Rendezés

Nyári pontyozás rakóssal

Horváth Viktor 2016-09-10
Mai rohanó világunkban sok embernek nincs ideje napokig kiülni a vízpartra és kedvenc szenvedélyének hódolni. Azonban a megfelelően összeállított felszereléssel, etetőanyaggal és csalival a rövid, félnapos horgászat alatt is sikerülhet megfogni a hőn áhított zsákmányt. Egyik kedvenc tavamra, az ácsi Öntöző-tóra látogattam el és töltöttem el egy napot horgászbottal a kezemben.

Mert horgászni jó…

Tóth Szabolcs 2016-04-08
Egész télen arra vártam, hogy végre jöjjön a jó idő, és kiszabadulhassak a szoba fogságából, hogy végre ne kelljen nagykabátban töltenem a vízparton töltött órákat. Hát, eljött ez az idő. A tavasz első olyan napja, amikor már éreztem a napsütés erejét a hátamon, és nem fújt a szél. Tökéletes idő egy jó horgászatra. De ami a horgászat alatt történt, arra még én sem számítottam…

Cukrot a csontikra!

Polyák Csaba 2016-01-14
Nehezen ébredek, hosszú volt a hét, és a szombati napon buckalakók, Jedik és Sith lovagok közt bolyongtam a gyerkőccel. Star Wars találkozó volt, ahol rádöbbentem, a horgászat mint hobbi, mégsem olyan kirívó szórakozás. Ha már jelmezes buli, akkor bár gyerekkoromban Han Solo szerettem volna lenni, maximum Jabbának öltözhettem volna. A galaktikus mese fő gengsztere mint egy nagyra nőtt csontkukac maradt meg emlékezetemben. Az erkélyre kilépve, hideg eső csap az arcomba. A pénteken vásárolt liternyi apró kis Jabbák egy vödörben már életre keltek. Főszerepet szánok nekik a mai napon, mert már nem bírok magammal, ha ez így halad, átállok a sötét oldalra. Horgásznom kell!

Rendhagyó mese az aranyhalról és a Három Kívánságról

Polyák Csaba 2015-09-17
A horgászlegény fogásai egyre rövidültek. Se egy kapitális jószág, se egy dézsányi hal, de még egy teknős sem akadt a horgára hosszú ideje. Rontás lehet rajta bizonyosan! A rontás ellen pedig tenni kell. Az átkot vagy a füves ember tudja levenni, vagy ha már ő sem, akkor csak a piócás ember segíthet. Régi kalendáriumokban olvasott a legényke valami csodaszerű állatról, akitől hármat is lehet kívánni…

Kárászos nap Tószeg szívében

Bartus Péter 2015-08-21
Egy hétvége alkalmával rakós botos horgászatot terveztem, amelynek helyszínéül a festői szépségű tószegi csónakázó tavat vettem célba. Ez a kis tavacska nagyon közel áll a szívemhez, mert itt kezdtem el hosszú bottal horgászni. A helyi egyesület sokat tesz a versenyhorgászatért, hiszen gyakran szerveznek versenyeket és az esélyegyenlőség végett mindig két kategóriát hirdetnek, ahol mind az amatőrök, mind a „profik” összemérhetik tudásukat szinte hónapról hónapra. A versenyekre egy már-már összeszokott baráti társaság érkezik, de mindenki maximálisan felkészülve. Ezért érkeztem én is, hogy kiderítsem, hogyan tudom a vízben rejlő kárászokat horogra csalni ezen a technikás vízen.

Rakós botos Party zóna

Polyák Csaba 2015-06-25
Régen találkoztunk már. A régi és új ismerősöket üdvözlöm, sokan biztosan emlékeznek még az írásaimra, akiknek pedig még nem vagyok ismerős, itt az újabb alkalom, hogy megismerkedjünk. Barátaim szerint „grafomán” vagyok, akinek állandó írási kényszere van. Több mint tíz évvel ezelőtt első publikációim itt jelentek meg, majd a nyomtatott sajtóban is felbukkantam, egyszóval életem lassan, de biztosan a horgászat körül kezdett forogni, és ahogy egy korábbi írásomban is már szóltam erről, vannak válaszutak életünkben, amelyeken vagy elindulunk, vagy sem...

