CARP EXPERT… viharos siker!

Végre elszabadultam Budapest kavargó fergetegéből, hazautaztam szüleimhez Somogyba. Természetesen a pár napos családi látogatásba mindig belefér egy kis peca is. Roland barátommal a közeli rinyaszentkirályi tavat céloztuk meg, ami kapitális csukáiról híres. A „krokodilpofájúak” mellett óriás harcsák és amurok lakják a festői környezetben elterülő tavat. Már a reggeli indulásnál szemerkélt az eső, de örültünk, hogy végre horgászhatunk egy jót, ezért gondolkodás nélkül útnak indultunk.

A cél felé közeledve egyre vastagabb felhőtakaró tornyosult fölénk, mely pár perces heves zivatarokkal próbált meg eltántorítani minket. Eredetileg - kapitális amur reményében - a tó végében található nádast akartuk meghorgászni, de látva a készülődő ítéletidőt nem mertünk csónakba szállni, inkább a partról próbálkoztunk.

Ítéletidő

Mindenkinek van kedvence, bevált módszere. Én nem szeretem túlbonyolítani a dolgokat - a szerelék legyen egyszerű és hatékony. Persze az eredményességhez jó minőségű felszerelés és az adott körülményeknek megfelelő, mindenképpen első osztályú csali szükségeltetik. A megfelelő etetésre mindig nagy hangsúlyt fektetek, mert ez a sikeres horgászat titka.

FENEKEZŐ SZERELÉK BOT: EnergoTeam DX Kevlar (3,60 m; 3 lbs).

ORSÓ: Carp Expert nyeletőfékes orsó prototípusa.

FŐZSINÓR: Carp Expert Camou (0,30 mm).

ELŐKE: Sufix Blend (4,5 kg szakítószilárdságú fonott előkezsinór)

HOROG: Maruto (8714BD, 4-es méretben).

Beeveztem, és bója hiányában két szál nádat szúrtam le jelölés gyanánt, majd viszonylag nagy területen (4-5 négyzetméteren) másfél vödör áztatott búzát és kukoricát etettem be, melybe előzőleg 3-4 zacskó Carp Expert kukoricát is kevertem. Fontos nagy területen etetni, mert a megakasztott hal vergődése csak a közvetlen közelében lévő társait riasztja szét, az etetés távolabbi részén lévők zavartalanul táplálkoznak tovább, ezért nem kell arra várni, hogy visszamerészkedjenek.

A Carp Expert kukoricából az etetésbe is kerül

Egyik botomat bojlival, a másikat fűzött kukoricával csaliztam. Alkalmi bójánk nem bizonyult szerencsés választásnak. Másfél órával a horgászat megkezdése után mindkét nádszál heves rángások közepette kidőlt és tovaúszott. Álmomban sem gondoltam volna, hogy az amurok martaléka lesz. Sebaj, bíztató jel - gondoltuk -, ott a hal az etetésen. Nemsoká megérkezett az első delikvens, melyet hamarosan két társa is követett.

A nap első hala. A bójaként leszúrt nádszál után a meder felett 2-3 centivel lebegtetett Carp Expert szemes kukoricát is megkívánta - ez okozta vesztét

A délelőtt folyamán három amurt és (bojlival) egy négy és feles tükröst zsákmányoltunk. Időközben a felhőzet is felszakadozott, Roland úgy döntött, vízre száll és kifaggatja a nádas környékét. A helyiektől azt a tippet kaptuk, hogy az úszós készséget is Technopufival kombinált kemény kukoricával csalizzuk, melyet úgy ólmozzunk le, hogy a fenéktől 2-3 centiméterre lebegjen. Rolcsi lelkesen beetetett, és - tanulva a korábbi esetből - az etetést egy száraz nádszál leszúrásával jelölte meg.

A helyiektől azt a tippet kaptuk, hogy az úszós készséget is Technopufival kombinált kemény kukoricával csalizzuk, melyet úgy ólmozzunk le, hogy a fenéktől 2-3 centiméterre lebegjen. Ennek a végszereléknek az összeállítása követhető nyomon az ábrán

ÚSZÓS SZERELÉK BOT: EnergoTeam Danny Hulk match (4,00 m; 20-80 g).

ORSÓ: EnergoTeam Silver 40.

FŐZSINÓR: Sufix Duo Core (0,25 mm).

ELŐKE: nincs, a horog direktbe a főzsinórra kötve.

HOROG: Maruto (8714BD, 4-es méretben)

ÚSZÓ: hagyományos, antennás pontyozó úszó (5-8 g).

Nádi horgászatban elengedhetetlen a kemény, erős szerelék, persze kompromisszumot kell kötni, mivel az óvatos halakat csak finom szerelékkel csaphatjuk be. Egy kellően gerinces matchbot csodákra képes, a sportos halak kirohanásait is könnyedén kidolgozza

Sajnos a horgászatra nem sok ideje maradt, alig három óra elteltével feketedni kezdett az ég, és “nádfektető” szél kíséretében ránk szakadt az ég. Mindent összevetve, a kitartást próbáló idő mellé a Carp Expert viharos sikere társult. Jól vizsgáztak a főtt magvak és a bojlival is eredményesek voltunk. Az áhított kapitális, torpedóméretű amur ugyan elkerült minket, de a nap mérlege így is szépnek mondható. A három ronggyá ázás mellé pár dévér, 4 ponty és három amur társult, nem is olyan rossz!