Újabb eredményes nap Harsányban

2011. április 28-án, csütörtökön édesapámmal úgy döntöttünk, hogy a pénteki napunkat a horgászatnak szenteljük! Mint azt majd ti is olvashatjátok, ez a döntés elég jónak bizonyult, hiszen egy újabb eredményes napot hagytunk magunk mögött Harsányban…

A kora reggeli 4:30-as kelés nem esik jól még a horgásznak sem, de egy ígéretes peca ennyit bőven megér. 5:30-ra már meg is érkeztünk Harsányba. A napijegyváltás után közvetlenül a halőrház melletti horgászhelyet foglaltuk el, mert az előző nap a webkamerán láttuk, hogy ott eredményesen lehet horgászni. Bekevertük a Magyar Betyár etetőanyagot, melyhez kolbászos ízesí1tésű CSL adalékot öntöttünk, hogy még jobban felkeltse a halak érdeklődését. Tíz darab etetőkosaras alapozó etető dobás után meglebegtetve felfűztünk egy szem kefirrel erjesztett főzött kukoricát a 6-os horog melletti hajszálelőkére, és láss csodát: 15 perc sem kellett hozzá, hogy egy 2 kg körüli ponty felvegye és sípolásra kényszerítse az elektromos kapásjelzőt! Apa volt a gyorsabb, ő vágott be a halnak. A kisponty szépen kijött, majd egy gyors fotó után visszanyerhette szabadságát. Háromnegyed hétkor már meg volt az első halunk, megérte korán felkelni!

Szép kis pikkelyes, soha rosszabb kezdést senkinek!

Ezután egy hosszabb csendes időszak következett, és mivel a kukoricára nem volt kapás, jöttek a csalicserék: Magyar Betyár oldódó, Magyar Betyár Red Tuning, Fokhagymás Hal oldódó lebegő pelletek. Ezekkel még a legkilátástalanabb helyzetben is sikerült már halat fognunk, ezúttal azonban nem sikerült velük kapást elérni. Visszatértünk a meglebegtetett erjesztett kukoricához, ami ismét eredményesnek bizonyult! A hagyományos csali eredménye egy újabb pontyocska, mely megért 1,5 megát a fényképezőgép memóriakártyáján.

Egy újabb 2 kg-os pontyocskával pózolhatott Édesapám!

Ezután a halak részéről ismét szieszta időszak következett, ami nagy fejtörést okozott nekünk: mi kerüljön a horogra? Szilikon előkére 2 db Mézes Pálinka ízű süllyedő Hybrid pelletet tettünk. Majdnem egy órás várakozás után közepes erősségű kapással jelentkezett a következő hal! Bevágtam, éreztem, hogy megvan! Néha mintha egy kisebb pontynál erősebben védekezett volna, de még nem láthattam, hogy milyen hal. A parttól 3-4 méterre láttuk meg a hátuszonyát és elégedetten nyugtáztuk, hogy ez egy dévér lesz… ám tévedtünk! A szákolás után valami érdekes, általunk még soha nem fogott halat sikerült megakasztani! Egy balint fogtam mézes-pálinkás pelletre! Nagy meglepetést okozott ez a 1,5 kg-os, sportosan védekező jószág. Humánus bánásmód után újra élvezhette a Harsányi-tó vizét a bőrén.

Életem első balinja, de ekkor még nem is sejthettem, hogy nem az utolsó…

Mivel a mézes-pálinkás pellet eredményesnek bizonyult, két szem ismét felkerült a szilikon előkére. A kosarat betöltöttük, majd újabb halak reményében apa egy határozott dobással olyan 80 méterre juttatta be a szereléket. A tapasztalatok azt mutatták, hogy most ismét pihenő következik így hát itt volt az ideje az ebédnek. De nem, egy újabb vízi gerinces ezt másképp gondolta! Erőteljes kapás, a kapásjelző csak úgy visított, én pedig rohantam. Keményen bevágtam, a bot szinte megállt a kezemben! A Shimano Hyperloop csak úgy görbült, de nagyon gyönyörűen elnyelte a hal kitöréseit. Az orsó fékjén folyamatosan engednem kellett, mert a hal csak ment, hol jobbra, hol balra! Őszintének kell lennem, egymást fárasztottuk! 15-20 percen keresztül küzdött az életéért, pedig én csak egy fotót akartam tőle… Közel a parthoz sikerült a víz felszínére hoznom, és csodálkozva láttam, hogy ez egy tükörponty. Az erejéből ítélve azt hittem, hogy egy hatalmas töves vette fel a csalit. Fater megszákolta nekem, majd pontymatracra fektettük ezt a gyönyörű halat. Megszabadítottuk a horogtól, megmértük a tömegét. A mérleg 8,04 kg-ot mutatott. Elkészülhetett a fotó, melyen elégedetten mosolygok e gyönyörű tükörponty mögött! Visszaengedés előtt lefertőtlenítettük a horog által okozott sebet, ezután jöhetett a hal számára legjobban várt pillanat, amikor ismét szabadon úszkálhatott!

A mai nap fénypontja, egy gyönyörű, 8 kg-os ponty
A szabadon engedés pillanata

Sajnos elfogyott a Magyar Betyár etetőanyag, úgyhogy muszáj volt újat bekevernem! Az előző sikereken felbuzdulva a választás a Mézes Pálinkás etetőanyagra esett. Az újabb ízesítésű etető sem hozott azonnali eredményt. Fél négy körül meguntuk a várakozást, és elkezdtünk összepakolni, de - szokás szerint - a botokat hagytuk utoljára, hátha „beesik” még egy hal. A bottoktól mintegy 10 méterre pakolásztunk, amikor hirtelen arra lettem figyelmes, hogy a kapásjelző megszólalt, melyet nagy csattanás követett! A hal felborította a rod-podot! Odarohantam, amilyen gyorsan csak tudtam, felkaptam a botot és bevágtam! 5 perces fárasztás után sikerült a halat partra segíteni, mely nagy meglepetésünkre ismét egy balin volt, de ez már csípte a 3 kg-ot! A csali meglebegtetett epres pellet volt. Fotózás után visszaengedtük ezt a csodálatos balint.

A nyeletőféket is megviccelő, ránk pedig a szívbajt hozó ragadozó, mely most pelletre támadt

Eredményes nap után, olyan 10 óra horgászatot követően 16:30-kor elhagytuk a horgásztavat és hazamentünk. Már alig várom, hogy ismét horgászhassak és legalább ekkora élményekkel gazdagodhassak!