Alias : Czifi
Születési dátum : 1985-06-15
Lakhely : Debrecen
Kedvenc horgászmódszerei : hajszálelőkés pontyozás
Kedvenc vízterületei : nagy kiterjedésű természetes vízterületek és bányatavak
Legnagyobb halai : tőponty 21,9 kg, tükörponty 19,6 kg
Mióta horgászik : 5 éves kora óta

Szerző írásai

Kalandok tavon, élő folyón egyszerre, avagy egy nem mindennapi pontyozás története

Czifra Antal 2022-02-15 06:00:00
Ősz. A pontyhorgász szíveket mindig megdobogtatja ez az évszak. Nem tagadom, a kora tavasz mellett magam is ezt az időszakot kedvelem a legjobban. Pompás színekben a fák, a ködös éjszakák utáni napsugaras reggelek, vonuló daru- és vadlúdseregek, no meg imádott halaink, a pontyok! Ilyenkor mindig abban bízik az ember, hogy sikerül egy olyan halat fogni, amire mindig emlékezni fog. Ebben a reményben vágtam bele október végén is a Tisza-tavi egyhetes túrámba Hadnagy Sanyi barátommal, ráadásul egy olyan részen horgászva, amely korántsem könnyű, ráadásul elég érdekes adottságokkal is bír ezek mellett, így izgatottan vártam a rajtot…

Ismét eltelt egy év…

Czifra Antal 2019-01-22 06:00:00
Már szinte rendhagyó módon fogok hozzá az év végi összegző, értékelő cikkemhez. Az idei év remek és izgalmakban bővelkedő volt. Ezt azért írom, mert pályafutásom során most először fordult elő, hogy egy kicsit belekóstoltam a versenyhorgászok misztikus világába. Lássuk tehát, mi történt 2018-ban!

Csaligyártási ötletek – készítsd el!

Czifra Antal 2018-07-12 06:00:00
Mi, pontyhorgászok szeretünk a különböző csalizási szisztémákon elmélkedni, de leggyakrabban az okozhat dilemmát, hogy milyen ízvilágú gyári, kész bojlit is vigyünk magunkkal egy-egy horgászatra. Ha végül bizalmat szavazunk egy általunk jónak vélt és a túráinkon is bevált csalinak, az minden bizonnyal hosszabb időn át társunk lehet. Azonban sokan szeretik otthon, időt, energiát és munkát nem sajnálva „legyúrni” a pontycsemegéket…

A szuper csípős kendermag tuning – készítsd el misztikumok nélkül!

Czifra Antal 2018-03-10 06:00:00
A kendermag kétségkívül már évtizedek óta a pontyhorgászat egyik legnagyszerűbb csalija. Erről a fantasztikus aprómagról tényleg elmondható, hogy kiállta az idők próbáját és szinte semmit sem veszített vonzó hatásából. Az alábbi írásban bemutatom, hogy egy egyszerű útmutató segítségével még hatékonyabbá tehető a kender, ami jelentősen megnöveli a fogósságát.

Duplán 20 felett – Gyékényesi álom az őszi horgásztúrán

Czifra Antal 2018-02-15 06:00:00
Sokat gondolkodtam azon, hogyan is kezdjem ezt a beszámolót, hiszen egy nem mindennapi horgásztúrán vagyok túl. De talán kezdjük az előzményeknél…

2017 margójára – évértékelő Folytyik Zoltántól

Czifra Antal 2018-02-06 06:00:00
Folytyik Zoltán, kis csapatunk oszlopos tagja, ezúttal kivételes hangvételű és egyedi stílusú írásában szeretné megosztani a kedves olvasókkal a tavalyi év horgásztúráinak sikereit és kudarcait. Hogy Zoli milyen eredményekkel zárta a 2017-es évet? Az alábbiakban kiderül!

Pontyok a hínárosból

Czifra Antal 2018-01-14 06:00:00
Október elején-közepén Hadnagy Sanyi barátommal az egyik kedvenc vizünkre, a Tisza-tóra látogattunk. Hétnapos horgászatunk helyszínét több hely megnézése után választottuk ki, a mélyebb részekben láttuk a fantáziát mindketten. Az előző héten markáns hidegfront érkezett erős széllel, és szép fogásokat jegyeztek a tározó több pontján is. Érkezésünkkor már őszi színekben pompáztak a fák, csodálatos látvány volt a színes levelek forgataga!

Felejthetetlen napok – ősszel is a Balaton déli partján

Czifra Antal 2017-12-03 06:00:00
Idén ősszel társammal nagyon sokat tanakodtunk, hogy hol pecázzunk, és végül ismét a Balatonra esett a választásunk. Nem messze a tavaszi sikereink helyszínétől szeptember utolsó előtti hetét néztük ki magunknak, így már szeptember 19-én a parton is voltunk. A választott hely egy befolyó közvetlen közelében volt, melyből csakúgy ömlött be a „vörös víz”, megfestve ezzel a Balaton eredeti színét. Az időjárás sem a legbarátságosabb hangulatában fogadott, de nagy nehezen még vízre tudtunk szállni, hogy feltérképezzük az előttünk elterülő medret.