Versenyhorgászat bűvöletében

Almási József 2015-06-04
Írásom ihletét a Haldorádó horgászportál rendszeres olvasása adta, mégpedig olyan okból, hogy sajnos a finomszerelékes írások között jó ideje nem találkoztam kedvenc módszeremről, a rakós botos horgászatról szóló írással. Az oldalt visszanézve az utolsó e műfajban íródott szerzemény is több mint egy éve született, így szeretnék a cikkemmel mások számára is buzdítást adni hasonló élményeik publikálására. Tudom, hogy nem olcsó e technika művelése, elég időigényes az előkészület is, számomra mégis az egyik legsportszerűbb és legszebb változata ennek a szenvedélynek.

Hideg vízre hangolva 1. rész: Késő őszi rakózás

Szili Dániel 2013-12-22
Mikor beköszöntenek a tartós hidegek, később a mínuszok, vizeink szunnyadni kezdenek. A vízi növényzet elsatnyul, lesüllyed a fenékre, a bennük megbúvó élőlények szintén elbújnak, így az őket követő halak is. A legtöbb esetben a part menti zóna kiürül, és az itt maradt halak nagyon finnyásan táplálkoznak. Ilyenkor vethető be a matchbot, a pickerbot, ám bizonyos esetekben még a rakós botnak is van létjogosultsága. A szereléknek pedig a körülményekhez mérten a legfinomabbnak kell lennie. Négyrészesre tervezett cikksorozatom első állomásában a rakósé a főszerep.

Nincs annál jobb, mint amikor nyúlik a gumi!

Lábas Norbert 2012-07-12
A horgászat rögös útján sok mindenre magától is rájön az ember, ahogy tapasztal. Így van ez, ha dönteni kell, hogy melyik vízen vagy épp melyik módszerrel horgásszon az emberfia. Tény, hogy ha pontyról van szó, a finomszerelékes módszerek közül a feeder a legtöbb esetben felülmúlhatatlan. No de mi van akkor, ha én arra vágyom, hogy a nyúló gumi és a petrencés rúd legyen az eszközöm a pontyokkal vívott harcban?

Akár versenyre is!

Szili Dániel 2011-12-07
Egy korábbi írásomban csupán amolyan hobbi rakós botos horgászatot mutattam be, most azonban olyat részletezek, ami akár versenyen is megállja a helyét. A technika ugyanaz, csupán a szerelék és az etetőanyag változik, és a tempó is felgyorsul. Bár értek a horgászathoz, akár verseny szinten is, nem mondhatnám, hogy egy válogatott kerettag vagy egy profi versenyző szintjén vagyok, ezért ez az írás inkább azoknak szól, akik bele szeretnének kóstolni a versenyhorgászatba vagy ismerkednek a témával. A cikkben bemutatott szituáció valós versenykörülmények között zajlott, etetett pályán, vetélytársakkal.

A vörös démon

Szentes István 2011-11-29
Üdvözöllek titeket, kedves Olvasók! Szentes Istvánnak hívnak és Románia nyugati szélén lakom, pontosabban Nagyváradon. Nemrég figyeltem fel egy Haldorádón megjelent cikkre, amely szerint a vezetőség nagy szeretettel várja az olvasók által fogalmazott írásokat. Annyi volt a kritérium, hogy a horgászat során valamilyen Haldorádó terméket használjak. Én a Ponty Piros etetőanyag és a hozzá illő „Vörös Démon” folyékony aroma mellett tettem le a voksomat. Ha kíváncsiak vagytok, hogy mi lett az eredménye, akkor tartsatok velem!

Gyertyák másnapján

Polyák Csaba 2011-11-22
November első napja az emlékezésé. Mindenkiért, akik már nem lehetnek közöttünk, egy láng lobog a temetőkben. Megannyi imbolygó kis fény az éjszakában. Meghitt, csendes együttérzés, emlékek, villanások. Az idő vagy talán a divat hozta magával a külföldi módit, egyre több vigyorgó tökfej világít a házak portáján. Nem kedvelem, számomra idegen hóbort, időnként mégis megmosolyogtatnak ezek a töklámpások. A gyertyák fényei azonban másnapra elhalványulnak, ellobbannak az utolsó lángok is, és az emlékek helyére újból a jelen átélhetőbb pillanatai tolakodnak.

