Egy termékbemutató margójára…

Soha nem szoktam a magánlevelezésem a nagyközönség elé tárni, de ezúttal - a levél írójával történt egyeztetés után - ez alól most mégis kivételt teszek. Akik egy szépirodalmi remekműre számítanak, azok bizonyára csalódni fognak. Ugyanis a levél „pusztán” tényeket, számokat és konkrét adatokat tartalmaz. Mégis annyira őszinte, egyértelmű és megdöbbentő, hogy úgy éreztem, ezt meg kell mutatnunk a nagyközönségnek is!

A levelet Praczu Lajostól kaptam, akivel a debreceni előadásomon találkoztam. Nem is szaporítom tovább a szót, hanem elétek tárom eredeti formájában a nekem címzett, igazán tanulságos levelét!

Minden a debreceni előadáson kezdődött…

„Volt szerencsém ott lenni a 2011. március 12-én Debrecenben megtartott termékbemutatódon. Ehhez jegyeznék le most néhány gondolatot.

Először is talán azt, hogy miként ismerkedtem meg a termékeiddel. Így, a negyedik X felé, mondjuk úgy, hogy már van saját kialakult horgászstílusom, amit főleg saját tapasztalatok alapján gyűjtöttem mind technikákra, mind saját keverésű etetőanyagokra vonatkoztatva. Ami őszintén mondva nem kevés, tekintve azt, hogy a hozzám közelálló emberek egybehangzó véleménye szerint is még a magzatvízben is valószínűleg a halakat kergettem…

Tavaly, 2010 júliusában a Balatonon szerettünk volna nyaralni a családdal. Azon a héten mentünk, mikor az a világraszóló rossz idő keveredett, méteres hullámok, 13 Celsius-fokos napi legmagasabb hőmérséklet stb.

Horgászni „ideális” lett volna, mert hát ki mondhatta volna el magáról, hogy úgy tudott júliusban horgászni a Balaton déli partján, hogy senki nem volt a közelében? Na, mindegy. Az utolsó két napon legalább az eső elállt, az orkán erejű szél és a méteres hullámok maradtak. Minden mindegy alapon, magamat is lekarózva csak kiültem a partra feederbotjaimmal, bekevert etetőanyagommal. 10-15-20 dkg közötti dévéreket, kárászokat kezdtem fogdosni legnagyobb meglepetésemre. Végre halszagú lett a kezem! Mivel legmerészebb álmomban sem fordult meg, hogy 5-10 percenként kapásom és halam lesz, ezért etetőanyagot is csak keveset gyúrtam be, el is fogyott hamar. Ekkor segített ki egy kedves idős horgásztárs az üdülőből, aki ugyan begyúrta az etetőanyagját, de az időre tekintettel nem akart kiülni horgászni. Elfogadtam azokat a fekete színű gombócokat, amiket adott és folytattam a horgászatot. Talán fél óra elteltével kezdett feltűnni, hogy egyre többször kellett meríteni a halakat, mert az egyedsúlyuk drasztikusan megnőtt, ezt látva lányaim is kedvet kaptak a horgászatra, és a nap fénypontjaként a végén 4 (!!!) perc alatt 5 darab pontyot szákoltunk négyen, 1,5-2,4 kg között, 1 nyurga, 1 tükrös és 3 tőponty személyében. Na, ezek után mentem megkérdezni, milyen etetőanyag is volt ez - ekkor mutatták meg a Haldorádó Mézes Pálinka etetőanyagod zacskóját. Meglepődtem.

Írásaidat, filmjeidet ismerem, szoktam belőlük technikákat ellesni, amiket használgatok is több-kevesebb sikerrel. De megmondom őszintén a „… nevemmel fémjelzett…” részeknél nem túl pozitív gondolatok fogalmazódtak meg bennem, emiatt nem is fordítottam figyelmet a termékeidre. Nekem azok már nagyon nem tetsző üzleti fogásnak tűntek, túl tömény volt számomra. Bocsi.

