Alias : imre0615
E-mail : [e-mail]
Születési dátum : 06-15
Lakhely : Budapest
Kedvenc horgászmódszerei : feeder, folyóvízi feeder, match,
Kedvenc vízterületei : Duna
Legnagyobb halai : ponty 17,17 kg, amur 22,5 kg, csuka 8,5 kg, dévérkeszeg 4,59 kg, márna 7,33 kg, busa 19 kg, kárász 1,98 kg, jászkeszeg 2,70 kg, leánykoncér 2,93 kg
Mióta horgászik : 1990 óta

Szerző írásai - 1.oldal

Horgászbottisztítás és -karbantartás lépésről lépésre

Holler Imre 2024-01-12 06:00:00
Érdemes volt az idei fagyos napokat is kihasználni és az otthon melegében elvégezni a botjaim tisztítását. Az első részben az orsótisztítás műveleteit ismertettem lépésről lépésre, most pedig a horgászbotok kerültek napirendre. Szánjatok rá ti is egy kis időt, és higgyétek el, a szezon kezdetén a botjaink hálásak lesznek mindenért!

Csak a retro! Horgászat 70 év távlatában…

Holler Imre 2023-12-30 06:00:00
Gombostű, cérna, parafa dugó, fogvájó, bambusznád… ezekről az emberek többségének egészen más jut eszébe, mint a horgászat. Pedig voltak idők, amikor bizony nagyapáinknak ezekkel a kiegészítőkkel sikerült a legelső horgászélményeiket megszerezni, illetve az első halaikat megfogni kisgyermekként. Amikor én gyermek voltam, már rendelkezésre álltak ugyan a modern horgászeszközök, de anyagi lehetőségeink nem engedték meg mindezeket. Ennek ellenére én is úgy kezdtem, ahogy a nagyapám. Az élmények mindmáig élnek bennem, így hát egy kis időutazásra invitállak benneteket, tartsatok velem!

Pesti mesék – VI. rész. – Belvárosi amurok nyomában

Holler Imre 2023-09-18 06:00:00
A Duna fővárosi szakasza már számos meglepetést okozott nekem az elmúlt évek során, de arra magam sem számítottam, hogy itt egyszer majd célzottan egy olyan halfaj nyomába eredhetek, melynek jelenléte a belváros örökös nyüzsgő zajában, a betonteknőbe kényszerített folyóban sokáig elképzelhetetlen volt. A jelentős hajóforgalom által keltett állandó hullámzás közepette és a sziklákkal, bazaltkövekkel kirakott rakparton már önmagában a horgászat sem könnyű feladat, de az itt átélt feledhetetlen élmények minden nehézséget megérnek. Tartsatok hát velem, s ebben a kis cikkben elétek tárulnak e horgászataim legszebb pillanatai…

Nyár végi dévérhorgászat a Dunán

Holler Imre 2023-08-30 06:00:00
A nyár utolsó napján, még az igazi márnaszezon kezdete előtt látogatást tettünk a Duna folyóra egy pörgős dévérhorgászat reményében. Augusztus utolsó napja gyakorlatilag tökéletes időjárás tartogatott, mérsékelten meleg, csapadékmentes idővel. A horgászatot igyekeztem minél jobban leegyszerűsíteni, ennek ellenére egy igazán mozgalmas horgásznapot tudhattam magam mögött.
Videóval

Pesti mesék – V. rész – Jég veled!

