Rendezés

Csatorna kalandok – Ismerkedés a Száraz-ér-csatornával

Bugyinszki Gábor 2023-07-07
Horgász bakancslista. Számomra ez egy létező, fontos fogalom, és a listámra kizárólag vágyott halak, emlékezetes és különleges helyszínek, speciális időjárási körülmények közötti sikeres horgászatok kerülhetnek fel. Ebben a cikkben horgász bakancslistám két tényezőjének beteljesülését ismerhetitek meg, miszerint egy keskeny, eldugott, csendes kis csatornán eredtem a hőn áhított pontyok után, finomszerelékes módszerrel! Ha érdekel, milyen emlékezetes horgászatokat lehet megejteni egy ilyen vízterületen, akkor ezt az írást semmiképpen ne hagyd ki!

Finomszerelékkel a Zsitván 2. rész – Matchbotos horgászat

Bottyán Marián 2023-03-26
Késő tavasszal vizeink hőmérséklete már kellően magas, felpezsdül a víz alatti élet, majd kedvenceink is egyre több táplálékot fogyasztanak. Sajnos ebben az időszakban már a törpék is meglehetősen aktívak, persze semmi nincs veszve. Elő a matchbotot!

Matchbotos kalandok I. – Gyümölcsfaló pontyok a Dzsindzsa Horgásztavon

Holler Imre 2020-06-09
Manapság minden túlzás nélkül állítható, hogy method feeder lázban ég a horgászok többsége, hiszen ez napjaink egyik népszerű, ha nem a legnépszerűbb módszere. Ugyanakkor idejét láttam ismét elővenni az egykoron sok szép horgászélményekhez hozzásegítő úszós készséget, hiszen ennek is megvan a maga csodálatos varázsa, a fárasztás élménye a finom szerelékkel megsokszorozódik.

Fények az úszón, iBite pontyozó úszó

Energo Team 2020-04-30
Legyen szó akár békéshalazásról, akár úszós készséggel történő ragadozóhal-horgászatról, az Energofish kínálatának újdonságaként berobbant iBite úszók remek lehetőséget nyújtanak nemcsak a fényváltások idején, de bizony a vaksötét éjszakában is.

Matchbottal télen

Energo Team 2020-02-06
Az elmúlt évek enyhe telei négy évszakossá tették a békés halak horgászatát, leginkább dévérkeszegre és pontyra horgászom ebben az időszakban. Nekem erre 2-3 órányi idő is elegendő, így munka után bátran elindulok egy közeli vízre. Van néhány fontos tényező, amihez alkalmazkodni kell annak, aki télen szeretné becserkészni a keszegeket, kárászokat, pontyokat. Talán a két legfontosabb a nappalok rövidsége és a pillanatnyi időjárási helyzet. Nyáron szívesen járom be a Tisza vagy a Maros árterét, de télen inkább olyan horgászvizet keresek, amely műút mellett fekszik és némi közvilágítás is van.

Pontyok rövid pórázon

Kedvessy Viktor 2016-05-12
Horgászatomat egy kis magántavon ejtettem meg úszós és feederbottal. A két eltérő módszer eltérő eredményt adott. Beszámolóm során látni fogjuk, hogy hiába a tapasztalat, nyitottnak kell lenni más módszerekre is. Feederbottal jó eredményeim vannak ezen a tavon, most matchbottal is szerencsét próbáltam, igaz, nem sok tapasztalatom van ilyennel ezen a terepen. Próba-szerencse!

Megvan a maga varázsa…

Szili Dániel 2013-09-27
Még éjjel volt, mikor felkeltem. Szinte még fel se ébredt a testem, már a motoron ültem. Előző nap nagy gonddal pakoltam fel mindent. Kabátot kellett felvennem, mert hideg volt, az idő is eléggé esőre állt, de az előrejelzés nem mutatott esőt aznapra. Fáztam menet közben, hiszen nem a jól megszokott helyekre mentem, ami 20 percre van. Mikor odaértem, sár fogadott. Egyszer majdnem el is estem, hiszen mélyek a traktornyomok. Megváltozott a táj, majdnem el is tévedtem. Vagy 6 éve jártam ott utoljára. Pedig - mondhatni - ott nőttem fel. Milyen rég is volt… mennyit jártunk oda…

Kubikoljunk!

