A szabadság utolsó napja, avagy köszönjük, Haldorádó!

Szerintem sokan voltatok már úgy, hogy pár „fogástalan” horgászat után nem indultok nagy elvárásokkal a következő pecára, hogy ne érjen újabb csalódás. Feleségemmel is így voltunk, de augusztus 22., a Tisza-tó és a Haldorádó mindent megváltoztatott…

Nyári szabadságunk utolsó napjára terveztünk egy Tisza-tavi horgászatot a feleségemmel. Szerencsénket jól jellemzi, hogy bár kéthetes pihenésünk szép napsütéses időben telt, viszont ha horgászni indulunk, akkor már kevésbé kedvez az időjárás. A kiszemelt nap augusztus 22. volt, az előző esti időjárás-előrejelzés az érkező hidegfront hatására jelentős mennyiségű esőt, viharos szelet, felhőszakadást jósolt egész napra. Már az éjszakai órákban többször felébredtünk a hatalmas égzengésekre, valamint az özönvízszerű eső hangjára. Nincs mit tenni, ha horgászni kell, akkor horgászni kell, akármi is történik! Így hát reggel 4 órai kelés és bő 1 órás utazás után megérkeztünk Miskolcról Poroszlóra, a Tisza-tó egyik kiemelt turisztikai településére, ahol az elmúlt évek során többször megfordultunk horgászat céljából. Ez a hétfői nap azért is volt rendhagyó, mivel most először szántam rá magamat arra, hogy kipróbáljak két, a Haldorádó által újonnan bevezetett etetőanyagot, a FermentX Tejsavas Ananászt és a Bázis Mix Mézes Pontyot.

A horgászállás elfoglalása előtt szokásos rituálénk a poroszlói Sellő horgászboltban elfogyasztott reggeli kávé, a napijegy + gáthasználati engedély megvásárlása, valamint a tulajdonos, Imre aktuális jó tanácsainak meghallgatása. Miután minden értékes információ birtokába kerültünk a Tisza-tóval kapcsolatban, Imre instrukciói alapján elfoglaltuk a horgászállásunkat, ami Poroszlótól kb. 500-600 méterre Sarud irányában volt található. A parton erősen szeles és borult idő fogadott bennünket, bár ezt feledtette a természet szépsége, a horgászhelytől balra elterülő sötétzöld nádas, a hullámzó víztömeg és a szemünk előtt elrepülő rengeteg védett madár látványa.

Nem túl horgászbarát időjárás…

A horgászatot úgy terveztem, hogy a két darab Nevis Alligator Spin 2,7 méter hosszú, 40-80 g dobósúlyú fenekező bot közül - amik a Nevis Promo Carp 40 nyeletőfékes orsókkal (és 25-ös monofil zsinórral) voltak szerelve - az egyiket ragadozóra, a másikat békés halra vetem be. A ragadozós megoldásnál egy szimpla 20 g-os pálcaólmot kötöttem a főzsinórra, majd tőle kb. 1 méterre egy ketteshorgot tettem, amire felfűztem a korábban megfogott, fagyasztott állapotú csalihalat. Csak, hogy ne késlekedjünk, így az elkészült szereléket a horgászhely bal oldala felé egy nagy sulyommező mellé dobtam, kb. 20 méterre a parttól. Ezt követően nekiálltam a másik készség elkészítéséhez: ehhez egy egyszerű gubancgátlós etetőkosarat használtam, ami felett és alatt is 1-1 horgot helyeztem el. Az alsó és felső horogra is egy szem csemegekukoricát, valamint egy szem citromsárga technopufit húztam.

… a siker titka

Az etetőanyagról már említettem, hogy a Haldorádó által forgalmazott etetőanyagot első alkalommal ekkor próbáltam ki, így nem tudtam, mire is számíthatok. A FermentX termékcsalád - ahogy a termékismertetőben is szerepel - egy komplett, kész keverék, tehát nagyon egyszerű dolgom volt, belegyúrtam az etetőkosárba, és repülhetett is a szerelék az Imre által javasolt 40-50 méteres távolságba. Fél 7 körül már mindkét készség a vízbe került, majd elkezdett esni az eső, egyre jobban és jobban, így jó szolgálatot tett a gumicsizma és a lábszárközépig érő esőkabát. Közben elkezdtem bekeverni a Bázis Mix Mézes Ponty etetőanyagot, amelyet főt búzával és jó előre beáztatott szemes kukoricával dúsítottam. Ezt követően az etetőkosárba fele-fele arányban került a FermentX Tejsavas Ananász és a Bázis Mix Mézes Ponty etetőanyag. Nagy szerencsénkre 8 óra körül elállt az eső, és mintha világosabbá is vált volna a sötétkék színű felhőkkel teletűzdelt égbolt.

Végre, esőkabát nélkül!
Part menti nádas és a sulyommező

Az első kapásra az eső végétől nem sokáig kellett várni, erőteljes ejtés után dinamikus rántással jelentkezett egy kb. 60-70 dkg-os dévérkeszeg. Majd követte őt a következő és a következő… 9 óra körül óvatos húzást láttam a kapásjelzőn, folyamatosságának köszönhetően teljesen kifeszült a damil, majd bevágás: „Ez ponty, biztos, hogy ponty lesz!”… Rövid fárasztás után sikerült szákba terelni egy 39 cm-es, 1,5 kg-os tükröst.

Egy 1,5 kg-os tükrös kezdésnek

Miközben a horgot szabadítottam a hal szájából, tekintetem a másik botra vetődött, és ekkor szembesültem vele, hogy az eddig csak a szél által mozgatott karika kapásjelző a bothoz van simulva. Szaladtam gyorsan, majd a bot kézbevétele után érzékeltem, hogy ezt már nem csak a fagyasztott csalihal húzza… :) Gyors fárasztás, szákolás, majd mérlegelés következett: szép, termetes balin, 49 cm és 1,7 kg. Bravó, 5 percen belül két nemes hal, ezért szeretem én a Tisza-tavat, és itt még korántsem volt vége!

Békés után egy ragadozó: balin, 49cm :)

20 perccel később újabb határozott rántás a kukoricás készségen, ismét egy ponty, de ez már nyurga. A hal nem volt nagy (bő 1 kg), sőt a Tisza-tavon méreten alulinak is számít a 32 cm, de nem szomorkodtam miatta. Délután fél 3-ig összesen 6 db pontyot fogtunk (1 db 39 cm, 1 db 37 cm, 1 db 35 cm, 3 db 32 cm), valamint 1 db balint (49 cm), 15 db dévérkeszeget és 4 db törpeharcsát.

Az asszony sem maradt le :)
Egy kis pikkelyes
A visszaengedés egyik pillanata…
… és újra a Tisza-tóban

Bevált az etetőanyag, bravó, Haldorádó! Ez egy szép kapcsolat kezdete lesz, ugyanis úgy döntöttem, leváltom a több éve használt „régi” etetőanyagomat a Haldorádó által kínált palettára.

Köszönöm ezt a csodás napot, Tisza-tó! Gratulálok, Haldorádó Team, csak így tovább!