Nagy pontyok nyomában 13. rész - Fogós „műcsalik” a modern pontyhorgászatban

A megszokottól merőben más taktikát alkalmaztunk Ernő barátommal az év utolsó, közös horgásztúráján. A melegebb évszakokban bevált helyben tartó etetés helyett az aktív kereső horgászatban láttuk a siker titkát. Kimondottan a tó mélyebb részei felé fordítottuk figyelmünket, ahol a nagyobb bandákban lassan, de folyamatosan mozgó pontycsapatokat kerestük és szerettük volna kapásra bírni.

A horgászat helyszínéül a híres Merenyei Horgásztavat választottuk. Régen többször is megfordultam itt, de az utóbbi kilenc év kimaradt, ezért úgy éreztem, itt az ideje a visszatérésnek. Nagyon kíváncsi voltam, mennyit változott a tó környezete és halállománya a kimaradt évek alatt. Egyáltalán nem kicsi, 120 hektáros tóról beszélünk, éppen ezért mindketten elhelyeztünk egy dőlő bóját, mellyel az előttünk rendelkezésre álló terület két szélét jelöltük meg, illetve ha kapás érkezik valamelyik környékéről, akkor a bója segítségével jól behatárolható a terület, ahová a szereléket vissza tudjuk juttatni, akár éjjel is.

Ha megvan a kiválasztott terület, ahol a pontyok is tartózkodnak, fontos a megfelelő felkínálás. Mi kizárólag PVA-s stick mix rudacskákkal készültünk, amelyet homogén, közepes szemcseméretű etetőanyaggal töltöttünk meg. Semmilyen nagyobb darabot nem tartalmazott, az egyetlen darabosabb falat a kritikusan kikönnyített csalink volt, ami szinte súlytalanul lebegett a finomszemcsés, nagyon intenzív etetőanyag felhőben.

Minden kéznél, mehet a munka
Első lépésként meg kell tölteni a PVA háló csövét
Ezután a tömködővel kell tömöríteni
Ezt érdemes minél erősebben megnyomni, mert annál keményebb, lassabban bomló hurkát kapunk
Lassan kitoljuk a műanyag csőből
Ha kiért…
… megcsavarjuk a PVA hálót…
… és megkötjük
Tele a tölténytár
Mindezt intenzív, PVA-barát aromával ízesítettük

És itt jön a képbe, hogy vajon mi is a jó csali ilyenkor? Mindenképpen azt szerettük volna elérni, hogy a csali ne legyen nagyméretű, ám nagyon attraktív legyen, hogy az étvágytalan, óvatos, szinte minden csalit kiismert pontyok se tudjanak ellenállni neki, és az sem baj, ha a horoggal együtt szinte „súlytalanul” viselkedik. A nagysikerű Haldorádó SpéciCorn termékcsalád 2016-tól jelentősen kibővül! Számos vízterületen megélt eredményes próbahorgászatok után kerülhetnek csak forgalomba a család legújabb tagjai: a SpéciCorn Mega (nagyméretű ízes, színes gumikukorica) és SpéciTiger (ízes, színes tigrismogyoró utánzat). Mindkét csaliváltozat 6-6 különleges ízesítéssel és egyedi színkombinációkkal kerül forgalomba, hogy minden helyzetben a maximumot nyújthassák!

Jó választásnak látszott a csalikat önmagukban és bojlival kombinálva is felkínálni, mivel nagyon intenzív és különleges aromákkal készültek. Biztos voltam benne, hogy megtaláljuk közöttük azt a kombinációt, mely pikkelyes barátaink kedvére való.

Ezt már szeretem, párosan szép az élet!
Fél szem Wafters bojli egy SpéciTigerrel kombinálva nagy pontyot adott!
Nagy az öröm két ilyen szép hal láttán!
A különleges éjszakai hangulatot…
… fagyos hajnal követte
Nagyon fagyos!

Az új gumi csalik fejlesztése, folyamatos tesztelése, a legjobb ízek és színek kiválasztása párhuzamosan három szálon futott. Ennek végeredményét és felhasználási javaslatait szeretnénk most bemutatni.

A jelentősen kibővült a Spéci termékcsalád, amely 2016-tól februárjától már elérhető lesz
Mi a SpéciCorn Mega és a SpéciTiger csalikkal horgásztunk ezen a túrán

A SpéciCorn Mega nevében is jelzi méretét, amely a hagyományos gumikukoricánk háromszorosa. Minden tégelybe minimum két különböző színváltozat került. A sárga színű „alap csali” nem hiányozhat egyik ízesítésnél sem, amit kiegészítettünk különleges, az adott aromával harmonizáló fluo színű gumikukoricákkal. Több mint 30 ígéretes ízváltozatból választottuk ki a 6 legjobbat, legfogósabbat.

Minden SpéciCorn Mega tégelyben az alapszín a sárga, és ezt egészítettük ki igazán feltűnő fluo színű csalikkal
A SpéciCorn Mega háromszor nagyobb méretű, mint a normál SpéciCorn

A második vonal a Haldorádó SpéciTiger, azaz gumi tigrismogyoró imitáció, melyet a SpéciCorn megjelenését követően számtalan horgász követelt tőlünk. Az igényeknek megfelelően ezt is hat különböző ízesítésben, a hagyományos SpéciCorn 3,5-szeres felhajtóerejével készítettük el. Itt a csali alapszíne barna, ebből található négy szem minden tégelyben, és ezeket egészítettük ki a Mega kukoricához hasonló módon különleges színekkel.