Holler Imre 2023-02-27 06:00:00
A környékbeli tavakat még jócskán jégpáncél borította, és az élő Duna vízállása sem volt éppen ideális, így néhány hétre száműzve lettem a vízpartról. Aztán egy februári hajnalon kocogás közben épp az öreg folyóra tartottam terepszemlére, mikor a hídról lenézve megláttam, hogy az öbölben van egy kisebb terület, mely nincs jég alatt és meghorgászható. Nem is késlekedtem sokat, a szó szoros értelmében hazaszaladtam, s rövidesen újra vízparton találtam magam…

Téli BlendeX method az ivacsi Haldorádó-tavon

Holler Imre 2023-01-12 06:00:00
Az esztendő talán utolsó jégmentes időszakát kihasználva egy olyan vízterületre látogattam el, ahová több mint két évtized után térhettem vissza. Ifjúsági horgászként szerzett élményeim helyszíne az évek alatt alaposan megváltozott, azonban nagy reményekkel és boldogan foglaltam el horgászhelyemet a vízparton. December végén, az erősen lehűlt vízben, gyakorlatilag mindenféle helyismeret nélkül vágtam neki a horgászatnak...

Pesti mesék… II. rész – Belvárosi paducok nyomában

Holler Imre 2022-10-14 06:00:00
Hosszú ideje terveztem már egy belvárosi paduchorgászatot, ám eddig rendre keresztülhúzta a számításom valamilyen nem várt körülmény. Legtöbbször a Duna magas vízállása vagy éppen az időpont nem volt számomra megfelelő. Végül augusztus legvégéig kellett várnom, mire sikerült eljutnom arra helyre, ahol idestova több mint két évtizeddel ezelőtt jártam utoljára horgászbottal…

Pesti mesék – III. rész – Egy napom a Dunán

Holler Imre 2022-08-25 06:00:00
Amióta ismét a fővárosban lakom, azon szerencsések közé tartozom, akiknek nem szükséges több tíz vagy akár több száz kilométert utazni azért, hogy igazán különleges horgászélményekben részesüljenek. A Duna folyó fővárosi szakasza számomra jól ismert, hiszen gyermek- és ifjúsági horgászként a legemlékezetesebb, legszebb élményeimet itt szereztem. De hogyan is zajlik nálam egy átlagos dunai horgászat itt, a város közepén? Erről szeretnék most nektek írásomban és rövid kis filmemben beszámolni.

Pesti mesék IV. rész – A mélység titkai

Holler Imre 2021-12-11 06:00:00
A Duna finoman szólva sem volt kegyes a fővárosi horgászok számára, hiszen a folyamatosan kedvezőtlen vízállás csaknem lehetetlenné tette a parti horgászatot, vagy csak nagyon kevés helyen nyílt erre lehetőség. Egészen az ősz legvégéig kellett várni, mire a belvárosi szakaszok is meghorgászhatóvá váltak. A már erősen lehűlt, letisztult vízben próbáltam a márnák nyomába eredni. Egy Duna-parti szemle során erős sodrású, igen mély szakaszra leltem, így érdeklődve vártam, vajon milyen lehetőségeket tartogat számomra…

Pesti mesék… – Márnahorgászat a fővárosi Dunán

Holler Imre 2021-09-28 06:00:00
A Duna fővárosi szakasza már gyermekhorgász koromban felkeltette az érdeklődésemet, hosszú éveken át itt szereztem a legszebb horgászélményeimet. Az igencsak változatos mederviszonyok, az évtizedek alatt összegyűlt töménytelen beszakadt horgászzsinór, drótkötél és az azok közé beékelődött hordalékfák, illetve a hatalmas kövek, víz alatti tárgyak rendkívüli módon megnehezítik az itteni horgászatot. A szüntelenül mozgó város zajában viszont van egy igazán különleges varázsa a dunai horgászatnak, mely semmihez sem fogható…

Visszatérés a völgykatlanba

Holler Imre 2021-06-30 06:00:00
A közelmúltban egy igazán impozáns környezetben fekvő vízterületre látogattam el, ahol csodálatos élményekkel gazdagodtam. Akkor elhatároztam, hogy mielőbb visszatérek, és az előző horgászat során összegyűjtött tapasztalatok alapján újfent megpróbálom üldözőbe venni a Vörösmalmi-tó halait, ezúttal lelkes kísérőm társaságában.

Láb alatt a megoldás!