Horgásztam, csak úgy…

Szili Dániel 2011-11-05
Nem igazán tudtam más címet adni most következő írásomnak, hát végül ennél maradtam… Az előzményekről annyit érdemes tudni, hogy sikertelen rakós botos pontyozásaim és folytonos kora hajnali keléseim miatt kissé berágtam, és végül úgy döntöttem, nem is kelek olyan nagyon korán, és nem is pontyozni fogok, egyszerűen csak horgászni - lesz, ami lesz!

Rakóssal a Nagykállói Horgásztanyán

Tóth Miklós 2011-10-01
Dawia Team pályázaton felbuzdulva egy horgászatom történetét szeretném most megosztani veletek. Nem volt egy könnyű peca, hol felhős idő, hol émelyítő forróság nehezítette meg ezt a nem mindennapi rakózást. Mivel „sikerült” pár fontosabb dolgot otthon hagynom, még több kihívásba ütköztem. A jól bevált helyemre se tudtam leülni, ezért egy távolabbi helyre kényszerültem. Nehezen sikerült összeállítani a dolgokat, de még ezek után is, nagyon jó -felejthetetlen - horgászatban lehetett részem. Elmesélem, mi sikerült ilyen bonyodalmak közepette…

Felkérés keringőre

Polyák Csaba 2011-09-27
Az évszakok váltják egymást, hidegre meleg, szelesre csendes idők jönnek. A természet nagy táncparkettjén folyamatos a körforgás. Szeretem ezt a táncot, igyekszem minél többször beállni a körbe. Sokan túrabakancsban táncolnak, én horgászbottal a kezemben ropom a táncot. Egy csendes tavaszi délután is a táncparketten talált, ahol sikerült felkérnem pár szép pontyot egy keringőre, akik kezdetben vonakodtak, de végül elfogadták a felkérést.

Amurok rakóssal

Polyák Csaba 2010-08-07
Az amur a horgásztársadalmat megosztó halak egyike. Van, aki mint jövevényhalat gyűlöli és a nádasok kíméletlen pusztítóját látja benne, míg mások a vérbeli sporthalat. Én nem kívánok pálcát törni felette, megpróbálok együtt élni őkelmével, ha már a sors idepottyantotta. Ez azt jelenti, hogy a dolgok jó oldalát nézve, inkább a sportosságot, a vadságot szeretem benne. Sokszor megtréfált már váratlan kirohanásaival, menekülésével, hiszen aki ismeri, tudja, nem adja könnyen a pikkelyét. Amurozni sokféleképpen lehet. Horgászatának külön szakirodalma van, de kevesen horgásznak rá kimondottan rakós bottal. Nagy hiba, hiszen remek szórakozás tud lenni, ha sikerül magunk elé beállítani egy amurcsapatot. Rakóssal horgászva különösen igaz, hogy a harc kimenetele kétesélyes, és sokszor az amur kerül ki győztesen a küzdelemből. Talán éppen ezért tölt el mindig büszkeséggel, ha én kerekedek felül ezen az eleven torpedón.

Válogatós kárászok

Balogh Róbert 2010-07-13
A szívemhez oly közel álló rakós botos technikával akartam kárászt és - ha lehet - egy-két bónusz pontyot fogni a lakóhelyem peremén található kis tavacskán. A vízben hemzsegő kárászok horogra csalása nem is volt olyan egyszerű, mert igencsak válogatós kedvükben voltak. A csontit, a szép egészséges kukoricaszemekhez hasonlóan csak nézegették, így nem volt túl egyszerű szákba terelni az egyébként mindig viszonylag jól kapó kárászokat.

