Rendezés

Mozgássérültek 6. Tartományi Horgászversenye, Palics, 2012. szeptember 1.

Báte Nándor 2012-11-04
Elérkeztünk a mozgássérültek hagyományos szeptemberi, már hatodik alkalommal megrendezett tartományi szintű horgászversenyéhez. Tíz csapat érkezett palicsi versenypályára, a 30 versenyzőt és kísérőiket igen szép, napos idő fogadta (persze ez le volt zsírozva a fentiekkel :)). De lássuk csak szépen, sorjában az eseményeket…

Mozgássérültek Tartományi Horgászversenye, Palics, 2011. szeptember 3.

Báte Nándor 2011-11-17
Gyönyörű, verőfényes napsütés fogadta a Palicsi-tó versenypályájára érkező mozgássérült, rokkant horgászokat 2011 szeptemberének első szombatján. 9 csapat 27 versenyzője érkezett a Mozgássérültek Tartományi Horgászversenyére. Lássuk sorjában, hogy hogyan is zajlott ez a hagyománnyá vált megmérettetés!

Mozgássérültek Horgászversenye 2010.

Báte Nándor 2010-11-28
Immár 5. alkalommal gurultak a Palicsi-tó versenypályájára a Vajdasági mozgássérültek, hogy ismét összemérjék halfogó tudásukat. Az időjárás igen kegyes volt a 8 csapatot alkotó 24 versenyzőhöz, az előző napok esős, hűvös időjárásához képest igen kellemes és napos idő fogadta a szép számú mezőnyt és kísérőiket. De lássuk szép sorjában a verseny történéseit!

Nehéz küzdelem, szép győzelem!

Kazi István 2009-10-02
Szeptember 13-án a horgászszívet vonzó, kihívásokkal teli, titokzatos élő Tiszán 48 úszózó horgászmester küzdött meg Zenta város serlegeiért. A Mosquito csapat révén ezúttal Magyarországra került a vándorserleg!

Válságos valóság - Mozgássérültek horgászversenye Maros Mix teszt 1 rész.

Báte Nándor 2009-07-03
Az idén is megrendezésre került a mozgássérültek horgász versenye. Helyszín ismét a Palicsi-tó volt, igaz, igen kérdéses volt a színhely, mivel a verseny előtti napokban tömeges halpusztulás söpört végig a tó vizében. Na és a világválság is tiszteletét tette a szervezés körül. De lássuk sorjában az eseményeket!

Amerika örökös bajnoka

Papp József 2009-06-17
Mielőtt belekezdenék a versenybeszámolóba, köszönetemet szeretném kifejezni Ágh Attila barátomnak, akinek segítsége nélkül nem ment volna, valamint az elkharti kórház dolgozóinak, orvosainak és ápolóinak, akik lehetővé tették, hogy viszonylag gyorsan felgyógyuljak és indulhassak a versenyen. Az előzmények miatt ez a versenybeszámoló egy kicsit furcsára sikeredett és a képek sem igazán jók, ezért elnézést kérek, viszont túléltem és győztem!

Sirava Kupa 2008, avagy „Lesz ez még így se!”

Polyák Csaba 2008-12-21
Naptáramban egyre peregtek a hetek. A „versenyszezon” végére már csak 1-2 versenyre maradt idő és pénz. Vagy fordítva? Pénz és idő. Manapság már mindkettő ritka kincs. Balázs barátommal semmit nem szerettünk volna a véletlenre bízni, így elhatároztuk, hogy ha törik, ha szakad, még egy edzésnapot is beiktatunk a verseny előtt. A tavalyi fiaskó tanulságait beépítve készültünk az idei Sirava kupára. Meglepetésekből idén sem volt hiány, bár ezt a meglepetést nem a halak, hanem a szervezők szolgáltatták. A verseny végére csöppnyi ürömmel vegyített fantasztikus horgászat emléke alakult ki bennem. Most kiírom magamból, hogy csak a szép emlékek maradhassanak.