Holler Imre 2021-01-27 06:00:00
Egy őszi horgászat alkalmával rápróbáltam egy egykoron szép sikerekhez hozzásegítő módszerre a Duna folyón. Hosszú évekkel ezelőtt a budai alsó rakparton, az Erzsébet híd közelében, illetve az Aranyhegyi-patak torkolatánál szinte kizárólag ezzel a módszerrel horgásztam, így előjött a gondolat: „Miért ne működhetne ez a módszer több mint 20 év elteltével is?” A sötétség beálltával, az esti, lecsendesülő vízben sokszor nem is sejtjük, hogy szinte a lábunk előtt van a hal, így ennek jártam utána, hogyan lehetne azokat horogra csalni…

Baleset-megelőzés a vízparton

Holler Imre 2020-11-18 06:00:00
A horgászat sokunk számára egy olyan életforma, mely szabadidőnk első számú elfoglaltságává nőtte ki magát. Célunk a szabadidő kellemes eltöltése, kikapcsolódás a vízparton, mely némiképpen feledtetheti velünk a hétköznapi problémákat. Azonban kedvenc időtöltésünk egy szemvillanás alatt rémálommá válhat, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Számos alkalommal voltam szemtanúja a vízparton bekövetkezett baleseteknek, és sajnos néhány esetben azok tragikus kimenetelű következményeinek is. Írásomban jó néhány olyan körülményre igyekszem felhívni a horgásztársaim figyelmét, melyek potenciális veszélyforrások lehetnek a vízparton, illetve ezek megelőzéséhez próbálok segítséget nyújtani.

Csukás kalandok a Fűzvölgyi Öntöző Főcsatornán

Holler Imre 2020-11-10 06:00:00
A csuka horgászata már gyermekként felkeltette az érdeklődésemet, hiszen egész évben aktívan táplálkozik, így időjárástól függetlenül számíthattam a kapására. Gyermekkorunkban az elhagyatott tőzeggödrökben mindig kiemelt izgalommal vártuk a csalihallal bukdácsoló, hatalmas úszó eltűnését a víz alatt, mikor kezdetét vette a harc a ragadozóval. Félelmetes fogazata ellenére páratlanul szép mintázatának látványa rövid idő alatt magával ragadt. Régóta terveim közt szerepelt egy igazi, klasszikus csukahorgászat, erre pedig kiváló helyszínnek bizonyult a Fűzvölgyi-csatorna.

Az álmokon túl… II. rész – Visszatérés a Bácsbokodi Felső-tóra

Holler Imre 2020-10-24 06:00:00
2016 óta minden évben legalább egyszer visszatérek a Bácsbokodi Felső-tóra, hiszen az itt tapasztalt horgászélmények, az igazi vadregényes környezet, valamint a rendkívül jó erőben lévő, csodaszép halak rendszeresen visszahúznak ide. Számos posztban olvastam korábban, hogy annyira elszaporodott a törpeharcsa, hogy gyakorlatilag lehetetlen értékelhető halat fogni. Az előző évben is hasonló előjelekkel érkeztünk, de akkor alaposan rácáfoltunk ezekre híresztelésekre. Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy erre a „törpeharcsa inváziós rémhírre” a legutóbbi horgászatom során is sikerült homlokegyenest rácáfolni…

A völgykatlan titkai

Holler Imre 2020-06-13 06:00:00
Április idusán a festői környezetben fekvő, csodálatos Vörösmalmi-tó partjára látogattam el. Ez gyakorlatilag egy számomra ismeretlen vízterület, noha évekkel ezelőtt egy röpke délutáni horgászat során már jártam itt. Nagyon kevés információ állt rendelkezésemre, de akkoriban elhatároztam, hogy ide visszatérek. A mintegy 10 hektáros vízfelület alatt rejlő akadók alaposan megnehezítették a dolgom, azonban sikerült a völgykatlanból néhány szép halat elcsípni egy – egy fotó erejéig…

