Górcső alatt a Magyar Betyár termékcsalád - 3. rész

A kis sorozat befejező részében végére érünk a Haldorádó Magyar Betyár termékek sorának. Szó esik majd a dipekről, az aromákról, a Finom Pontypelletről és a Kukorica Tuningról. Jobb befejezés nem is lehetne, minthogy egy élményekben dús horgászat leírásában mutassam be ezeket.

Hárman indultunk horgászni, Balázs, Tibi és jómagam. Balázzsal ketten feederbotokkal, míg Tibi a bojlis botjaival vette üldözőbe a tó pontyait és tokhalait. Még szállt a pára a vízről, amikor a partra értünk. Hamar elfoglaltuk a horgászhelyünket és bekevertük az etetőanyagokat. Már többször bizonyított ezen a tavon a Magyar Betyáros ízvilág, több nagytestű ponty és tok megfogása igazolja ezt. Két kiló Haldorádó Magyar Betyár etetőanyag, valamint egy csomag Pellet Pack került a vödörbe, természetesen az is Magyar Betyár ízben.

A tó egyik sarkát szemeltük ki horgászhelyünknek, itt kényelmesen elfértünk hárman
Balázs 16,50 kg-os gyönyörű pontya is Magyar Betyáros Pellet Packra érkezett, így ismét ezt használtuk a Magyar Betyár etetőanyag mellett

Csalijainkat a legtöbb esetben dipeltük. Először a folyékony dipbe mártottuk, majd a pordiben meghempergettük, kis panírt alkotva a csalinkra. Mindkét dip erőteljes illatot áraszt magából, de így, egyben igazi aromabombaként hat. A dip nem ázik le a csaliról rögtön dobás után, hanem tartósan rajta marad, fokozatosan oldódik le róla. Ha le is oldódik a csaliról, akkor marad belőle a fenéken, ami továbbra csalink közelébe csalogatja a halakat. Az így bevitt extra aroma nagyban felgyorsíthatja a halfogás ütemét, és az egyébként kapástalan időszakokban is képesek lehetünk vele kapást kicsikarni. A folyékony 125 ml-es, a por változat pedig 70 g-os kiszerelésben (ez utóbbi piros tetővel) került 2011 évtől a boltok polcaira. Összesen tízféle ízesítésben elérhetők, amelyek között 3 újdonságot is találunk: Haldorádó Dip Tuning Fűszeres Hal, Kék Villám és Fokhagymás Hal.

A folyékony és a pordip alkalmazása is sokszor előnyünkre válhat
Először a folyékonyba mártjuk…
… majd a pordipbe hempergetjük…
… és elkészült az „aromabomba”
Bedobás után nem olvad le rögtön
A dipek anyaga nagyjából 5-6 perc múlva száll le a mederfenékre, onnan csalogatva tovább a halakat horgunk közelébe
Csalinkat vízbe mártva, majd a pordipbe hempergetve is „bepanírozhatjuk”
2-3-szor megismételve az előző műveletsort felvihető a csalira egy vastag réteg az aromából…
… amelynek jó néhány percre van szüksége, hogy leolvadjon a csaliról

Mivel hárman voltunk, igyekeztünk három különböző, jellegében is eltérő helyet meghorgászni. Balázs a távoli dobások mellett döntött, Tibi a part melletti akadós részt vallatta, én pedig egy 50-60 méterre, a víz szélében álló bokor környékét dobáltam, igyekeztem minél közelebb dobni az árnyékot adó ágakhoz.

Minden a helyén, jöhetnek a halak!
Repülj szépen!
Oldódó Lebegő és Hybrid Pellet Maxi Pop Up került a hajszálelőkémre, mindkettő 16 mm-es átmérővel - ezek így az előkémet teljes hosszban elemelték a fenékről
Az első hal nálam jelentkezett a part melletti bokor tövéből
Gyönyörű, csaknem 7 kilós volt a nap első pontya

A Haldorádó Finom Pontypelletek az érzékenyebb horgászatok alkalmával játszanak nagy szerepet. Ezek a puhább, 8 mm átmérőjű pelletek akár horogra is tűzhetők, könnyen átszúrhatók fűzőtűvel. Süllyedő csalik lévén alkalmasak matchbotos horgászatra is, de legtöbbször mégis feederbotozáskor veszem elő őket. Hasonlóan az összes Haldorádós csalihoz, ezek is töményen aromázottak. 150 g-os kiszerelésben, piros tetővel kerülnek forgalomba az idei évtől a már - bizonyítottan fogós - 6 ízesítésben.

