LEGENDÁS HARCSÁS VIZEKEN 2. rész – Pelletes harcsahorgászat az Ebro folyón

Ha valaki meghallja a LEGENDÁS HARCSÁS VIZEKEN c. filmsorozat címét bárhol a nagyvilágban, szinte biztos, hogy elsőként Spanyolország és az Ebro folyó, majd Olaszország és a Pó folyó jut az eszébe.

Sorozatunk első részében ígéretet tettem arra, hogy ezeket az emblematikus helyeket is végigjárjuk. Amikor eldöntöttem, hogy az Ebrón szeretnék horgászni, akkor elsőként Koller Csaba jutott eszembe, aki már 10 éve Spanyolországban él, és 7 évvel ezelőtt készítettünk egy közös filmet „Ebro Method” címmel. Akkor szép pontyokat fogtunk feederbottal az Ebro folyón.

Nem először horgászok az Ebro folyón…
Koller Csaba segített nekem 7 évvel ezelőtt is, akkor method feeder módszerrel horgásztunk pontyokra

Így nem volt kérdés, ha visszatérek Spanyolországba, ha az Ebrón akarok horgászni, akkor újfent Csabához fordulok. Időközben Csaba professzionális szintre fejlesztette harcsahorgászatát is, ami pont kapóra jött nekem. Így első kézből kaptam olyan hasznos infókat, amelyek segítségével gyorsan elsajátítottam a pelletes harcsahorgászat alapjait. Ebben az írásban és képes beszámolóban ennek rövid kivonatát láthatjátok. Ez egyfajta kedvcsináló. A fontos részleteket, lépésről lépésre haladva, a filmben mutatom be, így mindenképpen ajánlom annak megtekintését is!

Harcsás horgászatom helyszíne Riba-roja d’Ebre volt
Kopárak, mégis csodásak az Ebro folyót körülvevő hegyek
Botok beélesítve, kezdődhet a horgászat!
A harcsacsali
24 órán belül megjött az első szép harcsa
Csaba macskája nagyon barátságos, árnyékként követett mindenhová
Nagyon bíztunk az éjszakai, nyugodt időszakban, de érdekes módon értékelhető halat a naplemente után nem fogtunk
Valószínűleg az éjszakai horgászatot a telihold rontotta el. Szinte nappali világosság volt éjszaka is
Dupla 22 mm-es pelletre csábult el
Ez a nagy ponty gond nélkül felszippantotta a nagy csalit
Növeltem a tétet, pontosabban a csalifüzér méretét. 3 szem 22 m-es pellet került fel a hajszálelőkére…
… amely egy még nagyobb pontyot eredményezett!
Legnagyobb ebrói pontyom 20+ kg!
Ha a harcsák az etetésen voltak, a pontyok már nem jutottak szóhoz, pontosabban pellethez
Érdekes, hogy ezeket a nemes ragadozókat is rá lehet szoktatni egy „passzív” csalira
Persze itt sem született minden harcsa 2 méteresnek, de aki a kicsit nem becsüli…
… az nagyot sem fog!
Egy apró praktika. Mi a lényege? A filmből kiderül!
Amikor nem volt harcsa a közelben, azonnal bejelentkezett egy-egy nagy ponty
Pelletfaló harcsa
2-3 szem pellet került a hajszálelőkére, ez volt a bevált csali
A 2 szem pellet végére egy TORNADO Pop Up XL Fokhagyma & Mandula csali került, ez rövid időn belül adott két nagy harcsát
Vaskos jószág, a túrám legnagyobbja!

E túra során is, újfent nagyon sok dolgot tanultam. Nagyon értékesnek tartom az itt megszerzett tapasztalatokat, mert csak idő kérdése, hogy mikor válik ez a módszer hazánkban is elterjedté és megszokottá a harcsák céltudatos horgászata során (is). Lehet, sokkal előbb beköszönt ez, mint gondolnánk! A filmben bemutatásra váró hasznos praktikák pedig biztosan hozzásegítenek minden téma iránt érdeklődő, nyitott horgászt, hogy már a kezdeti lépések is sikeresek legyenek!