Matchbotos kalandok I. – Gyümölcsfaló pontyok a Dzsindzsa Horgásztavon

Holler Imre 2020-06-09 06:00:00
Manapság minden túlzás nélkül állítható, hogy method feeder lázban ég a horgászok többsége, hiszen ez napjaink egyik népszerű, ha nem a legnépszerűbb módszere. Ugyanakkor idejét láttam ismét elővenni az egykoron sok szép horgászélményekhez hozzásegítő úszós készséget, hiszen ennek is megvan a maga csodálatos varázsa, a fárasztás élménye a finom szerelékkel megsokszorozódik.

Téli pontyok az Újpesti-öbölből

Holler Imre 2020-03-12 06:00:00
Csaknem 20 év után tértem vissza egykori egyik kedvenc horgászhelyemre, az általam gyermek és ifjúsági horgászként gyakran látogatott Újpesti-öbölbe. A több mint 28 hektáros dunai holtágban korábban szinte elképzelhetetlen volt, hogy február derekán pontyra horgásszak, azonban a technika robbanásszerű fejlődése, a hosszú évek alatt összegyűjtött tapasztalatok, valamint az egyre kifinomultabb csalogatóanyagok használata lehetővé tette mindezt, ráadásul eredményesen!

Kalocsai amurparádé

Holler Imre 2019-08-26 06:00:00
Az idei nyár számomra nagyon kevés szabadidőt tartogatott, így minden lehetséges módon igyekeztem kihasználni azt a kis időt, amit horgászattal tölthetek. Így tettem július utolsó hétvégéjén, amikor a kalocsai halastóra látogattam el egy szűk kétnapos horgászatra ifjú horgászbarátommal. A tóban rendkívül sok kistestű hal él, így cseppet sem volt könnyű feladat szelektálni közülük a méretesebb egyedeket, azonban a jól felépített taktika és a céltudatos horgászat meghozta számunkra a várva várt sikert.

Szeszélyes évszakok

Holler Imre 2018-12-29 06:00:00
Az idei év kezdete horgászati szempontból is rendkívüli dolgokat tartogatott. Noha a horgászszezon számomra tulajdonképpen már sok-sok évvel ezelőtt elkezdődött, és az óta is non-stop tart, arra viszont egyáltalán nem számítottam, hogy a szeszélyes időjárás fenekestül felforgatja az évszakokat…

Az álmokon túl… – a Bácsbokodi Felső-tavon jártunk

Holler Imre 2018-12-22 06:00:00
Csaknem két év telt el azóta, hogy Rokolya Péter horgászbarátom kísérőjeként ellátogattam a Bácsbokodi Felső-tóra. Az ott látottak még lelkes nézőként is elkápráztattak, a csodálatos környezet és a páratlanul szép halak látványa szerelem volt első látásra. Elhatároztam, hogy ide visszatérek, és egy általam eddig kevésbé ismert módszerrel veszem majd üldözőbe a tó halait. Arra azonban magam sem számítottam, hogy az itt eltöltött bő kétnapos horgászat minden várakozásomat felülmúlja.

Meszesi körkép

Holler Imre 2018-04-21 06:00:00
Az ősszel látogatást tettem a Duna azon szakaszán, mely számomra eddig még szinte ismeretlen volt. A Duna e része egykoron csodás horgászélményeket tartogatott mindazoknak, akik kilátogattak. A sokszínű meszesi Duna-part mára csak halovány árnyéka korábbi önmagának, de szerencsét próbáltam, bizakodva a színes halfaunában.

Orsótisztítás és -karbantartás lépésről lépésre

Holler Imre 2018-03-14 06:00:00
Az orsók szétszerelése nem mindig egyszerű feladat, és különösen az összerakás okozhat bonyodalmakat, ezért ha nem vagyunk 100%-ig biztosak a dolgunkban, inkább forduljunk szakszervizhez!

