Rástartoltunk az amurokra!

Rekkenő forróság uralkodik hetek óta, szinte éget a nap, ahogy kilépek a hűvös szobából. Horgászni kellene, de vajon milyen hal táplálkozik ebben a hőségben? Bizony, eljött az ideje egy kiadós amurhorgászatnak, melyre komoly esélyekkel pályázhatunk a nyári kánikulában, amikor szinte habzsolnak az amurok. Ezekből az élményekből mi sem szerettünk volna kimaradni, így hát irány a vízpart!

Reggel korán, még nyitás előtt érkeztünk a kiskunhalasi Tóth-tóra Tibi és Ernő barátommal, hogy segítsenek közösen bemutatni, hogyan is szoktunk mi feederbottal amurozni, így nekem most a horgászbot helyett csak a fényképezőgép jutott. A tó nagyon szép és hangulatos víz benne rengeteg hallal, ha szórakozásra vágyom, a barátaimmal szinte mindig ide látogatunk ki egy kis kikapcsolódásra. A tó jelentős pontyállománya mellett igen komoly mennyiségű amur is él a vízben, így egy tudatos horgászattal szépen lehet is fogni a torpedótestű halakat. Elfoglaltuk az általunk jónak vélt helyet és elkészítettük az alapozó etetésre szánt etetőanyagot, mely egy ízig-vérig amuros összeállítás volt, bízván a gyors sikerben.

A recept ekképpen állt össze kettő fő részére:

• 1 vödör Haldorádó START Erjesztett magmix pack
  • 3 kg Haldorádó Amur L\'amur etetőanyag
  • 1 kg Haldorádó Micro Mag Mix
  • 1 flakon Haldorádó Aroma Tuning Nagy Amur

Egy gondosan összeállított amuros recept
Az erjesztés előtti natúr változat
Íme, a kész és akcióképes eredmény a hozzákevert Micro Mag mixszel
Egy kis aromával megbolondítjuk

A magmixet már a horgászat előtt 5 nappal beáztattam és hozzátettem a csomagban található erjesztő port, hogy „beérjenek”, kellőképpen megerjednek a magvak (nyugodtan lezárhatjátok a vödröt, mert a tetején van egy apró lyuk, ahol távozhatnak a gázok, melyek az erjedés során keletkeznek). Hozzátettem a külön leáztatott Micro Mag mixet, mellyel minél tovább helyben szerettem volna tartani a táplálkozó halcsapatot, hiszen ezek a halak csak addig tartózkodnak egy helyben, amíg ott táplálékot találnak - ha elfogy, azonnal továbbáll a csapat. Majd jöhet bele a Nagy Amur Aroma Tuning, melynek már sok szép halat köszönhetek, így az amuros keverékeim állandó része. Ha megvagyunk, jöhet az Amur L\'amur etetőanyag, így már könnyedén gombócozható a keverék és az etetőkosárban is könnyen megáll, viszont a sok mag miatt a bedobást követően azonnal szétesik, ezért gyorsan fejti ki a hatását.

Jól összekeverjük
Ezután hozzákeverjük az Amur L\'amur etetőanyagot
Igen tartalmas gombócokat kapunk
A karika melletti kis nádfal a cél

