Alias : danius
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 1989-07-04
Lakhely : Sándorfalva
Kedvenc horgászmódszerei : feeder, matchbot, spicc, bolognai
Kedvenc vízterületei : a Tisza Csongrád megyei szakasza, Atkai-holtág , Gyálai holtágak
Legnagyobb halai : ponty 6 kg (tiszai), ponty 14.74 kg (matchbotos módszer, Atkai holtág)
Mióta horgászik : 1995 óta

Szerző írásai - 1.oldal

Tavaszi egerészés a Sárgáson

Szili Dániel 2021-04-28 06:00:00
Nos, egerekről aligha, annál inkább egy kora tavaszi feederbotos, hosszú előkés finomhorgászatról lesz szó egy élménybeszámoló keretein belül. Nagyon szeretem az igazi finomszerelékes horgászatot, amikor merül az úszó, nyúlik a gumi, ciripel a fék, vagy éppen görbül az érzékeny rezgőspicc. Ezúttal a Gyálai Holt-Tisza Sárgás nevű részére látogattam el.

MM9 - Ahogy én láttam

Szili Dániel 2016-12-23 06:00:00
Nehéz feladatot kaptam: az idei Menyhalas Mikulás-party beszámolóját megírását. Annál is inkább nehéz, hiszen nehéz átadni azt a hangulatot, mikor a jókedv a tetőfokára hág, mindenki pohara folyton tele van, jobbnál jobb étkek sorakoznak az asztalon, na és persze a menyhalak csőstől jönnek, minden dobásra egy! Nos, az utóbbi lehet, füllentés volt, de ami nem fikció, hogy ezúttal főleg képekben igyekszem visszaadni a találkozó lényegét. Következzenek hát a komolyan komolytalankodó, szelet s hideget álló, mindenre elszánt horgászok!

Árad

Szili Dániel 2016-06-03 06:00:00
Néha nehéz dolog a címválasztás. Van, hogy az ember szíve szerint más nevet adna írásának, jelen esetben lehetne „Ívik”, „Zöldár” vagy bármi más, na de következzék inkább az „Apad” című írásom méltó folytatása, ahogy azt egy felvetődő ötlet kapcsán ígértem.

Váltani nem szégyen

Szili Dániel 2016-05-03 06:00:00
Megesik, hogy az ember nagy lendülettel és készülődéssel, célzott technikával vagy halfajra indul horgászni. Előző nap már gondosan mindent megtervezett, összepakolt, a horgászat napján a legfinomabb falatokat veti be a halaknak, majd vár. Ám amikor már az órát figyeljük csüggedten, hogy „Na, jó, de mikor lesz ebből valami?”, akkor váltani nem szégyen.

Apad

Szili Dániel 2016-04-02 06:00:00
Úgy tartja a mondás, ha árad a folyó, a part közelében keresd a halat, viszont ha apad, beljebb húzódnak. Nos, arról nem szól a fáma, hogy mekkora áradásnál és milyen mértékű apadásnál kell figyelembe vennünk ezeket az igazságokat, nekem meg aztán tök mindegy, Apám megtanított horgászni, a többi már rajtam múlik. Egy biztos, próbálkozni mindig lehet, legfeljebb mindenki levonja a maga tanulságát.

Egy szál spiccbottal, kényelmesen

Szili Dániel 2014-07-11 07:00:00
Adódnak helyzetek, amikor valamire nagyon hajtok, mikor képes vagyok hétvégeken át egyvalamit próbálgatni egészen addig, míg csömöröm nem lesz a rengeteg holmitól, a sok készülődéstől, az állandó koránkeléstől vagy egyéb dolgoktól. A végére megunom, és ekkor fogom magam, felkelek, amikor akarok, kimegyek a vízhez és leülök, ahol tetszik, előveszem a 7 m-es spiccbotomat és élvezem az egyszerűséget.

Egy nagyszerű barátság kezdete: Szerbiában horgásztam

Szili Dániel 2014-06-29 07:00:00
Történetem úgy kezdődött, hogy Huszák László, akiről még nem tudhattam, hogy jó barátom lesz, írt egy e-mailt, hogy meginvitálna Szerbiába, a kanizsai Tiszára. Levelében elmondta, hogy figyelemmel kíséri írásaimat, és hogy örülne, ha együtt horgásznánk Kanizsán. Nos, mondanom sem kell, örültem ennek a lehetőségnek, így örömmel elfogadtam a meghívást. Még most is teljesen fel vagyok pörögve, ahogy a képeket nézegetem és próbálom megfogalmazni azt, amint most eme írásban szeretnék Veletek megosztani.