Nemzetközi Horgász Találkozó 2008 - Németország, Brandenburg

Egedi Róbert 2008-11-15
Hiába a több évtizedes nemzetközi tapasztalat és a több száz horgászversenyen való részvétel, vannak olyan helyzetek, amiket nem lehet két nap alatt megoldani. Így történt ez november első hétvégéjén Németországban, ahol az IAM (International Anglers Meeting), azaz a Nemzetközi Horgász Találkozó került megrendezésre. A hazai Maros Mix-Tubertini-Cralusso csapat a 11. helyet szerezte meg, de még ezért a helyezésért is „vért kellett izzadni”. A korábbi években Mulde Kupa névre keresztelt versenyt idén már nem tudták a hatalmas dévérekről és jászkeszegekről híres vízen megrendezni. Helyette egy gazdag halállománnyal rendelkező brandenburgi csatornát választottak helyszínül.

Mozgássérültek Horgászversenye 2008. - Második forduló

Báte Nándor 2008-10-31
2008. szeptember 6. szombat. Újra a Palicsi-tó kellemes környezetében találkoztak a vajdasági mozgáskorlátozottak egy vajdasági szintű horgászversenyen, melyre elfogadta a meghívást egy hatfős magyarországi csapat is. Jelenlétükkel emelték a színvonalat, mivel egy profi csapattal vonultak fel. Jó hangulatban, kellemes időben kezdődött el a verseny, de bárcsak tudtuk volna, hogy mi lesz a végén… ugyanis a díjkiosztáskor történt egy kellemetlen szituáció. Na de ne rohanjunk ennyire előre! Lássuk sorjában az eseményeket!
Videóval

Címvédés a US Open 2008 horgászbajnokságon

Papp József 2008-10-21
Tavaly, a US Open megnyerése után már hazafelé a repülőn elhatároztuk Gáborral, hogy jövőre visszajövünk. Szép hely, szép halak, kedves emberek, jó hangulat és a nem akármilyen cím. Már az utazás taktikáját is kitaláltuk, egyenesen Chicagóba, majd bérelt autóval a verseny helyszínére. Így az út is rövidebb, és a bottörésre is kevesebb az esély. Aztán az indulás előtt egy hónappal Gábor átértékelte programját, és lemondta az utazást. Ettől elkedvetlenedtem egy kicsit, de nincs mit tenni, menni kell, a címet meg kell próbálni megvédeni. Készültek is rám a helyiek rendesen, nem lehet megfutamodni. Így aztán postán elküldtem a szükséges etetőanyagot és csontiragasztót, megvettem a repülőjegyet, és szeptember 29-én elindultam.

Aranyat érő jászok a Tisza „zöld poklából”

Kazi István 2008-10-14
Nem mindennap tapasztalható, fölöttébb kemény és türelemigényes úszózó horgászversenyt szurkolhattunk végig szeptember első hétvégéjén: Zenta város 29. nemzetközi kupaversenyét, amit a Zenta SHE évről évre hagyományosan az élő Tiszán rendez. A verseny keménysége abban rejlett, hogy a kedvezőtlen szél a verseny szinte teljes ideje alatt fenntartotta a pálya előtt a Magyarország felől érkező vastag békalencse-takarót, ami időnként a rakós botok hatósugaránál is szélesebb sávban teljesen összecsukódott. Ebből a helyzetből kellett a maximumot kihozni.

Mozgássérültek Horgászversenye 2008.

Báte Nándor 2008-07-14
Idén is megrendezésre került a Szabadkai Rokkant Egyesületek horgászversenye, amelyet a szervezők szerettek volna egy meghívott magyarországi csapattal együtt nemzetközivé tenni. Idén összesen 5 csapat 15 versenyzője mérte össze tudását a Palicsi-tó partján. Izgalmas, ám igen kevés halat hozó versenyen vagyunk túl. De lássuk, hogyan is zajlottak az események!
Videóval

Sirava Kupa 2007

Polyák Csaba 2007-12-24
Tavaly ismerkedtem meg a szlovákiai Zemplínska Sirava víztározóval, és bevallom, szerelem volt első látásra. Hatalmas, nyílt vízfelület, tiszta, rendezett part, fantasztikus környezet. Körben hegyek, és a víz mint egy tükör tart ellenképet a hegyeknek. Az elmúlt évben Balázzsal indultunk az itt megrendezett páros versenyen, ahol első alkalommal a számunkra nagyon szép 2. helyet sikerült megszereznünk. Nem volt kérdés, hogy az idei évben is indulunk, hiszen a versenyen gyönyörű dévéreket lehet fogni, ráadásul komoly mennyiségben. A győzelmet jelentő fogások rendre 80 kg körül alakultak az eddigi versenyeken, és ezt a komoly mennyiséget kizárólag termetes dévérek fogásával lehetett elérni!

