Videóval

Az izlandi tőkehal és farkashal

Döme Gábor 2023-08-26
Mindig is vonzott ez a különleges és semmihez sem hasonlítható ország: IZLAND. De nem a holdbéli, kopár táj, az aktív vulkánok és a nyáron is hűs levegő érdekelt a legjobban, hanem a nagy szigetet körülvevő, hideg északi tenger lakói. Soha nem fogtam még tőkehalat és farkashalat.

Amerikai vadvizek nagyvadjai – Goliath Grouper

Döme Gábor 2022-11-05
A Goliath Grouper horgászata során használt felszerelés az eddigi legerősebb volt, amit valaha kézbe vettem!

Amerikai vadvizek nagyvadjai – Atlantic Tarpon

Döme Gábor 2022-10-15
Fogtál már balint? Képzeld el azt, hogy a legnagyobb balinodnál tízszer, de lehet, hogy hússzor nagyobb és erősebb „megabalin” akad a horgodra, és azt a hánykolódó tengeren, az éjszaka sötétjében kell kifárasztanod. Több mint félelmetes!
Videóval

Vadvízi kalandok 45. rész – A legnagyobbat akarom!

Döme Gábor 2021-08-28
Sok óceánon vagy tengeren eltöltött horgászat után az embert elkezdi hatalmába keríteni a víz, de még inkább az abban élő hatalmas halak varázsa. Keresi, kutatja annak a lehetőségét, hogy lehetne ezeket horogra csalni.

Vadvízi kalandok 40. rész – A vad Afrika 2. rész – Visszatérés Kenyába

Döme Gábor 2020-03-09
2019 márciusában volt szerencsém először Kenyában horgászni és belekóstolhattam a nyílt óceánon való horgászatba. Próbáltam már ezt több helyen korábban, de sehol nem kaptam annyi élményt és impulzust, mint Afrika e csodás országában.

Hurghadai horgászélmény

Csere Miklós 2012-07-15
Egyiptom és a Vörös-tenger inkább a búvárok és sznorkelezők paradicsoma, én is búvárkodás végett keveredtem erre a gyönyörű helyre: itt oktatok búvárkodást egy magyar bázison. Ugyanakkor akár búvárkodsz, akár csak maszkkal, légzőcsővel és uszonnyal nézed felülről a víz alatti világot, mégiscsak horgászember vagy, megfordul a fejedben, hogy mi lenne, ha ezeket a halakat horogra is csalhatnád…

Egyiptom - letűnt ezredek tükörképe

Kollmann Tibor 2010-05-25
Egyiptom, melyre bátran mondhatjuk, hogy a letűnt évezredek valódi tükörképe, egy állandóan nyüzsgő, gyönyörű ország. Aki Egyiptom földjére lép, rögtön megérti, min alapul az ország iránt érzett nagy csodálata azoknak, akik már jártak ott, hiszen amikor leszálltunk a repülőről, arcunkba fújja a homokot a forró afrikai szél, megértjük, mi is más ezen a földön, mint hazai mindennapjainkban.

Világjáró vitorlázó - Méder Áron

Takács Péter 2009-10-20
„Sötét van. Arra ébredek, hogy történt valami. Aludtam és valami történt! Kabinfény fel, majd gyorsan kibújok a kabinból. Az autopilot leesett a kormányról, emiatt a hajó felment szélbe, a vitorlák hangosan lobognak. Nem találom a két vödröt, amik a kokpitben voltak, az üzemanyagtank a vízben, csak az üzemanyagtömlő tartja. A motor lába a vízben, a kokpitben a kötelek összevissza, a hajóban mindenhol víz, az egész konyha a navigációs dobozon, vagyis a másik oldalon, a jobb oldali rekesz szinte csurig van vízzel, a középső rekesz szinte félig. A többi rekeszt most nincs is időm ellenőrizni, minden összevissza és minden vizes… MI TÖRTÉNT? Minimum 100 l víz. Vizes a hálózsák, a pokróc, a ruháim, a vízhatlan. A gázfőző lóg a gázcsövön. A hajó egy nagy hullám miatt „megborult” kb. 80-90 fokkal, vagyis az árboc szinte a víz alatt lehetett. Ami ekkor nem volt kikötve a kokpitben, az elveszett. A mentőtutaj mindig ki van kötve…” Idézet: Jachtnapló Pápua Új Guinea, Port Moresby - Torres szoros között