Kis hazánk szép folyója, a Maros - 2. rész

Szili Dániel 2014-03-30 07:00:00
Az előző részben megismerhettük a Maros magyar szakaszát (amiről akár könyvet is lehetne írni). Sok érdekesség és infó lapul még a tarsolyomban halakról, helyekről, egyszóval a Marosról - jelen írásomban ezeket fogom részletezni.

Kis hazánk szép folyója, a Maros - 1. rész

Szili Dániel 2014-03-29 07:00:00
A Maros. Mit is mondhatnék róla? Nekem megadatott, hogy kapcsolatban álljak vele. Nem más, mint a Tisza kishúga. Ő fonja habjaiból a merengés, a béke, a múlt s jövő minden rezdülését. Ölében hajózva, partján ülve talán meghallja a folyó szavát az ember. Ha kiültem mellé hűs homokjára, messze mindentől, olyan érzés fogott el, mintha nem evilági volna e folyó, mely előttem oly méltóságteljesen kanyarog. Egyszerre lenyűgöző és hátborzongató. Van ebben a folyóban valami, amit még nem fejtettem meg, de csak az értheti, akit beavat rejtelmeibe…

A szomszéd kertje mindig zöldebb: A Korógy-ér és a Kurca Szegvárnál

Szili Dániel 2014-02-06 07:00:00
Esetem a Korógy-érrel és a Kurcával történt, mikor is Laci barátomtól meghívást kaptam ide, hogy Szegvárnál próbáljuk ki az egyiket. Nem igazán tudtunk dönteni, hiszen előző nap bejárta a környéket, kaptam képeket is, és csakugyan mesébe illő volt, amit láttam. Végül abban maradtunk, hogy majd reggel menet közben eldöntjük.

Rakós bottal az Alsó-Tiszán, meglepetéssel

Szili Dániel 2014-01-05 07:00:00
Már jó ideje szerettem volna elmenni a Hármas-Körösre úsztatni egyet, de sajnos egy ideig még nem jön össze a dolog. Viszont hogy kárpótoljam magam, arra gondoltam, csapok egy olyan rakós botos pecát, amilyen a nagykönyvben is meg van írva! Tudok is egy helyet a Tiszán, ahol ezt meg lehetne ejteni. Nosza!

A mindszenti Kurcán

Szili Dániel 2013-12-30 07:00:00
Egy csodálatosan szép, vadregényes helyre kaptam meghívást. Ez a vízfolyás olyan méltóságteljesen kanyarog, hogy ámulatba ejti az oda látogatókat, partján nádrengeteg, sás, gyékény és fák, melyeken érik a vadszilva és árnyékot adnak. Nem más ez, mint a Kurca mindszenti szakasza, mely a legtöbb kanyart foglalja magába. Valóságos nádrengeteg öleli körül megannyi halnak és állatnak életteret adva. Ismerkedjünk hát meg ezzel a méltánytalanul háttérbe szoruló, sokkal több figyelmet érdemlő és meseszép vízzel.

Hideg vízre hangolva 1. rész: Késő őszi rakózás

Szili Dániel 2013-12-22 07:00:00
Mikor beköszöntenek a tartós hidegek, később a mínuszok, vizeink szunnyadni kezdenek. A vízi növényzet elsatnyul, lesüllyed a fenékre, a bennük megbúvó élőlények szintén elbújnak, így az őket követő halak is. A legtöbb esetben a part menti zóna kiürül, és az itt maradt halak nagyon finnyásan táplálkoznak. Ilyenkor vethető be a matchbot, a pickerbot, ám bizonyos esetekben még a rakós botnak is van létjogosultsága. A szereléknek pedig a körülményekhez mérten a legfinomabbnak kell lennie. Négyrészesre tervezett cikksorozatom első állomásában a rakósé a főszerep.

Baráti peca a kövezésen

Szili Dániel 2013-12-03 07:00:00
Nyáron egyszer Laci barátommal összehoztunk egy horgászatot a Tisza egyik közeli szakaszára, az új Móra Ferenc hídhoz, a felénk eső oldalra, ám akkor hiába próbáltuk feederrel, bolognaival. Szórtuk az etetőanyagot, kipróbálhattunk bármit, pár küszön és apró keszegen kívül semmit nem fogtunk, aznap elég silány volt a kapás. Mutattam én barátomnak a túlparti hosszú kövezést, ahol tavaly annyi szép keszeget, jászt fogtam és sok jó horgászatot töltöttem el. Nem is kellett győzködnöm, hogy menjünk át és próbáljuk meg azt a részt.