Amerikából jöttünk 2. rész

Döme Gábor 2007-10-23
Utazásunk egyik nem titkolt célja az volt, hogy az USA Országos Nyílt Egyéni Bajnokságán (2007 U.S. Open Matchfishing Championships) a lehető legjobb eredményt érjük el. Ennek érdekében mindent úgy szerveztünk, hogy a két versenynap előtt 5 napot edzhessünk a pályán. Ez nem pusztán szórakozás! Ez igen komoly fizikai és szellemi igénybevétellel járó, szisztematikusan felépített, tudatosan végigcsinált edzésterv, amely során számos kérdésre kerestük a választ. Hogy ez milyen jól sikerült, azt ékesen bizonyítják az elért eredmények!

Amerikából jöttünk 1.rész

Döme Gábor 2007-10-22
Az USA édesvízi horgászkultúrájáról, a helyi sajátosságokról, az ott zajló versenyekről a magyar horgászoknak vajmi kevés fogalma van. No de miért is érdekelné honfitársainkat, hogy mit csinálnak a gazdag és pazarló amerikaiak hazájukban, amíg érintetté nem válik a dologban? Így voltuk ezzel mi is mindaddig, amíg meg nem kaptuk az Amerikai Versenyhorgász Szövetség (A.M.EA.) hivatalos meghívóját, amellyel jogot nyertünk az USA Országos Nyílt Egyéni Bajnokságán (2007 U.S. Open Matchfishing Championships) való részvételre. Újabb óriási lehetőség előtt álltunk, amelyet szerettünk volna sikerrel kihasználni, ezért a lehető legkomolyabban álltunk neki a szervező és előkészítő munkálatoknak. Akik most velünk tartanak, azok egy nem hétköznapi utazás és kaland részesei lehetnek! Garantálom, hogy megéri!!!

VII. Zemplínska Sirava-i horgászverseny

Polyák Csaba 2006-12-05
Horgászversenyt lehet nyerni pár dekagramm hallal is. A legtöbb verseny nem a „haltépésről” szól, inkább arról, hogyan sikerül verseny közben feltalálni magunkat, ha a helyzet úgy kívánja. Kivételek persze vannak. Az idei VII. Zemplínska Sirava-i horgászverseny nem az apróhalazásról szólt. Mint minden évben, az idén is igazi dévéres verseny volt, ráadásul a dévéreknek is a szebb példányaiból kellett sokat fogni ahhoz, hogy dobogóra állhasson a horgász. Az idei évben a dobogó legfelső fokára 85 kilogrammal (!) lehetett felállni.

Montargili szakadt szandál

Kazi István 2006-11-15
Nagyon szép világbajnoknak lenni, különösen a pontyfogó sportban, ahol 72 óráig tart a verseny, és ahol ezt az eredményt a horgász egyedül nem tudja elérni - állítja Milan Majkić új világbajnok. Milan és Blagoje Nemčev régi jó barátok. Harminc éve együtt horgásznak, hét éve profi módon. Idén világbajnoki titulussal koronázták horgászsikereiket.

Némák maradtak a hosszú botok

Kazi István 2006-09-21
A zentai pályán, Szerbia legerősebb nehézségi fokozatú versenypályáján augusztus 20-án, a 27. Zenta-kupán negyvenöt sporthorgász vallatta a zavaros, apadó Tiszát. A versenyen az Erdei Attila vezette Maver csapat bronzérmet szerzett.

Prezident Palics Ponty- és Amurfogó Országos Bajnokság 2006 - Következzék Ponte de Sor!