Szili Dániel 2013-08-20
Bizonyára a legtöbb horgász ismeri és felismeri azt a tényt, miszerint ha egy kubik kapcsolatban áll az élő folyóval, akkor azt kiöntés idején csordultig feltölti vízzel, és halak is jócskán mennek be az árral. A hosszabb-rövidebb kényszerpihenőre ítélt víztér ilyenkor újra megtelik élettel. Jelen írásomban matchbottal veszem fel a halakkal a küzdelmet.

Nyárbúcsúztató úszózás

Kapocsi Gergely 2012-12-30
Szinte észre sem venni, ahogy mindig csak egy-egy csipetnyivel hamarabb bukott le a nap, csak egy árnyalatnyival hűvösödött az éjszaka. Majd óvatosan néhány levél engedte el magát az őt nevelő fáról, hogy az enyhe szellőbe hanyatt dőlve belibegjen az őszbe.

Matchbotos élménypeca a Tisza-tóról

Balogh Albert 2012-10-02
Minden egy bizonytalan szép nyári reggelen indult, amikor nagy nehezen fel tudtam kelni a pihe-puha ágyamból, mivel a halakért bármilyen áldozatra képes vagyok, és ezt is elviselem a jó fogás reményében. Mostanában nagyon meleg szokott lenni, és ennek a kánikulának mutattam volna be a matchbotos keszegek horgászatát, de ez közel sem így történt… Amikor kiérkeztem a vízpartra és elkezdtem horgászni, jött a váratlan mennydörgés, amit némi eső is követett. Ez jócskán megváltoztatta a horgászatomat.

Balaton: Kajak - kenu - kánikula - keszegek, avagy bevetésen a Haldorádó „Strand Dévér”, akarom mondani Nagy Dévér

Kapocsi Gergely 2012-07-01
Még mielőtt elindulnátok velem kis túrámra, szeretném leszögezni: ne számítsatok nagy halakra, extrém fogásokra, különleges tippekre vagy ötletekre. Ez az írás nem erről szól - esetleg majd legközelebb… Most egy rövid, de annál kellemesebb háromnapos balatoni pihenés halakhoz többé-kevésbé kapcsolódó részét szeretném tálalni nektek, körítve azzal, amit mi is kaptunk: napsütést, kellemes vizet, némi halszagot és sok pihenést.

Baráti horgászatok II. rész

Polyák Csaba 2012-01-29
Az előző részben ígéretet tettem arra, hogy beszámolok arról, hogy a Baráti-tavon hogyan boldogultam matchbottal, hiszen amíg csapattársam nyárias hangulatban feederezett, addig én a klasszikus matchezés mellett döntöttem. Nem csak ennyi volt azonban a különbség. Józsi nem alapozott, ellenben én egy terített asztalhoz vártam a potykákat. Ő ízesített Haldorádó Vad ponty kukoricával, én kizárólag élő csalival terveztem a halfogást. A feederbotos horgászat rendszerint jobban működik, ha pontyozásról van szó, de azért matchbottal is felvehetjük a versenyt. Fontos azonban megemlíteni, hogy nem a két módszer megversenyeztetése volt a célunk, hanem az, hogy két különböző módon oldjuk meg a pontyok által felvetett problémát. Szokásomhoz híven ebbe az írásba is csempésztem pár újdonságot, apró trükköt, ami segíthet azoknak, akik a távolabbi matchezést szeretnék kipróbálni. A végére egy igazi örömpeca kerekedett számomra is a horgászatból, és elárulok annyit, más úton, de én is feljutottam arra a bizonyos hegyre.

Harc az elemekkel, avagy lapos-támadás a kikötőben

Lábas Norbert 2012-01-13
Régóta szerettem volna már egy olyan igazi hamisítatlan vízközti matchbotos keszegezést. Sajnos ez tavasszal a tanulmányaim miatt nem volt „elérhető”, de megfogadtam, amint szünet lesz, keresek egy vizet és szétcsapok a keszegbanda között :-) Vágyaim közt szerepelt egy pörgős peca, ugyanis az elmúlt években legtöbbször match- és feederbottal a nagy halakat üldöztem, ezért kevés időm volt a keszeghorgászat gyakorlására, de lám, ennek is eljött az ideje.