De ez a balatoni dolog csak nem hagyott nyugodni és itthon (Debrecen környéki vizeken) is kipróbáltam. Hál’ istennek!!!

Aztán ősszel, télen, kora tavasszal nem volt lehetőségem horgászni, csak az írásaidat volt időm olvasni és készülni az első horgászatokra. Aztán jött a hír, hogy Debrecenben is tartasz végre bemutatót! Már más előítélettel, de nagyon kíváncsi voltam az előadásra. Horgászember ilyenkor gondol a barátaira is és beszervez másokat is. Így is lett, mentünk okosodni. Tudod, egy barát mindig, minden körülmény között barát marad, segít megfelelő indokot találni arra, ma éppen miért nem evett a hal - sokadik alkalommal - és végigseggel egy termékbemutatót együtt érezve veled, mikor ő szerelési technikákat gondolt végignézni és az első 5 perc után már menni akart, de hisz neked, mert 25 éve együtt horgásztok és ad egy esélyt. Így is történt. Mivel a bemutatón elmondtál 1-2 tippet is, gondoltuk, kipróbáljuk. Konkrétan a Pelletes Fekete és Ponty Piros 2:1 arányú etetőanyag keverékét ugyanilyen ízű (Fekete Gyémánt és Vörös Démon) Pellet Pack kipróbálásával.

A csalogatóanyagok egy része

Két nappal későbbre terveztük a tesztet a Poroszló és Sarud közötti ún. Kis-Tiszán. Na, az kemény lett. Már reggel 6 órakor teltház volt, jöttek a horgászok a hirtelen jött jó időre horgászni. Ez számunkra ismeretlen terep volt, egy másik horgászcimbora meghívására mentünk, aki a „helyi erőket” képviseli, ezért helyszíni tapasztalattal bír (ennek még később jelentősége lesz). Megérkeztünk, elkezdtünk készülődni. Hát, volt néhány szánakozó pillantás, megjegyzés és volt olyan másik „helyi erő”, aki azonnal levette, hogy mi nem nagyon sűrűn szoktunk errefelé horgászni és bőszen elkezdte osztani az észt, miközben letelepedett a szomszédságunkban, 20 méterre közvetlen felettünk.

Begyúrtam az etetőanyagot, 1 zacskó Pelletes Fekete fél zacskó Ponty Pirossal keverve és külön egy Fekete Gyémánt Pellet Packot, CSL Tuning Magyar Betyár hideg vízi aromával kissé meglocsolva. Aztán kezdődött a horgászat, feeder és match összeállításban.

Matchbottal és feederrel próbálkoztunk

Az első 1 óra a „helyi erőké” volt. Felettünk a tudálékos spori, alattunk a meghívó cimbi foglalat helyet. A felső 3 db 15-20 centis törpével és 5-6 db durbinccsal, míg az alsó szomszéd 3-4 db 20-40 dkg közötti dévérrel, karikával büszkélkedhetett, míg mi 5 db 10-20 dkg közötti karikát tudhattunk a magunkénak. Aztán kezdődött az őrület! Csak 1 bottal (match) tudtunk horgászni, úgy ránk álltak a halak 20-40-50 dkg-os dévérek, karikák személyében. Summa summarum, délután 2-re ketten 1-1 bottal a 20 literes etetőanyagos vödröt telefogtuk, míg a felettünk ülő kolléga megúszta 8-10 db törpével, 15 db durbinccsal, 2 db kárásszal és 3 db karikával, az alattunk ülő pedig 1 törpével, 3 kárásszal és 7-8 karikával, dévérrel 20-40 dkg átlagsúlyban. Mivel egy kanyarban foglaltunk helyet, jól beláthattuk az alattunk és fölöttünk lévő partszakaszt (és hát ők is láttak minket), és minden túlzás nélkül állíthatom, hogy az a 30-40 horgász összesen nem fogott annyi halat, mint mi ketten, pedig sokan még úszósra is átszereltek miattunk. És Gabi, a poén csak most jön! Ennyi idő alatt ketten ennyi halra a bekevert 1,5 kg etetőanyagból és 1 kg Pellet Packból összesen kb. 1,5 kg-nyit szórtunk be 3 doboz csemegekukoricával vegyesen. Szóval 1,5 kg kaja 20 liter halhoz. Hmmm… A horgászat végeztével ugyanaz a kérdés fogalmazódott meg bennem is, mint barátomban, aki végigülte velem a bemutatódat, hogy eddig miért nem jöttél Debrecenbe? (Akkor valószínűleg kicsit másként alakult volna a fogási naplónk vége is… :))