Kazi István 2006-08-09
A bajnokságot záró, mindent eldöntő 4. forduló kezdetén, csak a žitištei Majkić Flexo-Print CT pontzsákmánya biztosította a dobogós helyezést. Ugyanakkor a 16 csapatból még 10 versenyben volt - szinte egyenlő éremszerzési eséllyel. A Fruska gora szigethegy lankáiba csimpaszkodó Kudos-tavon június 18-án befejeződtek a küzdelmek a szerbiai sporthorgászat legeredményesebb és legfiatalabb ágában, a ponty- és amurfogó országos bajnokságon. Az idén 16 elsőligás csapat, összesen 224 órát pontyozott, hogy a négyfordulós megmérettetések sorozatában kiderítsék, kit illet a 2006. évi bajnoki titulus. És nem csak azt. Minden megszerzett pont fontos volt, mert a bajnokság egyben válogató verseny is. A szerbiai Carp Föderáció szabályzata szerint a dobogós csapatokból alakul ki az a válogatott csapat, amely idén Szerbia színeiben indul a portugáliai világbajnokságon.

HALDORÁDÓ győzelem a TRESETISTE Bojlis Kupán

Ladányi Tamás 2006-06-28
A tavalyi és idei maconkai győzelmünket, valamint a májusi Európa Kupa elsőséget követően sokat gondolkoztam a sikerek titkán, több kérdésre is bőszen kerestem a választ. Vajon miért nyertünk mindegyik versenyen komolynak mondható előnnyel? Az biztos, hogy a bojli tökéletesen összeállt, az etetőanyagokat is megfelelően választottuk ki. A szerencsére sem panaszkodhattunk a sorsolást követően, az időjárási körülmények is szinte mindig támogattak bennünket. A kitartásunkkal, hozzáállásunkkal sem lehetett baj, nem egyszer előfordult, hogy a 100 óra alatt pár órát aludtunk csak. Szerencse, véletlenek sorozata? Mivel kérdéseimre nem igazán találtam választ, egy újabb próbára szántam el magam. Szerbiában a helyi és bosnyák élcsapatok részvételével megrendezett Tresetiste Bojlis Kupán tettem egy újabb próbát, s került górcső alá a Haldorádó Team tudása. Ismét győztünk, ám bátran kijelenthetem, hogy egy lépéssel sem kerültem közelebb a megoldáshoz, a sorozatos győzelmek teljes körű megértéséhez, megfejtéséhez.

Győzelem a Tőzeg-tavon

Kazi István 2006-05-31
Szerbia legnépszerűbb Catch & Release horgászvizén, a palicsi Tőzeg-tavon május 17. és 21. között három ország 18 csapata küzdött a tavaszi Euro Carp Cup 2006 serlegeiért. Ezen az embert és felszerelést egyaránt próbára tevő maratoni pontyfogó versenyen Ladányi Tamásnak és Jankovich Krisztiánnak káprázatos sorozattal sikerült fordítania az eredményen. Amikor a mérkőzést lefújó sípszó felhangzott, örömében ruhástól ugrott a Haldorádó-Peugeot csapat a tőzeg-tavi halak otthonába. Csuromvizesen ünnepelték a győzelmet és a Tőzeg-tavi EURO Vándorkupát, amely a jövő év májusáig a Haldorádó vitrinét ékesíti.

Mulde Kupa 2006

Döme Gábor
Alig egy hete érkeztünk haza Németországból, de még mindig a frissen átélt események hatása alatt vagyok. Ez immár az ötödik év, hogy a Tubertini Maros Mix csapat tagjaként részt vehettem a híres Mulde Kupán. Sokan gondolhatják úgy, hogy ennyi idő alatt már tökéletesen sikerült kiismerni a vizet, és az semmilyen meglepetéssel nem szolgálhat. Nos, amikor már azt hittük, hogy mindent tudunk, rá kellett jönnünk, hogy - a hőn áhított siker érdekében - újabb leküzdésre váró akadály előtt állunk. Hogy mindez miként sikerül? Tartsatok velünk, és egy nem hétköznapi nagy utazás és kaland részesei lehettek!

I. Nemzetközi Királykupa Horgászverseny, Kína, Wuhan3. rész

Papp József 2006-02-14
A kínai horgászkultúra bemutatása után jöjjön a „lényeg”: a beszámoló sorozat e része az ott megszokott versenykörülmények között szerzett tapasztalatainkról szól. Kiderül, milyen pályán kellett horgásznunk, milyen taktikát dolgoztuk ki az edzéseken, és az is, hogy min múlik egy kínai verseny végkimenetele.