Kavics, bánya, pontyok és meglepetés

Polyák Csaba 2011-09-15
Három éve, hogy lakóhelyem a Nyírségből a fővárosba tevődött át. A barátokon, barátságos embereken kívül a szép szabolcsi tájat és számtalan remek horgászhelyet kellett hátrahagynom. Vannak dolgok, amelyek lassan, nehezen pótolhatók, és vannak dolgok, amelyek nem - ezekért időről időre hazalátogatok. A horgászhelyek ebben a tekintetben a pótolható dolgok közé sorolhatók, hiszen pecára alkalmas remek terep Budapest környékén is található. Nem sok helyet sikerült eddig felfedeznem, de mindig nyitott szemmel és füllel járok, és ha meglátok-hallok valami érdemleges információt, igyekszem magam utánajárni. Bármennyire hihetetlen, de a Haldorádó fórumbejegyzései között keresgélve vagy a fogási napló bejegyzései között szemezgetve is számos ígéretes helyre bukkanhatunk.

Matchbottal a villamoson, avagy egy színes hétköznap

Kapocsi Gergely 2011-09-13
Nyár van. Melegem van. Elegem van. Itt a kánikula, van vagy 30 fok és én az irodában ülök, ahol a kerepelő légkondi próbál harcolni a meleggel. Nem megy neki, fel is adja. Kinyitjuk az ablakot, hadd jöjjön be még pár fok. Egyre jobb… Közeledik a nap vége, kevergetem a kávét és arra gondolok, de jó lenne ilyenkor valahol máshol. Mondjuk vízparton… Kávéskanál helyett bottal a kézben, monitor helyett az úszót figyelve. Elhessegetem a gondolatot, Budapesten vagyok a hét közepén, horgászni itt nem nagyon lehet. Vagy mégis...?

Szép nyári nap

Polyák Csaba 2011-08-06
Nyár. Végre beköszöntött, váratlanul, lenge ruhában. A Tisza-tónál lassan indul a szezon, ilyenkor, amikor csak tehetem, a vízparton vagyok. Nyár elején nincsen még rekkenő hőség, kevés vendég pihen a vizek partján. A motorcsónakok sem zavarhatnak, elvileg minden körülmény kedvező egy könnyed matchbotozáshoz. Ezt is tervezem, mikor hazalátogatok. Nem kell sok motyó, a láda mellé egy vödörbe minden belefér, van hely a gyerkőc lábhajtányos motorjának is. Egyedül a mindent beborító pihék miatt aggódom. Sok horgászatomat keserítették már meg.

Vízközti matchbotozás

Vörös Marcell 2011-07-13
Sokat hallom, hogy matchbottal csak a fenék, illetve a fenék közelében lehet igazán szép fogási eredményeket elérni, továbbá a kapitális halakat is csak itt lehet horogvégre csalni. Sok esetben ez az állítás teljesen megállja a helyét, azonban vannak olyan helyzetek, amikor a halak a víz felső rétegeiben tartózkodnak, és szinte kizárólag ott esznek. Ekkor nyer létjogosultságot a vízközti matchbotozás.

Az év első matchbotos horgászata

Rózsa Arnold 2011-05-11
Március elején tavaink felszínét még jég borította. Barátaimmal már számoltuk a napokat a tilalom kezdetéig, mikor végre megkaptam a jó hírt: a dunaszerdahelyi horgász szövetség kezelésében lévő Mihályfai-tó délutánra teljesen kiolvadt. A tavakon ilyenkor gyakori jelenség, hogy az éjszaka még egy vékony, hártyaszerű réteg képződik, azonban ahogy a nap feljebb kúszik az égbolton, máris horgászhatóvá válik az egész vízfelszín.
Videóval

Tavaszi matchbotos nyitány

Polyák Csaba 2010-05-02
A legutóbbi horgászatom során tettem egy ígéretet. Akkor spiccbottal üldöztem a Tisza-tó bodorkáit és az akkori horgászhelyemtől nem messze egy másik ígéretes helyet szemeltem ki. Ígéretet tettem arra, hogy visszatérek és meglátom, mire megyek matchbottal. Nagyon régen horgásztam ott, van már talán húsz éve is. Húsz év hosszú idő, sok minden változhat ezalatt, még akár én is. Elméláztam az akkori horgászatokon, szép kárászok, compók emlékképei sejlettek fel előttem. Vajon ad még halat az a régi kis sziget? Választ csak úgy kaphattam, ha kipróbálom. Mi változott húsz év alatt? Új módszerek, felszerelések jelentek meg. Ezekről is olvashattok a következő írásomban.

