzetet kell megoldani.
Taktikánkat alaposan átgondolva állítottuk össze. A fő csapásvonalat ezen a horgászaton a Spanyol Mogyoró csalink képezte, amely egy igazi szénhidrátos, nagyhalas, szelektív golyó. Ennek szöges ellentéte a Monster Hard termékcsaládból a Fűszeres máj, amely még meghatározó szerepet játszott az etetéseink kialakításában… illetve egy ízről feledkeztem meg, ez nem más, mint a Big Fish. E nélkül mi már el sem indulunk a Balatonra.
Azért esett a választásunk ezekre a csalikra, mert az ívási időszakban nagyon rapszodikusan táplálkoznak a pontyok. Sok a szénhidrátot keresi, sok pedig a fehérjét annak függvényében, hogy az ívás melyik időszakában tartanak. Mi épp ezért kedveskedtünk mindkettővel a halak számára. Taktikánk eredményességét igazolta, hogy szinte az összes nagy halunkat a Spanyol Mogyinak köszönhettünk. Nem hiába az egyik kedvenc vadvízi, nagyhalas csalink!
Végszerelékeinket is teljesen leegyszerűsítettük. Inline, illetve a jól bevált elhagyós módszerrel horgásztuk végig ezt a túrát. Előkéinket is minimalizáltuk, klasszikus Blowback rigeken kínáltuk fel a csalikat. Mindegyik megoldás nagyon jól működött!

Balatoni nagy pontyok menüje
Ez a csali és felkínálási mód működött a legjobban
Íme, az elhagyós szerelékünk alkotóelemei

Horgászatunk helyszíne a Szigligeten található SBS Horgászparadicsom volt, amely egy teljesen új helyszínként várja az ideérkezőket. Több mint két hektár vízparti területtel, több stéggel is és páratlan horgászati adottságokkal rendelkezik ez a hely. E különleges adottságoknak köszönhetően egész évben, akár húzva, akár dobva nagyon eredményesen lehet itt horgászni. A jó hír pedig, hogy ez a hely bárki számára elérhető és foglalható a www.boiliebalaton.hu weboldalon keresztül. Én jó szívvel ajánlom mindenkinek!

Nagyon hangulatos és nem utolsósorban kényelmes helyszín
Festői környezetben fekszik a hely
Gyönyörű naplementékben volt részünk

A hidegfront:
Horgászatunk utolsó két napjára jósoltak egy nagyon markáns hidegfrontot, amely drasztikus lehűlést, viharos szelet és sok esőt ígért. Nagyon vártuk ezt az időjárás-változást, bíztunk benne, hogy ebben az időben elindulnak az igazán nagyok is. Éjszakára ígérték a front betörését a térségbe, viszont a délutáni órákban már érezhető volt, hogy valami változás közeledik. Elkezdett erősödni a szél, és a légnyomás is több mint ígéretes értékeket kezdett felvenni. Néhány óra alatt sikerült fognunk egy fantasztikus spanyolpikkelyes tükröst és két hatalmas pikkelyest.

A Balaton ritka kincse
Minden oldalról gyönyörű volt
A délutáni órák hala, néhány deka híján 20 kiló
Közös munka, közös siker
Peti és a vihar pontya, bőven 18 kiló feletti, mesés pikkelyes

E fogások után megérkezett a viharos szél és az eső, így a szerelékeket visszavinni már nem tudtuk, viszont tűkön ülve vártuk az enyhülést, mert éreztük, hogy most eljött a mi időnk. Ez a pár órányi kényszerpihenő pont jó lehetőség volt, hogy kössünk néhány új előkét és újragondoljuk a taktikánkat. Éjfél után a cudar idő ellenére visszakerült első fokra a jelzés, így azonnal indultunk is a vízre.
Az uralkodó szélirány és az áramlatok miatt – és egy belső megérzésre hallgatva – mindkét szerelékemet visszahoztam egy part menti kagylós sávra, 140 és 170 méter között. Ezen a távon egy nagyon ígéretes iszapváltó volt kagylóval és sok szúnyoglárvával. Peti maradt a számára jól működő részeknél, aminek hamar meg is lett az eredménye. Éjszaka és a reggeli órákban is nagyon szép halakat fogott.

Egy újabb komoly játékos Peti kezében
Füstöltek a botok szinte megállás nélkül
Megérkeztek a darabos halak a zord időben
A viharjelzés miatt sok halunkat partról kellett fárasztani

Amíg Peti sorban húzta a darabos halakat, nekem az éjszaka első fele csendesen telt. A késő éjszakai órákban viszont végre nekem is megérkeztek a kapások a közeli pályáról. Ami ezután történt, azt sose fogom elfelejteni. Szinte félóránkként érkeztek a kapásaim, egészen reggelig húztam én is a halakat. Összesen 8 pontyot fogtam a hajnali órákban, amelyek közül egy sem volt 15 kiló alatti. Már nagyon fáradt voltam, de éreztem, hogy muszáj kitartanom. Nagyon jó halakat fogtunk, és tudtam, hogy csak idő kérdése, hogy megérkezzen egy igazán kapitális is.
Már hasadt a hajnal, amikor egy nagyon jó, húzós kapás után sikerült végre megfognom az idei balatoni szezonom eddigi legnagyobb pontyát. Leírhatatlanul boldog voltam! A tavaszi szezonom második 20 kiló feletti pikkelyese pihent a mérlegelőben. Petivel felváltva jártuk a vizet, reggelre bőrig ázva és hullafáradtan örültünk együtt az újabb közös sikerünknek. A kötelező bejelentés után elkészítettük a képeket és engedtem is útjára a hatalmas pikkelyest.

21.550 gramm lett a nettó súlya a pompás halnak
Fantasztikus pikkelyes volt
Leírhatatlanul boldog voltam
Sikerült!

Nagyon fáradtan és örömittasan vágtunk neki az utolsó éjszakánknak. A front elvonult, újra békés arcát mutatta „tengerünk". Fantasztikus túránk záróakkordjaként még fogtunk pár szép pikkelyest 15-16 kilóig, és ismét megajándékozott a Balaton az egyik gyöngyszemével. Szinte hihetetlen, egy horgászat alatt két ilyen különleges spanyolpikkelyest is sikerült fognom. Ezzel került fel a korona a horgászatunkra.

Csodálatos hal volt ő is

Szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy kihoztuk a maximumot ebből a túrából is. Fantasztikus környezet, csodálatos halak és felejthetetlen élmények. Öröm volt újra együtt horgászni Petivel, köszönöm ezúton is, Barátom!
Igyekeztünk ezúttal is egy informatív, nem sablonos filmet készíteni. Remélem, a képkockák jól visszaadják majd, hogy milyen élmények értek minket. Jó szórakozást kívánunk hozzá!