Ismerkedés az RSD-vel

Egy régóta tervezett horgászatra készültem, melynek célpontja – nyugodtan mondhatjuk! – egy jól ismert vadvíz volt. Ez a vízterület köztudottan a nehezebb vizek közé tartozik, de ideje volt próbára tenni magam itt is, így nem volt kérdés, irány az RSD!

Bevezető:
A Ráckevei (Soroksári)-Duna – ismertebb nevén RSD – nem tartozik a könnyű vizek közé, de mindig is erős pontyállománnyal bírt. Legendás fogásokat láttunk innen már évtizedekkel ezelőtt is. A legismertebb fogás, mely élénken él az emlékezetemben, Bujáki Géza rekordpontya volt, egy lenyűgöző szépségű hal, Herkules. Ő már az RSD-s pontylegendák csarnokát őrzi jó eséllyel, de szép fogásokat kis szerencsével rövid idő alatt is elérhetünk, jómagam is erre alapoztam. A helyválasztásban egy kedves ismerős segített, aki egyik stégjét nagylelkűen biztosította nekem és Pásztor Szilárd barátomnak.
A vízrendszeren dobós és behúzós módszerrel is foghatunk szép halakat, viszont fontos a helyi szabályokról a horgászat előtt tájékozódni.

Bővebben: https://www.rdhsz.hu/index.php/horgaszoknak/horgaszrend-szabalyok/duna-agi-horgaszrend

Naplementére már minden a helyén volt
Nyugodt, de hideg őszi éjszaka
Otthonunk megbújva a vízparton
Éjjeli megvilágításban
Szilárd nyitotta a sort egy klasszikus ráckevei pikkelyessel
Újabb akció nem történt mire kivirradt
Pontycsemegék
Kedvenc előkém
Őszi színek
Egy kisebb, de nagyon harcos pikkelyes
Ő már az a méret, akiért jöttem!

Végszerelék:
Egyszerű, de sokszor bevált felkínálásokkal készültünk, inline szereléket alkalmaztunk 20 cm hosszúságú Blowback riget akasztva a gyorskapocsba. Egyik bottal 100 méterre, a másikkal 60-ra horgásztam, iszapra. Elég nagy iszap volt előttem, próbáltam keresni azt a részt, ahol az iszap mélysége nem több mint 20-30 cm. Szilárd is hasonló elképzelésekkel 2 különböző távot horgászott. Ez a taktika általában gyorsan megmutatja, melyik távon vonulnak el a pontyok.

Csalik:
Kétféle bojlit hoztam a horgászatra, az egyik egy kagylós, a másik pedig egy fűszeres-krilles bojli volt, mindkettő tesztfázisban van. Mivel e vízen köztudottan inkább a büdös-halas bojlik működnek, gondoltam, mindenképp próbára teszem itt ezeket az ígéretes golyókat. A halak gyorsan megmutatták, melyikre van nagyobb érdeklődés: a fűszeres jellegű csalival fogtam az összes halamat.

Az itteni halak kicsattannak az erőtől
Kagylófaló száj
A fáradt, de boldog horgász egy pompás példánnyal
Példás, ahogy az itteni nagy pontyokat jelölik és nyomon követik
Különleges bajuszos
Sokat látott öreg harcos, különleges trófea
22 kilogramm tömör gyönyör
Hatalmas nyurga
Záró halam feltette a koronát a rövid RSD-s „ismerkedésre”

Fogások:
Nehézkes horgászat volt, nem kellett idegbajt kapni a sok kapástól, de kivétel nélkül darabos halakat fogtunk, melyek között 4 kiemelkedő fogással zártuk a rövid kalandot. A bandanagy ezúttal Szilárd barátomnak érkezett egy 22 kilogramm feletti pikkelyes személyében, de 2 masszív ráckevei pikkelyest én is „bezsákoltam”.

Összegzés:
Az ismerekedés az RSD-vel pozitívra sikeredett. Nem könnyű víz, de a szép halai megérik a fáradtságot. Még találkozunk!