A Nevis Ixxus Match FD 35 orsó tesztje - Szegedi Levente beszámolója

2009. 03. 23: vajon ez is csak egy szokásos hétköznap? Az ám, egészen délután 3-ig. Az iskolából hazaérve bekapcsoltam a számítógépemet, és a már jól megszokott www.haldorado.hu-t ütöttem be. Az írásnak rögtön neki is estem: „Vajon hol lehet a tesztre jelentkezni?”. A cikket tovább olvasva világossá vált, hogy a tesztelőket a Haldorádó Team választotta ki. Ekkor láttam meg a levykeeeee nicknevet a tesztelők között. Hatalmas ujjongás közepette olvastam, hogy pont a kiszemelt Ixxus Match FD 35 állt a nevem mellett, valamint egy Espirit 40-es szerkezet. Lássuk, hogyan szerepelt az Ixxus Match!

Az adminisztrációs ügyek elvégzése után nem sokkal a csomag a szobám asztalán hevert. Amint megpillantottam, egyből nekiestem a küldeménynek. A belsejében ott feküdt a Nevis Ixxus Match FD 35. A dobozát kibontva kellemes meglepetés ért. Igényes vászontokban kapjuk kézhez az orsót. Az alumínium pótdob is pozitívum számomra. Első pörgetésre beleszerettem, alig vártam a horgászatot. A feltöltési képpel meg vagyok elégedve. Az orsót 0,18 mm-es zsinórral töltöttem fel, amiből a gyártó ajánlása szerinti 120 m-t tekertem a dobra, így kategóriájában megfelelő képet mutatott a zsinórprofil.

Az orsót igényes vászontokban kapjuk kézhez
A zsinórprofil ebben az árkategóriában megfelelő képet mutatott

Elérkezett a nagy nap! Szombaton hajnali 5 órakor talpon voltam, és már megint szegény Apukámat kínoztam a korai keléssel. :-) A kiszemelt tó - a kedvencem - a Verba tanya volt. Röpke 15 perc telt csupán el, és máris a Verba tanya kapuja előtt álltunk. A régi „kis tó” jobb hátsó sarkában foglaltam helyet. Gyors ládabeállítás, kipakolás, és jött is a sűrűje. Etetőanyagom 1 kg Timár mix Carp+-ból és 1 kg VDE Supercarp Strawberry-ből állt, amit tovább tuningoltam Sensas Fraisix aromapor, epres pellet valamint epres kukorica hozzáadásával. Élő anyagot külön nem ragasztottam, egyedül a kajába raktam 2 dl csontit.

Etetőanyagom alkotóelemei

Az idő előrehaladtával gyönyörű napsütéses, szélcsendes idő köszöntött az idei első matchbotos horgászatomon.

Az időjárás is kegyeibe fogadott

Az etetőanyagot egy kicsit állni hagytam, ezt az időt a fix úszós szerelék elkészítésére fordítottam. A cájgot nem bonyolítottam túl, a 12 g-os Timár mix úszót 4 darab No. 4-es sörétólommal súlyoztam be, melyekből egyet a duplaforgóhoz húztam, jelzőólomnak. A főólmozást (a 3 db No. 4-es sörétólmot) a jelzőólomtól bő arasznyira húztam el. Főzsinórnak 16-os Maximát választottam, míg előkének 14-es Gamakatsu Super G-line zsinórt kötöttem Gamakatsu 1310N-es horoggal, aminek a mérete 12-es volt.

A nyerő szerelék

Az előkészületeket követően indulhatott a peca. 25-30 méteres távolságot jelöltem be a zsinóron, ahol a vízmélység nagyjából 1,5-1,7 m volt. Az alapozó etetést ide csúzliztam be, ami a hosszú pihenő ellenére viszonylag pontosra sikeredett. Az úszó köré ráadásként lőttem egy doboz csemegekukoricát. A nagy választék közül csalinak először csontit raktam fel, és mint az kiderült, jó választás volt.