A bojlikészítéstől a horgásztúráig – Kaland a kotrón 1. rész

Czifra Antal 2017-08-16 06:00:00
Mostani, két részből álló cikksorozatom első epizódja egy egyszerű, de annál fogósabb bojli elkészítésének részletes bemutatásáról szól. A dolog apropója, hogy ezzel a csalival vágtam neki április végén az idei első gyékényesi túrámnak. De még mielőtt rátérnék arra, hogy milyen eredményekkel is zártam a horgászatot, első körben tekintsük át a csali elkészítését lépésről lépésre!

Tuna tuning – turbózd fel

Czifra Antal 2017-08-06 06:00:00
A CCMoore „csali konyhája” a mostani írásban részletes betekintés ad arról, hogy hogyan lehet elkészíteni egy igazán egyedi, személyre szabott és ütős csalit. Hogy miért van szükség erre? Mert egy szuper attraktív bojli bizonyítottan sok előnnyel jár.

Szezonkezdés – a szeszélyes Balaton

Czifra Antal 2017-05-03 06:00:00
Azt hiszem, minden horgász nagyon várja már azt a pillanatot, amikor kisebb megszakítás után ismét kedvenc szenvedélyének hódolhat. Ilyenkor mindig sok a terv, az ötlet és persze az örök optimizmus, ami így is van rendjén. A tavalyi rajtot a magyar tengeren kezdtük, és ez idén is így történt, megint a déli oldalt vettük célba.

Szeszélyes április – az idei első

Czifra Antal 2017-04-12 06:00:00
A hosszú tél után már alig vártam, hogy újra kint lehessek a természetben és az évben első alkalommal végre üldözőbe vehessem szeretett víztározóm pontyait. A túrára a CCMoore cég új bojli családjával, a Pacific Tunával készültem. A korábbi években kiváló eredményekkel használtam itt kora tavasszal a fűszeres-halas jellegű bojlikat, így nagyon bíztam benne, hogy nem maradok kapás nélkül. Az egyhetes horgászat időpontja április elejére, a tavasz első felmelegedésére esett.

Egy év a tározón – Pontycentrum a Tisza tavon 2. rész – Az ezerarcú ősz

Czifra Antal 2017-03-11 06:00:00
Az előző részt a nyári horgászatok bemutatásával, elemzésével zártuk, de kettőt-hármat pislog az ember, és már is itt a szeptember, az ősz kezdete. Lázasan vártuk, terveztük a heteket. Nézzük szép sorjában, hogyan alakult ez kis csapatunk számára!

Egy év a tározón – Pontycentrum a Tisza tavon 1. rész

Czifra Antal 2017-02-12 06:00:00
Tavaly év elején a Pontycentrum csapatának több tagja is úgy gondolta, hogy horgásztúráinak nagy részét a hatalmas kiterjedésű Tisza-tavon fogja eltölteni. Ebben a kétrészes írásban azt szeretnénk megmutatni, hogy is sikerült ez elsőre, illetve az eddigi tapasztalatainkból leszűrve reméljük, hogy némi segítséget is tudunk majd nyújtani az idelátogatóknak.

Újra a tározón - forró napok a Tisza-tavon

Czifra Antal 2016-10-12 06:00:00
Bordás József, kis csaptunk oszlopos tagja július közepén ismét célba vette hazánk második legnagyobb állóvizét, a 14.000 hektáros Tisza-tavat, hogy megküzdjön a tározó rendkívül nehezen megszerezhető kincseivel. Az egyhetes horgászatot siker koronázta, hisz Józsinak csodálatos pontyokat sikerült fognia. A túráról így mesél…

Az ezerarcú Kis-Tisza

Czifra Antal 2016-07-26 06:00:00
Tisza-tavi sikeres horgászatom után egy teljesen más vízre vezetett az utam. A tározón érvénybe lépő pontytilalom miatt más lehetőség után kellett néznem, így esett a választásom a Csongrád határában elterülő Kis-Tiszára, más néven a Serházzugi-Holt-Tiszára. Tavaly ősszel már jártam itt, a szép halak, a környezet, valamint Hanó Zsolti barátom remek fogásai után nem volt kérdés, hogy újra megvallatom majd a vizet. Erre a horgászatra Laci barátom kísért el, aki szintén nagyon várta már idei első túráját.

Tavaszi csalizások, tippek - szezonkezdés

Czifra Antal 2016-03-20 06:00:00
A hideg téli hónapokban a pontyhorgászok és a felszerelések is pihenni mennek egy időre, türelmetlenül várva, hogy a tavak ledobják magukról a jégpáncélt. A nappalok végül egyre hosszabbak és melegebbek lesznek, míg a pontyozók újra kedvenc szenvedélyüknek hódolnak. A különböző nyílt napok, kiállítások viszont a holtszezonban is, sok újdonsággal, előadásokkal, tippekkel, trükkökkel várják a horgászokat, amiket a későbbiekben hasznosítani tudnak majd a vízparton.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!