Még a végén kitavaszodik…

Hajdu Tamás 2010-03-22
Ahogy közeleg a tavasz, egyre fogy a türelmem, már nagyon mennék horgászni. Gondolom, ezzel Ti sem vagytok másként. Nagyot dobbant a szívem, amikor az időjárás alakulását vizsgálva intenzív melegedést ígértek meteorológusaink. Szerencsére bejött a jóslat, a levegő hőmérséklete +8 fok környékére emelkedett és esett az „égi áldás”, amitől még jobban olvadt a hó és a jég. Rögtön horgászaton járt az eszem, amit hamar meg is valósítottam. Matchbottal - és eredményesen - vettem üldözőbe a vermelésből „felébredt” keszegeket egy rövid peca során. Ha kíváncsiak vagytok az eredményre, tartsatok velem!

Folyóvízi matchbotozás, avagy ismerkedés a csepeli csőhídi versenypályával

Polyák Csaba 2009-06-01
Mikor a fővárosba költöztem, horgászszívem kicsit fájt a hátrahagyott kedves vizekért. Egyetlen vigaszom csupán az volt, hogy új lakhelyem közelében számos jó horgászvíz is található. Ezek egyike, a Soroksári Duna-ág, közismertebb nevén az RSD. A vízterület talán az egyik legismertebb része a csepeli csőhídi versenypálya. A pályáról sok jót hallottam, sok izgalmas versenyen voltam itt, de csak mint szemlélődő. Mint szurkoló, és segítő azonban nagyon sokat tanultam barátomtól és azoktól a versenyzőktől, akik szakavatott mesterei a pályának. Nem kérdezgettem, hiszen verseny közben ezt nem illik, csupán nyitott szemmel jártam, figyeltem, és amit láttam, azt elraktároztam magamban. Nem is sejtettem, hogy egyszer még hasznát vehetem a látottaknak. Mikor a közelébe költöztem, tudtam, hogy előbb-utóbb sort kerítek egy ismerkedő pecára. A tény, hogy a lakásomtól csupán 10 percre van, és az egyesületem csapata is itt versenyez, kötelező tananyaggá tette a vizet. Versenyen nagyon „firmányos” tud lenni ez a víz, de ha csak a magunk szórakozására szeretnénk egy jóízűt horgászni, akkor - pár momentumot figyelembe véve - rendkívül jót szórakozhatunk.

Tavaszi örömpeca

Rózsa Arnold 2009-05-12
Reggel 5 óra 30 perckor szólal meg az ébresztőórám. Még sötét van. Előző este mindent elkészítettem. Álmosan leellenőrizem a bekevert keszegkaja állagát, és indulhatunk is a vízpartra. Ezúttal Attila (bigcarphunter) tart velem, hogy ő is részesüljön abban a csodában, amit csak a tavasz első hírnökei, a bohó kis keszegek képesek nyújtani.
Videóval

Abádszalóki dévérek

Polyák Csaba 2009-04-27
Az első igazi tavaszi dévérezés nálam mindig a szülőfalum melletti Tisza-tavon kezdődik. Április elején a nyári vízszint elérése és a sulyommezők kialakulása előtti időszak az igazi dévéres periódus. Az Abádszalóki-öböl ebben az időszakban még csendes, nem száguldoznak különféle vízi járgányok, a hatalmas nyílt vízterület ekkor csak a horgászoké. Az idei tavasz gyorsan, minden átmenet nélküli felmelegedéssel köszöntött be. Egyik napról a másikra 25 fokos meleggel, ragyogó napsütéssel, madárdallal kopogtatott be. Édesapámtól begyűjtött információk birtokában készülődtem a húsvéti dévérezésre. Az információk mellé más hasznos segítséget is kaptam, nevezetesen egy új dévéres aromát. A Haldorádó etetőanyagok, pelletek és kukoricák mellett ugyanis piacra került a Haldorádó új aroma családja. A pontyos, amuros és nagy dévéres liquidek közül most a kimondottan dévérezéshez kikísérletezett flakon tartalmával ismerkedtem meg. Hogy mit szóltak ehhez a dévérek? Erről szól ez az írás.