Piros tetővel kerülnek a boltok polcaira a 8 mm-es Finom Pontypelletek
A kisebb, fenéken fekvő csalik sokszor nagy halak vesztét okozzák
Egy szem lebegő Hybrid Pellettel kikönnyítve csábító falatot alkot
Az árnyékot adó bokor környékét horgásztam meg
Természetesen minden halat sértetlenül szabadon eresztettünk egy gyors fotó után

Az etetőanyagokat, amikkel horgászom, legtöbbször még tovább aromásítom. A Haldorádó kínálatából sem hiányozhatnak a tömény folyékony aromák. Háromféle folyékony Haldorádós aromacsoportot különböztethetünk meg: Aroma Tuning 16 Celsius-fok fölötti vizekhez, CSL Tuning 16 Celsius-fok vízhőfok alatt, illetve a Pellet Juice. Mindhárom termék 250 ml-es kiszerelésben kapható. 2011 évtől az Aroma Tuning és a CSL Tuning aromák közt is új ízesítés a Magyar Betyár.

Pellet Juice, CSL Tuning és Aroma Tuning folyékony aromák a Haldorádó kínálatában
A Haldorádó Aroma Tuning és a CSL Tuning legfőképp etetőanyagok aromásítására használható eredményesen

A Haldorádó Pellet Juice pellet aromaként is emlegetett folyékony, rendkívül intenzív zamatú anyag. Sokkal sűrűbb, ragadósabb a többi folyékony arománál, emiatt sokkal jobban rátapad, beleszívódik a pelletekbe és a magokba, így több íz- és illatanyagot juttat a vízbe, méghozzá pontosan oda, ahol szükségünk van rá. 2011 új terméke ez az aromacsalád, mely 6 tagból áll.

A Pellet Juice magvak és természetesen pelletek aromásítására való
Az aromás pelletekkel való etetés vonzotta Tibi horgára ezt a szép tokot…
… ami gyorsan úszhatott is útjára

Nem maradhat ki a sorból a Haldorádó Magyar Betyár Kukorica Tuning sem. A már jól megszokott tartalommal vehetjük kézbe a 2011. évtől forgalomba kerülő Magyar Betyár ízesítésű üveges kukoricát. Az üveges kukorica megnevezés csak részben igaz, hiszen a válogatott, sértetlen kukoricaszemek mellé tigrismogyoró és óriás kukorica, úgynevezett mega mais is került. Erőteljes fűszeres, kolbászos illata és íze van, így a kukoricaevő halak érdeklődését hamar felkelti. 130 g-os kiszerelésben, összesen 11 ízesítésben kapható, melyek közül kettő, Magyar Betyár és a Vad Ponty üveges kukorica az idei év újdonsága.

Minden üvegben háromféle csalit: csemegekukoricát, óriás kukoricát és tigrismogyorót találunk
Pelletekkel kombinálva igazi ínyencfalatokat tudunk készíteni
Ha a természetes csalikat részesítik előnyben a halak, könnyen találunk erre megoldást
A tigrismogyoró egyértelműen a nagyhalas horgászat egyik sikercsalija
A nap folyamán sokszor görbültek horgászbotjaink
Szép pontyokat tereltünk szákba
Az első és az utolsó ponty is nálam jelentkezett - az utolsó ez a szép tükörponty lett

Ahogy a Haldorádó Magyar Betyár család sorának, úgy a horgászatunknak is vége lett. Remélem, sikerült néhány jó tanácsot, tippet adnom a termékek helyes használatához. Eredményes horgászatot és nagy halakat kívánok minden kedves sporttársnak!