A SpéciTigernél barna az alapszín, amely mellé szintén fluo színek társulnak
A tigrismogyoró utánzat 3,5-szer nagyobb felhajtóerővel bír, mint a normál SpéciCorn

A harmadik szál a SpéciMaggot, azaz csontkukac imitáció, amely nem a mi szakterületünk, ezt majd a finomszerelékes kollégáink fogják részletesen bemutatni. Amit viszont mindhárom családnál érdemes megjegyezni, hogy elérhetőek lesznek egy hatos szettben is, melybe minden ízből kerül egy-egy tégely.

A csali imitációk sora a SpéciMaggot termékcsaláddal válik igazán sokrétűvé, kiszolgálva minden horgászmódszer igényeit

A stick mix rudacskákat két ellentétes ízvilágú anyaggal töltöttük meg, hiszen előre nem tudhattuk, mi lesz igazán figyelemfelkeltő a halak számára. Volt egy „édes” mix, melynek a Nagy Ponty etetőanyag volt az alapja, amit az új Carp Syrup - Big Fish aromával ízesítettünk. A Carp Syrup aromacsalád kifejezetten a szelektív nagyhal-horgászatokhoz ad hatékony segítséget. Az aroma kellően sűrű, hogy felhasználhassuk főtt magkeverékek vagy az etetése szánt bojlik és pelletek ízesítésére is. Mivel 100%-ban PVA-barát termékről van szó, remekül használható stick mixek készítéséhez is, mellyel még vonzóbb módon kínálhatjuk fel csalinkat. A család hét tagból áll, az ízesítések megegyeznek a bojlijaink ízesítésével.

Az új Carp Syrup aromacsalád a nagyhalas horgászathoz készült
A PVA halóba a Nagy Ponty etetőanyag szolgáltatta az „édes” alapkeveréket
A Total Fish pedig a halas-fűszeres ízvilágot
Egy fogós, különleges kombináció
A kész hurkákat tovább „pácoltuk” Syrupban, míg a kiválasztott helyhez értünk
Mindjárt megvan!
Nem sok időt töltött a vízben
Indulj szépen hazafelé!

A másik ízváltozat fűszeres-halas jellegű volt, amelyhez a Total Fish etetőanyagot ítéltük a legjobbnak, ezt pedig Green Pepper ízesítésű Syrupal kevertük, amelyhez még kevéske micro pellettet is tettünk. Ponty legyen az uszonyán, aki ellen tud állni ennek a falatnak! Mire a rudacskák elkészültek, már nagyon vártuk, hogy helyükre kerüljenek a szerelékek, kíváncsiak voltunk, hogyan reagálnak a halak, vajon mennyi idő telik el az első kapásig?

Sokat csónakáztunk a nagy távolságú behordások végett
A két szem SpéciTiger nagyon szépen kikönnyíti a PB Products Curved KD 4-es méretű horgát
Az akváriumi kép jól szemlélteti a módszer gyakorlati működését

Mindketten nagyon meglepődtünk, mert miután az utolsó bot a helyére került, talán tizenöt perc telt el, és már csipogott is Ernő jelzője. Még minket is váratlanul ért a gyors kapás, de barátom gyorsan reagált, és hamarosan már a lábunk előtt kőrözött az első szép hal, mely bőven tíz kilogramm felettinek ígérkezett. Megcsodáltuk a szép, erőtől duzzadó tőpontyot a matracon és gyorsan vissza is engedtük. Gondoltuk, biztos véletlen volt a kapás, de még vissza se ért a szerelék a helyére, már érkezett is a következő kapás az én botomon. Még hogy ilyenkor nem esznek a pontyok?! Ez a tévhit itt és most nagyon gyorsan megdőlt! Ezt követően körülbelül óránként volt egy kapásunk, melyeket rendre sikeres fárasztás követett. Érdekes tapasztalat még, hogy a nappali órák sokkal eredményesebbek voltak. Éjjel csak néhány kapásunk volt, amit persze nem bántunk annyira, mert pihenni is kell valamikor. A kapások helyén is jól látszódott, hogy bár lassú, de folyamatos mozgásban volt a csapat, szinte előre tudtuk, melyik boton várható a következő kapás, melyet persze a pontyok néha felülírtak, de hát ettől is oly szép a horgászat!

A nagy távolságokba való behordást éjjel és nappal is segíttette az élénk színű zsinór
Varázslatos napnyugta
Éjszaka ritkábbak voltak a kapások, viszont darabos példányok érkeztek
Nyugodtan önthetjük a Syrupot a kész rudakra, 100%-ban PVA-barát termék!
Egy újabb szép pikkelyes
Ezt nem lehet soha megunni!
Még egy szép töves a végére

A horgásztúrára szánt idő gyorsan elrepült. Nagyon élveztük ezt a különleges túrát, számos hasznos tapasztalattal gazdagodtunk, melyeket a jövőben kamatoztathatunk, és biztos, hogy a következő télen se teszem el túl mélyre a horgászfelszerelésemet, mert az egész horgászatnak egy különleges, szavakkal le nem írható varázsa volt.