Ányási idill

Szili Dániel 2013-11-30 07:00:00
Kellemes, meleg, nyárias nap volt, noha már az őszbe csöppentünk. Vágytam már valami nyugodtra, valami csöndesre és tudtam, a szokásos helyeimtől kicsit messzebb, ameddig már nem szoktam menni, megtalálom ezt a különös szépségű, sajátos hangulattal bíró Tisza-kanyart. Itt valahogy minden annyira más. Itt nem érezni az idő múlását…

Amikor kijut a jóból: a bolognai bot dicsérete

Szili Dániel 2013-10-24 07:00:00
Az életben a jó dolgok nem jönnek maguktól, azokért küzdeni kell. Vannak napok, amikor egyik sikertelenség követi a másikat, van úgy, hogy a nem jól felmért viszonyok alapján mellényúlunk és nem sikerül, de ha néhány ilyen helyzetet összerak az ember és nem adja fel, bizony idővel kijut a jóból! Ehhez kívánok némi útmutatást nyújtani.

Masszív alapokon: olcsó, de hatékony folyóvízi etető

Szili Dániel 2013-10-05 07:00:00
Aki folyón is horgászik finomszerelékkel, legyen az bármilyen, úszós vagy fenekező módszer, tudja, hogy az etetés gyakran elengedhetetlen tényező. Ha horgunk közelébe kívánjuk csalni halainkat, netán helyben is akarjuk tartani őket, akkor bizony etetni kell! Igen ám, de gyakran erős a sodrás, nagy a mélység, és ha etetőnket nem megfelelően állítottuk össze, a sodrás elviszi azt. A siker kulcsa tehát sokszor nem pusztán a megfelelő hely kiválasztásában keresendő, hanem az etetőanyag minőségében és állagában. Sokunk pénztárcája viszont határokat szab, de nem kell elkeserednünk emiatt, etetőanyagunknak magunk is készíthetünk masszív alapot.

Megvan a maga varázsa…

Szili Dániel 2013-09-27 07:00:00
Még éjjel volt, mikor felkeltem. Szinte még fel se ébredt a testem, már a motoron ültem. Előző nap nagy gonddal pakoltam fel mindent. Kabátot kellett felvennem, mert hideg volt, az idő is eléggé esőre állt, de az előrejelzés nem mutatott esőt aznapra. Fáztam menet közben, hiszen nem a jól megszokott helyekre mentem, ami 20 percre van. Mikor odaértem, sár fogadott. Egyszer majdnem el is estem, hiszen mélyek a traktornyomok. Megváltozott a táj, majdnem el is tévedtem. Vagy 6 éve jártam ott utoljára. Pedig - mondhatni - ott nőttem fel. Milyen rég is volt… mennyit jártunk oda…

Élménypeca: egy barátság kezdete

Szili Dániel 2013-09-19 07:00:00
Újdonsült barátommal, Lászlóval már régóta folytattunk eszmecserét a horgászatról. Lévén, hogy nem helyi születésű, nem ismeri annyira az itteni vizeket. Beszéltünk a Tiszáról, Marosról, holtágakról, egyszer még a Tiszához is leugrottam hozzá egy beszélgetés erejéig, és sóvárogva figyeltem, ahogy spiccbottal egymás után kapkodja a keszegeket a megáradt folyóból. Sehogy sem sikerült összehozni egy horgászatot, vagy az időjárás, vagy a saras út szólt közbe, míg végül az év leghosszabb nappalán igazán nyárias időben csak összejött az a várva várt peca.

Kubikoljunk!

Szili Dániel 2013-08-20 07:00:00
Bizonyára a legtöbb horgász ismeri és felismeri azt a tényt, miszerint ha egy kubik kapcsolatban áll az élő folyóval, akkor azt kiöntés idején csordultig feltölti vízzel, és halak is jócskán mennek be az árral. A hosszabb-rövidebb kényszerpihenőre ítélt víztér ilyenkor újra megtelik élettel. Jelen írásomban matchbottal veszem fel a halakkal a küzdelmet.

Csatornázás: a varázsvíz, avagy egy örömpeca morzsái

Szili Dániel 2013-08-17 07:00:00
Micsoda szavak… Csatornázás, varázsvíz, morzsák. Nos, igen: tényleg furcsán hangzik, az első szó láttán az átlagember rögvest a falvakban, városokban folyó csatornázási munkákra gondolna. A varázsvíz sem takar semmiféle mágikus helyet, és hogy egy peca örömet okoz, az csak természetes. Sajnos újra átélni nem lehet, viszont megosztom Veletek annak morzsáit, amivel e varázslatos hely örömet szerzett nekem.

Tiszai élményem, avagy élményem a Tisza

Szili Dániel 2013-06-08 07:00:00
Egy nyári napon jött az ötlet, ha már van szép új csónak, no meg hal a Tisza vizében, miért ne alhatnánk kinn az éj leplében. Rég volt már erre példa, hogy apa és fia a halakat éjjel borzongassa.Jött is a nagy ötlet, gyerünk halat fogni rögvest! Láttunk vadat, halat, madarat, bemutatom őket alant. Tartsatok hát velem, nézzük együtt nyári élményemet!

