Klasszikus horgászat – Tiszai rablóhalazás

Kiss Gábor 2021-10-19
Réges-régen a süllő horgászata legtöbbször és szinte kizárólag a fenekező horgászatból állt, mára ezt sokan elfelejtették, vagy talán soha nem is próbálták…

Mozi helyett!

Sipos Gábor 2017-02-10
Nincs is jobb annál, mint a hosszú, téli, hideg estéken bevackolódva a kanapéra megnézni egy jó filmet vagy elolvasni egy könyvet. De közkedvelt téli program a mozizás vagy éppen egy-egy színházi előadás megtekintése is. A karácsonyi elkényelmesedés és a szilveszteri tespedés után azonban a horgászok nagy része már vágyik a szabad levegőre, még akkor is, ha a horgászat útjába olyan apróságok állnak, mint a 8 centis jégpáncél. Egy-egy séta vagy kirándulás talán átmeneti enyhülést nyújt, de akkor is viszket már az ember tenyere. Csak jó lenne bedobni, csalizni, esetleg halat fogni. Én nem vagyok nagy téli horgász, de bizony amikor Simon Zoli barátom meginvitált egy pár órás menyhalazásra az Újpesti vasúti híd közelébe, nem gondolkodtam sokat azon, hogy vegyem-e a csizmám, vagy sem!

Decemberi éjszakák

Szalai Gábor László 2011-12-28
Én úgy gondolom, hogy minden hónapnak megvan a maga szépsége, így az év utolsó hónapja is tartogat számunkra nagyszerű horgászélményeket. Mint a legtöbb elhivatott sporttársam, hétköznap én is a hétvégét várom, hogy minél több időt a vízen tölthessek. Az időjárás enyhe, a folyó vízállása megfelelő, ráadásul jó híreket kapok barátaimtól: megy a menyhal! Nincs is ezen mit gondolkozni, szombat este horgászunk.

Balinozni jó

Kiss Gábor 2010-06-22
A ragadozó halak horgászatának iskolája számomra a balinozással indult, és mind a mai napig az egyik legváltozatosabb, legizgalmasabb módszernek tartom a rájuk történő vadászatot. Ez a ragadozó halunk sok-sok álló- és folyóvizünkben megtalálható, ám személy szerint elsősorban nagyobb folyóinkon, a Maroson, Tiszán, néha a Dunán kergetem sikerrel őket. Egy-egy kósza példányt persze horogra csaltam állóvizeken is, de azt a témát meghagyom nálam avatottabb szerzőtársaimnak, én a folyóvízi balinozás módszereire térek ki az alábbiakban.

Isten útjai kifürkészhetetlenek, hát még egy magamfajta pecásé…

Rózsa Arnold 2009-02-21
Egy újabb hétvége, egy újabb szombat és egyben egy újabb dilemma. Ezúttal milyen halakat és miként vegyek üldözőbe? Lássuk a lehetőségeket: állóvizeinkre semmiképpen nem mehetek, ugyanis kéthetes általános tilalom van a pontytelepítés miatt; műanyagtavakra meg hangulatom nincs; maradt egy szívemnek oly kedves kis folyóvíz, egy mesterséges csatorna. A bősi vízi erőműtől nem messze „ered” és a Nyárasd nevű kis településnél ömlik a Kis-Dunába. Ezen a csatornán kezdtem el horgászni, még nyolc évvel ezelőtt. Első élményeim hozzá fűződnek, sőt három évig kizárólag itt horgásztam. Azóta nyolc év telt el, de néha még mindig visszalátogatok ide, bár lehet, a halállomány nagymértékben megváltozott. Jelentős a domolykóállománya, és balin is akad benne. Ponty, kárász, dévér csak elvétve, viszont bodorkából nincs hiány. Az utóbbi években sokat hallottam arról, hogy a csukaállomány jelentősen megerősödött. Így hát egyértelmű - domolykó, balin, csuka - ezen a héten pergetni fogok.

Tiszai menyhalak

Kiss Gábor 2009-01-12
Réges-régen, egy szürke téli napon, még abban az időben, amikor a horgászok nem fórumokon, hanem levelezőlistákon borzolták egymás idegeit, az alábbi pár soros e-mailem érkezett:„Múltkor vettünk bojlis rák-aromát. Egy csomó csalihalat ledaráltunk, majd drótszákba helyeztük és nyakon öntöttük az aromával. Az elkészült rákszagú drótbatyu vízbe be, oda az orrunk elé, memorizálható helyre. Horgon lévő halszelet rákaromával nyakon önt, bedob az etetés tetejére. 10-15 perc, folyamatosan, szünet nélkül kiszedtünk úgy 6-8 kg menyust. Üdv: M”Még át se futottam a levelet teljesen, amikor csörgött a telefonom, szegedi ismerősöm, T. jelentkezett feldúlt hangon: „Olvastad? Nekem van itthon! Menjünk! 4-re megyek érted!” Próbáltam lelkesedését letörni, persze sikertelenül, így némi rábeszélést követően megállapodtunk.

Ha harc, hát legyen harc!

Benyhe János 2008-08-25
Van úgy, hogy az embert elhagyja a jobbik esze, és a pillanat hatása alatt cselekszik. Mint például én, amikor már nem győztem kivárni a hetes eső végét, és hittem a felhők közt kikacsintó Napnak. Bár az előrejelzés további esőket jósolt, nem törődtem vele, hanyatt-homlok kivágtattam a Tiszára, egy gyors délutáni horgászatra. De csalóka volt a napsugár. Útközben már nem kellett a napszemüveg, a kikötőbe érve pedig néhány esőcsepp is pottyant a szélvédőre.

Fenekező süllőzés folyóvízen

Kiss Gábor 2008-07-07
Ez az a módszer, amivel kezdjük a süllő horgászatát, és ez az a módszer, amihez végső elkeseredésünkben vissza-visszatérünk. Vannak, akik lenézik, nem tartják sportszerűnek, és vannak, akik csak így horgásznak. Egy a biztos, ez a módszer olyan, mint a foci, valamennyire mindenki ért hozzá. Sok újdonságot nem lehet írni róla, ám némi áttekintés gondolatébresztőnek is jó lehet.

Revans

Kiss Gábor 2008-06-12
Ülünk a kocsiban Ricsivel. Nem megyünk sehova. A kikötőben parkolunk, várjuk, hogy elmenjen a vihar. Amikor megérkeztünk, akkor még úgy tűnt, mellettünk megy el az eső, de változott a szélirány, és most itt csücsülünk a közepében. Sajnos a május már csak ilyen, frontok, viharok határozzák meg az időjárást. Ricsi szerint igazi harcsás az idő, ráhagyom, teljesen mindegy, úgyis balinozni megyünk, habár…

Felső-Tiszai kalandok IV. rész - Keszeg helyett harcsa

Takács Péter 2007-07-09
„A folyóvízen sosem tudhatjuk, mi akad a horgunkra.” Már-már közhelyszerű ez a mondás, de minduntalan bebizonyosodik, hogy van igazságtartalma. Bár a fogott hal faját nagymértékben befolyásolja a feltűzött csali, mégis gyakran előfordul velem, hogy én sem igazán hiszek a halfogásban. A legutóbbi tiszai horgászatomra is igazából csak azért mentem ki, hogy „levegőn legyek”, és egyáltalán nem számítottam arra, hogy halat is fogok. Pláne arra nem, hogy harcsát…
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!