Ráadásul 1-2 gondolat felvetődött azóta:

• Mi egy halas alapú etetőanyaggal horgásztunk és törpét egy darabot sem (!!!) fogtunk, míg a felettünk ülő többet is fogott, az alattunk ülő pedig csak egyet.
  • Az alattunk ülő horgász kb. 25-30 méterre volt tőlünk, és az ő eredménye nagyságrendekkel jobb volt az ő alatta ülőkénél, tehát a hideg vízben is úgy néz ki, hogy nagyobb az etetőanyag és adalék (Magyar Betyárt CSL Tuning hideg vízi aromát használtunk) hatósugara az általad említett 5-10 méteres sávnál.
  • Az általunk fogott fehérhalak egyedsúlya lényegesen nagyobb volt a többi horgász zsákmányára jellemzőnél!

Mivel néha konyhára is horgászom, a nagyobb keszegeknek halászoktól tanult módon, megnyomkodtam a hasát (mert ha tej vagy ikra folyik belőle, nem viszem el), és hát elvihetőnek bizonyultak, ezért hazahoztam néhányat a családnak halfüstölés céljából.

(Nem reklám, de a halfüstölő is Haldorádós rendelés, 3 éve van csak meg sajnos (!!!), de már így is több ismerős rendelt belőle, miután vendégségben jártak nálunk.)

Azt mondják, egy kép többet mond 1000 szónál, hát a mit, mivel és miért kérdésekre talán megfelelő a kép tartalma…

Másnap elkészült a frissen füstölt hal a család legnagyobb megelégedésére. (A képen látható egyetlen törpét a meghívó horgászcimborától kértem el megkóstolni, hogy milyen is így elkészítve. Javaslom, akinek van füstölője kóstolja meg a törpét is, nem fog csalódni.)

Szóval eddig szép és jó volt minden, de hát nincsen rózsa tövis nélkül, nézzük a negatívumot is. Az előadáson is említetted, de a filmjeidből is látszott, hogy amíg te egyedül, néha másodmagaddal horgászol, addig elég sokan végzik mögötted a háttérmunkát. Este, mikor a család (3 lányom és feleségem) jóízűen fogyasztotta a frissen füstölt halat, a gyerekek közölték, hogy a következő alkalommal ők is jönnének horgászni, és mivel megmutattam nekik az eredményességünk titkát, ami szerintem egyértelműen az etetőanyagod volt, dekrétumként leszögezték, hogy ők is ilyennel akarnak etetni! Na, eddig a 3 gyerek és az asszony mögötti háttérsegítséggel úgy-ahogy megbirkóztam. De most kérdezném tőled több okból is, pl. mivel akarva-akaratlanul, de ez mégis csak a te „vétked”, vagy mint horgásztárs, aki ahol tud, megpróbál segíteni és nem utolsósorban azért is mert neked ebben már van tapasztalatod, szóval kérdezném: mikor négyen fognak horgászni a termékeiddel, én egyedül, hogyan és miként fogom tudni ellátni a háttérmunkát? Csak egy botot vigyek, vagy 4 bot esetén csak összesen egy horgot kössek, szóval mit csináljak, hogy ne őrüljek meg, amíg segítem őket?

Várom ötleteidet és köszönöm még egyszer a „termékbemutatódat”, eredményes további munkát kívánok neked és csapatodnak!”