Páros method

Holler Imre 2018-01-13 06:00:00
Bizonyára nagyon sok férfi horgásztársam töri azon a fejét, miképpen tudná párját, barátnőjét a vízpartra csábítani. Ahhoz, hogy a horgászatot megkedveltessük velük, általában sok-sok türelem és segítőkészség szükséges. Ha a horgászat egyfajta „kötelező” programmá válik, és netán még kudarcba is fullad az első alkalom, melyeken csak rossz tapasztalatokat, kellemetlen emlékeket szereznek, könnyen egy életre elvehetjük tőle a kedvüket. Azon szerencsések közé tartozom, akiknek sikerült már jó néhány hölgyet a vízpartra csábítani, de természetesen itt most a horgászatról van szó…

Amikor egy álom beteljesül…

Holler Imre 2017-12-24 06:00:00
Bálinttal a Haldorádó - horgászkuckóban ismerkedtem meg tavaly nyáron, ahol a horgászattal kapcsolatos alapvető dolgokat segítettem számára elsajátítani. Lelkesedése és hozzáállása gyümölcséül egészen odáig jutott, hogy néhány horgászatomra is velem tartott. Alig egy esztendő elteltével számos horgászélménnyel gazdagodott, köztük olyan fogásokkal, melyre a legmerészebb álmaiban sem gondolt. Hogyan lett mára Bálint rutinos horgász? Az alábbi írásban elmesélem nektek!

Elragadtatva… – márnás praktikák a lehűlő vizekben

Holler Imre 2017-12-09 06:00:00
Az ősszel annak rendje és módja szerint tavaink hőmérséklete is nagymértékben visszaesik, nincs ez másként a folyóvizeink esetében sem. Ilyenkor a halak táplálkozási szokásai is megváltoznak, egyre nehezebb a horgunk közelébe csalni őket. Akad viszont jó néhány hasznos praktika, mellyel ilyenkor is eredményesek lehetünk, ezek közül szeretnék néhányat ismertetni, tartsatok hát velem!

II. Haldorádó - horgászkuckó Homokmégyen 2017

Holler Imre 2017-10-29 06:00:00
A 2017. évi homokmégyi falunap alkalmával ismét kiváló lehetőségem nyílt arra, hogy néhány kezdő és gyermek horgászt a Haldorádó horgászkuckóba invitáljak, ahol a vidám és jó hangulatú időtöltés keretein belül az alapvető horgászattal kapcsolatos praktikákat ismertethettem a látogatókkal. Természetesen az ajándékok sem maradhattak el, melyekkel máris elkezdhették horgász pályafutásukat.

II. Gyermek és ifjúsági horgásztábor a Vadkerti-tavon

Holler Imre 2017-10-22 06:00:00
A Soltvadkert-Kiskőrös Petőfi Horgászegyesület által szervezett gyermek és ifjúsági horgásztábor második turnusához érkeztünk. Alig három hét telt el az első felvonás óta, máris új horgásznövendékek várnak arra, hogy benépesítsék a horgászok táborát. A július 24-től 28-ig tartó turnusban 16 gyermek vett részt, köztük olyan is, aki még sohasem fogott horgászbotot a kezébe. Mindezidáig.

I. Gyermek és ifjúsági horgásztábor a Vadkerti-tavon

Holler Imre 2017-09-17 06:00:00
A Soltvadkert-Kiskőrös Petőfi Horgászegyesület fennállásának 50. évfordulója alkalmából két turnusból álló gyermek és ifjúsági horgásztábort szervezett a Vadkerti-tó partján. A Haldorádó közbenjárásával és az egyesület vezetőinek megkeresésére természetesen örömmel vállaltam, hogy segítek a gyermekeknek elsajátítani a horgászattal kapcsolatos alapvető tudnivalókat. Az első turnus 2017. július 3-7. között zajlott, melynek legutolsó napján, egy horgászversenyen mutathatták meg a megszerzett tudást az ifjú táborlakók.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!