Márciusi compók

Polyák Csaba 2009-04-13
A magyarországi halfauna egyik, számomra legszebb hala a compó. Valamikor annyi volt belőle vizeinkben, hogy az egyszeri halászember nem győzte vékával hordani a halpiacra. Fő szezonja tavasszal volt, hiszen az elsők között mozdult a természet éledésével. A rengeteg kiöntés, természetes holtág mind kitűnő életteret biztosított halunknak. A korábbi „Kánaán” azonban napjainkra megszűnt. Van ugyan egy-két olyan természetes vizünk, ahol remek állománya alakult ki, mégis ritka vendég a horgászok horgán. Kevés vízbe telepítik, pedig sportértékében vetekszik a ponttyal. Nálam kiemelt védelmet élvez. Kora tavasszal, ha összefutunk valahol, soha nem ússza meg egy búcsú puszi nélkül a találkozást. Akár kívánni is lehet tőle, például azt, hogy találkozzunk legközelebb.

Törp Ördögök vs. Kubik Kárászok

Ördögh Máté 2008-10-02
Mielőtt bárki valamiféle elfajult (vagy elfajzott?), brutális küzdősport-mérkőzésre gondolna, sietve bemutatnám a mérkőző „ellenfeleket”. Az ördögi törpök mindannyiunk kedvenceit, a pehelysúlyban „fantörpikusan” verhetetlen törpeharcsákat, a szintén kubikgödöri székhelyű kárászok pedig hazánk valaha oly gyakori, őshonos képviselőinek ezüstös, élelmes és a töpörödött bajszosokhoz hasonlóan agresszíven terjeszkedő, tájidegen rokonait jelentik. Riválisok, telhetetlenek, mindenre elszántak. Hogy kinek a győzelmével ért véget a „küzdelem”? Természetesen az enyémmel. :-)

Öböl praktikák

Döme Gábor 2008-07-16
Vannak vízterületek, amelyhez ellenállhatatlan vonzalmat érzek. Ha a vízterület nevében benne van a „Duna” szó, bizony nagyon szívesen horgászom rajta. Főleg, ha ott rangos versenyeket is rendeznek! A Dunaújvárosi Kikötői-öböl évek óta az egyik kedvenc vízterületem. A szimpátia másik oka, hogy sok kellemes élmény, több megnyert verseny emléke is kötődik ehhez a vízterülethez. Így talán nem csoda, hogy szívesen írok az „öböl praktikákról”, amely nem csak versenyeken hasznosítható!

Balatoni dévérek

Döme Gábor
A Balaton sokunk kedvence, de a legfőbb probléma, hogy igen kicsi a szabad vízparti helyek száma. Ezért különösen örültem annak a meghívásnak, amely során régi horgászbarátom, Csönge Ferenc egy Balatonszepezden található Horgászkempingbe invitált. Ugyanis a magyar tenger partján már ilyen is van! Itt nem megtűrt vendégek a horgászok, hanem kifejezettem az ő kedvükért üzemeltetik a több mint 600 méteres partszakasszal rendelkező kempinget. Nagyon kíváncsi voltam rá, hogy mire lehet számítani, mit lehet fogni egy rövid, akár néhány órás horgászat során is a Balaton e részén.

Irány a mély víz!

Amint a tartós hidegek beköszöntenek és az éjszakai fagyok rendszeressé válnak, bizony lehet, hogy már csak néhány napunk maradt kedvenc vizünk teljes befagyásáig. A megszállott horgászok ezt a hátralévő rövidke időszakot (amelyet még ajándékba adott a természet) is kihasználják, és halak felkutatására indulnak. De hol érdemes ilyenkor próbálkozni, és mit lehet ekkortájt fogni? Egedi Róbert segítségével hamarosan minden kérdésünkre választ kapunk!

Mélyvízi dévérezés

Döme Gábor
Magyarországon nem túl gyakori, hogy valaki 8-9 méter mély vízben horgásszon. A vizeink zöme sekély, átlag 1-3 méter. Nincs komoly hazai szakirodalma a mély, „feneketlen kutak” eredményes horgászatának. Ezt a hiányt egyetlen írással lehetetlen pótolni, de talán mégis szolgál annyi információval, hogy kellő kiindulási alapot biztosítson a tanácstalan horgásznak.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!