Szögedi halászlé Szili módra

Szili Dániel 2012-12-19 07:00:00
Május 1., augusztus 20., karácsony. Csak hogy néhány alkalmat említsek, amikor a család összeül és asztalra kerülnek a jobbnál jobb főtt és sült ételek, édességek. Viszont ha le akarjuk venni lábáról a rokonságot vagy az ismerősöket, barátokat, akkor elkészíthetjük a tradicionális szegedi halászlevet. Ezzel elég sok munka van, és kevesen ismerik a hatékony módszert. Cikkem egy kevésbé fáradságos halászléfőzést mutat be.

Marosi „bolózás”

Szili Dániel 2012-09-23 07:00:00
Két éve már annak, hogy a tiszai engedélyt nem váltottuk ki Apával, de idén gondoltuk, újból szerencsét próbálunk. Kezdeti sikertelenségeink a szőke folyón arra inspiráltak bennünket, hogy újból kipróbáljuk a Marost, és bizton állíthatom, ez jó döntésnek bizonyult. Felkeltette érdeklődésünket, így ezúttal bolognai és rezgőspicces bottal felszerelve igyekeztünk meghódítani a folyót.

Akár versenyre is!

Szili Dániel 2011-12-07 07:00:00
Egy korábbi írásomban csupán amolyan hobbi rakós botos horgászatot mutattam be, most azonban olyat részletezek, ami akár versenyen is megállja a helyét. A technika ugyanaz, csupán a szerelék és az etetőanyag változik, és a tempó is felgyorsul. Bár értek a horgászathoz, akár verseny szinten is, nem mondhatnám, hogy egy válogatott kerettag vagy egy profi versenyző szintjén vagyok, ezért ez az írás inkább azoknak szól, akik bele szeretnének kóstolni a versenyhorgászatba vagy ismerkednek a témával. A cikkben bemutatott szituáció valós versenykörülmények között zajlott, etetett pályán, vetélytársakkal.

Horgásztam, csak úgy…

Szili Dániel 2011-11-05 07:00:00
Nem igazán tudtam más címet adni most következő írásomnak, hát végül ennél maradtam… Az előzményekről annyit érdemes tudni, hogy sikertelen rakós botos pontyozásaim és folytonos kora hajnali keléseim miatt kissé berágtam, és végül úgy döntöttem, nem is kelek olyan nagyon korán, és nem is pontyozni fogok, egyszerűen csak horgászni - lesz, ami lesz!

Horgászvíz bemutató - az Atkai-holtág

Szili Dániel 2010-12-29 07:00:00
Feltűnt számomra, hogy az utóbbi időben egyre nagyobb érdeklődés övezi az Atkai-holtágat. Több e-mailt kaptam, amiben pecás kollégák tettek fel kérdéseket a fent említett vízről. Minden kérdésére részletesen válaszoltam, de a kérdések kapcsán megfogant bennem a gondolat, hogy mi lenne, ha írnék egy infókkal tarkított horgászvíz-bemutatót. Neki is láttam, elindultam képanyagot gyűjteni és elkezdtem összeszedni a szükséges adatokat a holtágról. Íme…

Jelentés a Körösről, avagy tanulságok sora

Szili Dániel 2010-11-02 07:00:00
Egy címet szerettem volna adni ezen írásomnak, de mivel a két ötletem közül nem tudtam választani, így a kettőből lett egy. Szeretnék hírt adni a folyóról, az aktuális dolgokról, viszont annyira sok tényező dolgozott ellenünk, hogy a tanulságokat sem hagyhatom figyelmen kívül. Ezúttal sokkal inkább erről a két dologról fog szólni ez a cikk, mint a halfogásról. Lássuk hát, mi is történik a Hármas-Körössel egy mérgezés távlatából.

Mikor Atkán virágzik a ringló…

Szili Dániel 2010-05-26 12:00:00
Mikor az idő és a nap sugarai már elég melegek és az ég éltető esőzésekkel táplálja a földet, olyankor virágba és rügybe borulnak a fák, a bokrok és a mezők. Dongnak a méhek, ezrével rajzanak, hirdetik, hogy valami elkezdődött. A víz felszínén fürdik a keszeg, már nászkiütésekkel tarkítottak, és alighanem ez egy elég jó időszak a keszegezők számára. Ez a tavasz. Ezúttal egy kellemes, tavaszias rakózásról szóló élménybeszámolót osztanék meg Veletek, amit a kedvenc állóvizemen, az Atkai-holtágon sikerült összehozni.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!