Az alapozást követően gyors csalizás és bedobás következett - izgatottan vártuk a halak reakcióit az etetésre, amire körülbelül 2 (!) percet kellett várni. A szám nem elírás, ilyen talán eddig még soha nem fordult elő velünk. Többnyire több óra kellett, mire a csalira rátaláltak a halak. Valószínűleg a helyválasztás a vártnál is jobban sikerült. Bár itt nincs rossz hely, csak türelmetlen horgász… :) Szóval, már indult is a küzdelmünk a nap első amurjával, mely nem a kapitálisok közé tartozott a maga öt kilogrammjával, de azért örültünk a gyors sikernek. Ezt követően szinte egymást követték a kapások, de leginkább a pontyok csemegéztek csalijainkból, aminek most annyira nem örültünk, hiszen nem rájuk készültünk. Próbáltunk módosítani a csali méretén is, mely valamelyest javított az eredményeken. Jó megoldásnak látszott a Haldorádó Oldódó Pellet Maxi Mentolos Ánizs ízesítésben, mely szinte mágnesként vonzotta a torpedótestű halakat és kissé mérsékelte a pontyok támadásait. Délben már túl voltunk öt amuron, viszont a nagyja még váratott magára egészen kettő óráig, mikor Ernő spicce határozott kapást jelzett és a bevágás után egyből jelezte, hogy komoly ellenféllel van dolgunk. Tipikus viselkedési forma jellemezte, szép komótosan úszott ki egészen a feederbot spicce alá, ahol egyik pillanatról a másikra megriadt és egy húszméteres kirohanással próbálkozott.

Most ők következnek!
Ernő akció közben

Legtöbb kezdő vagy figyelmetlen horgász ezen a ponton veszíti el halát egy rossz fékbeállítással vagy egy korai szákolási kísérlettel, melynek eredményeként vagy összetöri a hal a szákfejet, vagy egyszerűen csak kiugrik belőle és eltépi a zsinórt. Én, ha amurt fárasztok, sokkal lazábbra hagyom a féket, mint általában, így nem érhet meglepetés fárasztás folyamán.

Az amur „bambán” közelít a horgász felé, majd felrobbantja a vizet a szák előtt. Ha nincs résen a horgász, ha nincs jól beállítva az orsó fékje, azonnal széttép mindent!
Az ügyes szákolás eredménye

Közben már eltelt vagy tíz perc, Ernő hala is szépen fáradt. Tibi segített neki a szákolásban, végül egy gyönyörű, 10 kg körüli hal pihegett a szákban. A mérleg végül 9,72 kg-on állt meg, Ernő büszkén emelte magasba a gyönyörű halat, majd útjára engedte, hogy másnak is hasonló örömöket tudjon szerezni. Fontos, hogy ezeket a halakat soha ne tegyétek pontyzsákba, mert egyrészt nagyon rosszul viselik, másrészt az amur, ha kipiheni magát, nagyon nehéz lesz úgy lefotózni, hogy ne tegyen kárt saját magában, ezért én az éjszakai fogásokat is azonnal szoktam fotózni, amikor még fáradt és minél hamarabb vissza is engedem őket, hiszen nekik is jár a kíméletes bánásmód!

A csali sem titok: Maxi Oldódó Pellet Mentholos Ánizs
Izgatottan vártuk az eredményt
A nap legnagyobb hala, őrá vártunk!

Mivel ritkultak a kapások, némi ráetetéssel próbáltuk a halak érdeklődését fenntartani, de a pontyok így is tömegével lepték el az etetést, szinte 10:1 arányban jelentkeztek a kapások sajnos a pontyok javára, nagy felüdülésnek éltük meg közte, ha amurt fáraszthattunk.

Ki mer engem zaklatni?
Tibi is imád rájuk horgászni
Ők ma csak „mellékszereplők”, de sokkal nagyobb érdeklődést mutattak, mint szerettük volna

Így négy óra táján fáradtan és elégedetten kezdtünk az összepakoláshoz, mivel rengeteg halat tudtunk horogra csalni. Főképpen az amuroknak örültünk, hiszen páratlan küzdeni tudásukkal egyszerűen lenyűgöző, amit a horgon művelnek, nem sok hal tud ekkora erővel és ravaszsággal védekezni, melynek kimenetele nem mindig egyértelmű. Ezért javaslom mindenkinek, aki teheti és kellően elszánt, hogy a legforróbb napokat is horgássza végig, mert kellő felkészüléssel fantasztikus élményekben lehet része!

Hahó, itt vagyok, de nem mehetnék vissza?
Ernő elégedetten tartja a nap utolsó amurját, ami - és természetesen minden rokona - a gyors fotózás után boldogan úszhatott tovább!