I. Nemzetközi Királykupa Horgászverseny, Kína, Wuhan2. rész

Papp József 2006-01-11
Meghívóink a mi horgászkultúránk, horgászati módszereink bemutatása mellett versenyzést segítő tanácsokat is kértek tőlünk. Kína fel akar zárkózni a versenyhorgászathoz, meg akarja tanulni annak szabályait, és alkalmazni is akarja azokat saját országában. Az előző rész a csapat Kínával, kínai kultúrával ismerkedő napjairól szólt. Ezúttal a kínai horgászkultúra, az ott megszokott versenyháttér kerül bemutatásra.

I. Nemzetközi Királykupa Horgászverseny, Kína, Wuhan1.rész

Papp József 2005-12-27
Előre bocsátom, hogy ez az írás nem csak a horgászatról szól, hiszen akkor nem lenne teljes. Ez az írás egy csapat, egy baráti szálakon kötődő csapat 12 napos útjáról szól, melynek célja egy horgászversenyen való részvétel és jó szereplés mellett a meghívó fél kérésének megfelelően a mi horgászkultúránk, horgászati módszereink bemutatása volt. Azt is kérték tőlünk, hogy tanácsainkkal segítsük a verseny lebonyolítását is. Kína fel akar zárkózni a versenyhorgászathoz, meg akarja tanulni annak szabályait, és alkalmazni is akarja azokat saját országában. Ezt a versenyt is ezeknek a szabályoknak megfelelően rendezték, pontosabban egy részletben és sajnos fontos részletben eltértek attól.

Megállták a sarat

Kazi István 2005-10-17
Az idei horgászversenyeken jól szerepeltek a Tisza-parton felcseperedett zentai sporthorgászok. „Kipecázták” a Szerbia és Montenegró országos bajnokságán az előkelő 4. helyet, és az 56 éves egyesületük fennállásának legnagyobb sikerét. Amit pedig roppant merészen a kedvezőtlen vízállás és időjárási viszonyok ellenére is az élő Tiszán, horgászverseny keretében kívántak megünnepelni. És ezt szeptember 11-én, Zenta város napján, a 26. Zenta-kupán meg is tették. A meghívásos találkozóra három országból érkeztek horgásztársak, valamint a Tisza-parti pályán horgászott a 2005-ös év tíz legjobb SZM csapata is, a legerősebb felállásban.

Csárdások és bodorkák

Kazi István 2005-09-28
Vajdaságban egy kis település, Péterréve - ahogyan a helybéliek becézik: Pecelló - összefogva testvérvárosával, Harkánnyal, minden év augusztus közepén megünnepli a nyarat, és megrendezi a Péterrévei Nyári Napok Fesztivált. A Csík-tavon találkoztunk a példával, hogy a horgászember vidám ember, aki halászléillattal átitatott, ropogós csárdásoktól visszhangzó pályán is nagyot tud horgászni.

EURO CARP Kupa 2005.

Kazi István 2005-06-22
Nem kis kihívás a Tőzeg-tavi maratoni pontyfogó verseny. A hangulat nem csak a naptól forrósodik pokolivá ezen a nagy halakban gazdag, 4,2 hektáros horgászpályán. A kupa embert nem kímélő erőpróba: akaratot, tudást, leleményességet, kitartást és türelmet bizonyító megmérettetés.

XIV. MUŠOVI NAGYDÍJ 2003.

Méhes Csaba 2003-08-15
Az alábbiakban egy olyan (horgász)embert próbáló versenyről szeretnék beszámolni a portál olvasóinak, amely a maga mivoltában egyedülálló. Nem hagyományos egy-, vagy kétfordulós versenyről van szó, hanem egy tízórás maratonról. Pontosabban ettől az évtől kezdve már csak kilenc órásról, mert a szervezők kénytelenek voltak lerövidíteni az időtartamot, hogy kellő idő jusson a mérlegelésre is. Ezen nem is lehet csodálkozni, hiszen ha a tavalyi eredményeket vesszük figyelembe, akkor valóban sok időre van szükség, hogy a kifogott halat lemérjék. Történt ugyanis, hogy az első hat páros (csapatversenyről van szó) a rendelkezésre álló tíz óra alatt összesen 709,5 kg halat fogott. Ebből az első helyezett egyedül 173,3 kg-t. Lássuk hogy is alakult a helyzet az idén.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!