Tartalmas etetőanyag kukoricával, csontival és pellettel
Minden, mi halszájnak ingere

Látszott, hogy mozogtak a halak, folyamatosan láttunk burványokat, kiugrásokat, habár ezek nagy része a távolabb lévő szigetfal előtt történt, mégsem kellett sokat várnom az első tesztalany megjelenésére. Egy gyönyörű szép, nagytestű kárász volt a legtorkosabb. „Ez a nap is jól indul”, gondoltam.

A nap első jelentkezője
Ilyen finom falatoknak nem sok kárász tudna ellenállni

Ez bizony elhamarkodott kijelentés volt! Nagy sajnálatomra hosszú kapásszünet következett, amit sikerült is gyorsan elütni, barátom kukoricával való lövöldözésével. :-) Az úszóm hirtelen elmerült, mire én azonnal bevágtam. Az orsó ciripelő hangja jelezte, ezúttal komolyabb vendégünk lesz. Én csak fárasztottam, fárasztottam és fárasztottam, mikor végre a pontyocska partközelbe került. Az Ixxus Match fékrendszere a fárasztás során hibátlanul működött. Az év első pontya szerencsére későn kapott erőre, a merítőhálóból viszont nem tudott szabadulni. Örömöm határtalan volt, a lehető legjobbkor akadt horgomra az első idei ponty.

Ezen a tavon engem sosem hagynak elgondolkozni a halak, az úszóm ismét elmerült. :-) A horog végén egy nyurgaponty ficánkolt. Ő se adta könnyen a pénzét, azonban úgy látszik, aznap a horgom olyan volt, mint Chuck Norris: ha meglátták a halak, nem volt menekvés. :-) A harmadik ponty kis késéssel érkezett meg hozzánk, és számomra szokatlan feltolós kapással jelezte, hogy a szombati menü neki is tetszik. A pontyon látszott is, bizony rendesen beebédelt, ez az uszonyos lett a nap legtermetesebb hala!

Közeledik már a kicsike
Az orsó a hal minden kirohanását kiválóan kompenzálta
Innen már nincs menekvés

Összegezve a horgászatot és a száraz teszteket várakozásaimon bőven felül teljesített az orsó. A 6,2:1-es áttétel (Az orsó egy hajtókar fordulat alatt 82 cm zsinórt húz be.) segítségével pillanatok alatt ki tudtam tekerni az üres szereléket. Az első fék is hibátlanul vizsgázott, 16/14-es szerelékkel is simán jöttek ki a pontyok, a fék pedig szépen dolgozott, amikor kellett, és ezt minden matchorsónál el is várom. Nincs annál rosszabb érzés, amikor a hosszú fárasztás után a fék hibája miatt vesztünk el egy halat. Természetesen a fék letapadásának legkisebb jelét sem tapasztaltam. A már elsőre is szimpatikus dupla hajtókarnak köszönhetően az orsó tekerése kiegyensúlyozott, futása sima. Az orsó esztétikailag elnyerte tetszésemet. Mindig is szerettem a nem túl „csicsás” orsókat. A formatervezése számomra igen különleges, szokatlan volt. A Medium float botommal egy igazán összhangban lévő párost alkotott. A gumi fogantyú pedig kényelmes és biztos fogást nyújt, valamint a zsinórvezető görgője is tökéletes, a zsinór egyszer sem csavarodott rá. Véleményem szerint a pénzünkért egy kiváló orsót kapunk, ami hű társunk lesz mind vízközti keszegezésnél, mind kemény pontyozás során.

Jól vizsgázott a felszerelés
C&R!

Akiket érdekel az orsó, azoknak összeszedtem a gyári adatait, valamint 2 általam mért adatot.

GyártóNevis
TípusIxxus Match FD 35
Tömeg (mért)303,5 g
Áttétel6,2 : 1
Méret35
Csapágy5 golyós- + 1görgős csapágy
DobAlumínium match dob és match pótdob
VisszaforgásgátlóHoltjátékmentes
Zsinórvezető görgőCsavarodásmentes
Zsinórcsévélő rendszerS-stroke
FelkapókarErősített krómozott cső felkapókar

Találkozunk legközelebb, a fékerő legyen veletek! :-)

Köszönöm a megtisztelő lehetőséget, hogy tesztelhettem ezt a fantasztikus orsót!

Írta: Szegedi Levente (levykeeeee)