A Perzsa-öbölben horgásztam

Kollmann Tibor 2008-02-20
Október végén nyolc napot töltöttem el feleségemmel az Egyesült Arab Emirátusokban, és annak legnagyobb városában, Dubaiban. A kötelező látnivalókon kívül két halas programot is sikerült beiktatnom a menetrendbe. Egy tengeri horgászatot motoros jachtról és előző nap egy halakkal és a halászokkal való ismerkedést a halpiacon.

Adriai mese

Ördögh Máté 2008-02-18
Valamivel több mint 20 éve láttam először - és sokáig hittem, utoljára - tengert, mégpedig a Fekete-tengert. Akkoriban tökéletesen kielégítette szó szerint tengernyi kíváncsiságom a gerinctelenek tömege (csigák, kagylók, rákok és persze medúzák minden mennyiségben), a horgászatra nem is gondoltam, igaz, a dugig megtelt homokos strandok nem is tették volna lehetővé a nyugodt pecázást. Nemrég azonban remek alkalmam adódott egy „közeli” (mindössze bő 550 kilométernyire lévő) tenger, az Adria feltérképezésére, már ami a horoggal történő kutatást illeti.

Halászhajón az Adrián

Nyika Sándor 2007-09-13
Miközben a bolygónk felszínén túlnyomórészt sósvizű tengerek, óceánok vannak túlsúlyban, mi, édesvízi pecások vajmi keveset tudunk ezekről. Sem horgászati, sem halászati szempontból. Elárulom, eget rengető újdonságokról, döbbenetes dolgokról én sem tudok beszámolni, sőt még nagy igazságokra sem tudok rávilágítani, ám egy érdekes kis történetet szívesen elmesélek.

Floridai horgászatok - Visszatérés az Atlanti-óceánra

Ladányi Tamás
David kapitánnyal egyeztetve visszatértünk egy újabb, tulajdonképpeni búcsú mélytengeri horgászatra. A kapitánytól ígéretet kaptunk arra, hogy mindent elkövet annak érdekében, hogy szép emlékekkel távozzunk Floridából. Ez egy cápa vagy vitorláshal személyében már tökéletes ajándék lett volna.

Floridai horgászatok - Irány az Atlanti-óceán!

Az este nehezen aludtam el, mivel gondolataim közt állandóan a másnapi mélytengeri horgászat járt. Több száz kérdés vetődött fel bennem, melyre igazából csak maga a horgászat válaszolhat.

Floridai horgászatok - Az IGFA horgász múzeum megtekintése

Ladányi Tamás
Ha azt a szót meghallottam régebben, hogy IGFA képzeletemben hatalmas méretű cápák, marlinok, vitorláshalak jelentek meg. Örök álmom volt, hogy egyszer én is horgászhassak rájuk, próbára tegyem magam a velük folytatott párviadal során. Egyenlőre még ott nem tartok (ami késik az nem múlik), de viszont legalább megtekinthettem őket az IGFA horgász múzeumban. A délelőtti amurhorgászat után indultunk el Ferivel, hogy tüzetesebben is megtekintsük és áttanulmányozzuk a múzeumban található érdekességeket.

Floridai horgászatok - Outdoor World horgász áruház

A horgásztúra elején szakítottunk időt egy gigantikus méretű horgász áruház megtekintésére. Már a külső felépítésre is egy figyelemfelkeltő, szinte hívogató, csalogató varázst áraszt magából. Képtelenség megállni, hogy az ember ne térjen be.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!