Floridai horgászatok - Amurok a csatornában

Miután Ferivel felmértük a horgászati lehetőségeket, megbeszéltük az elkövetkezendő három napos amurozás taktikáját és technikai részét. Végül is három féle horgászmódszert helyeztünk előtérbe a sikeres horgászat végett. Érdekes és egyben különleges megoldásokat ötlöttünk ki, melyek közül több is valószínűleg a mosoly tárgya lenne Magyarországon! Floridában viszont bevált, tehát elképzelhető fogóssága otthon is.

A csatorna partján ideális horgászhelyet találtunk.

Egyhangúnak, szinte sivárnak tűnik, de mégis rengeteg halat rejt magában

Minden reggel hét és nyolc óra közt végeztük el a kukoricás és bojlis etetést

1.6 m bolognai bottal víztetőn történő úsztatás
Megfigyeltük, hogy reggelente az éttermi hulladék vízbe dobása után az amurok önfeledten táplálkozni kezdenek. Különösen becsben tartják, igazi csemegének számít náluk a víz tetején úszó édes kenyérdarab. Ezt kihasználni, úszó és ólom nélkül egy direktbe kötött horoggal, a bot méteres botspiccről horgásztunk. Félelmetes fogósnak bizonyult! Roppant érdekes volt figyelemmel kísérni az amurok óvatosságának megnövekedését. Egy nap elteltével már elég sokáig kellett kísérletezni, mire sikerült becsapni egy amurt. A második nap vége felé pedig a sok zaklatás következtében egyáltalán nem vették fel a horgon elhelyezett kenyérhéjat.

4,20-as matchbottal történő úsztatás vízközt
Az amurok kikupálódását követve vízközt is folytattunk úsztatásokat. A gyanakvásuk végett eltekintettünk a kenyérrózsától és az otthoni "édes szájú" amurokra gondolván juharmézes zsenge kukoricával csaliztunk. Egy ideig sikeresek voltunk így is, melyet pár amur bánt, de hamar kiismerték ezt a technikát is. Félelmetes gyorsan tanulnak a Floridai amurok! Fenemód bosszantóak tudnak lenni.

3,90-es, 3 lbs Nexave bojlis bot, fenekező bojlis horgászat, fix módszer
A jelenlegi állás szerint az amurok még elég értetlenül állnak az újabb módszer előtt. A fixre kötött ólom igen meglepi őket, kapáskor szinte füstölve adagolja az orsó a zsinórt. Bár egy órával ezelőtt maszatolós kapásnak bevágva igen meglepődtem. Amur volt a horgon! Talán kezdik kiismerni az újabb módszert?

A bottartó állványokat a repülőgépen igen macerás dolog lett volna szállítani. Maradtak az ágasok.

A fenekező horgászat során a Cormoran hangjelzéssel kombinált Fox swinger megbízhatónak bizonyult.

Az eddigi amuros horgászat során kettő rendkívüli esemény történt meg velünk. Jómagam kifogtam életem eslő teknősbékáját. Lebegtetett pálinkás kukoricát vette fel! A fárasztás során elképesztő trükköket vetett be. A lábaival kapaszkodott a fenéken található kövekbe. Igazi kötélhúzás alakult ki köztünk, alaposan megizzasztott.
Ferinek ennél lényegesen félelmetesebb ellenféllel akadt dolga, hátborzongató volt nézni a megakasztott halát. Olyan fogai voltak majdnem mint az embernek. Páratlanul jól küzdött, 30-40 m-es kirohanásai is voltak. Szákolás után lepődtünk meg csak igazán a dévérszerű, fogakkal rendelkező, 8,30 kg-os szörnyön. A helyiket kérdezve sem találtunk választ arra, hogy milyen hal vajon? Csak érdekesség képen említem meg, hogy fahéjas lebegő bojlit szándékozott a kapáskor elfogyasztani. Talán életében először találkozott ilyen jellegű táplálékkal és azonnal elfogadta! Mindenesetre nem szeretnék többet ilyen hallal találkozni.

Feri által fogott félelmetes és ijesztő ismeretlen hal

A horogszabadításkor rémültünk meg csak igazán! Nem nagyon akartunk a szájába nyúlni!

Az első napi legnagyobb 16,15 kg-os amur.

A lebegtetett kukorica Floridában is bevált!