Mikor Atkán virágzik a ringló…

Szili Dániel 2010-05-26
Mikor az idő és a nap sugarai már elég melegek és az ég éltető esőzésekkel táplálja a földet, olyankor virágba és rügybe borulnak a fák, a bokrok és a mezők. Dongnak a méhek, ezrével rajzanak, hirdetik, hogy valami elkezdődött. A víz felszínén fürdik a keszeg, már nászkiütésekkel tarkítottak, és alighanem ez egy elég jó időszak a keszegezők számára. Ez a tavasz. Ezúttal egy kellemes, tavaszias rakózásról szóló élménybeszámolót osztanék meg Veletek, amit a kedvenc állóvizemen, az Atkai-holtágon sikerült összehozni.

Két nő, egy technika

Szabó-Petró Henriett 2010-04-27
Emlékszem, néhány éve még értetlenkedve néztem a rakós bottal horgászókat. Nem értettem, mivel tudhat többet a többi technikánál, hogy megéri tartani azt az iszonyú hosszú, akkor még nehéznek gondolt rudat. Ráadásul számtalan kiegészítő szükséges a használatához. Aztán egyszer kipróbáltam, és azóta megszállottan szeretem. Kiderült, ezzel nem csak én vagyok így.

Végre! Az év első horgászata!

Rózsa Arnold 2010-03-15
A 2009. év utolsó horgászatára tradicionálisan december 31-én került sor. Ezután az időjárási körülmények miatt egy hosszabb szünet következett, de február elején már jelentkeztek az elvonási tünetek. A helyzet kilátástalannak tűnt, hiszen minden vízfelületet, ahol halakat sejtettem, vastag jégpáncél volt borított. Nemrégiben megismerkedtem Végh Krisztiánnal, aki egy olyan tóról számolt be, ahol még a legnagyobb hidegekben is gondolnak a magunkfajta fanatikus horgászokra. A tó középső részén áramoltatják a vizet, így az sosem fagy be. Rövid telefonos egyeztetés után a következő szombat reggel (2010. február 20-án) már a parton talált minket.

Mínusz hetes ponty…

Takács Péter 2010-02-17
Ez az év már-már kísértetiesen hasonló módon indult, mint az előző. Január utolsó napjaira már igencsak erős volt a „HORGÁSZNI KELLENE” kényszer érzése. Gondolom, most sokan magukra ismernek, ahogy az előző mondat két nagybetűs szavát elolvasták és belegondoltak egy-egy jobb horgászat emlékébe… Hát igen, tényleg jó lenne már a vízparton ülni és érezni a tavasz illatát… Ne ijedjetek meg, nem foglak most tavaszról szóló, fennkölt irodalmi gondolatokkal ostromolni Titeket, térjünk vissza a képzelgésből a kemény télbe! A dolog ennél egyszerűbbre sikerült. Jött a szokásos felkérés, hogy horgászni kellene. Upsz… erről az időjárásnak nem szólt senki, így mínusz 15-20 fokok köszöntöttek be január utolsó napjaira.

Piros Pontyos próbálkozások 1.

Hajdu Tamás 2010-01-18
A Haldorádó Feeder Master Ponty Piros etetőanyagot többször is bevetettem csatornákon rakós, valamint matchbotos horgászatokon is. Eredetileg pontyra készült, de remekül szelektál a keszeghorgászat során is. Segítségével sok szép dévérkeszeget és kárászt is partra csábítottam az év hidegebb időszakaiban. Tulajdonképpen egy olyan univerzális etetőanyag, amellyel mindig fogtam, gyakorta kiemelkedően sokat a többiekhez képest. Minden horgászaton kitapasztaltam valami újat, és sok-sok peca során egyre több hasznos információra tettem szert használata közben. Egy biztos, egy etetőanyagot akkor lehet jól kiismerni és eredményesen használni, ha azt sokat próbáljuk és bízunk benne! Tartsatok velem, hogy egy konkrét horgászat során szerzett értékes tapasztalataimat megoszthassam veletek!

A tanítómester

Futó Márton 2009-11-22
A horgászat egy eléggé összetett sport, benne számtalan módszer és lehetőség ígér eredményt. Gyakran elkísér a vízpartra az egyik legrégebbi tanárom. Némán lesi, mit teszek, néha megveregeti a vállam is, gratulál. Még mindig próbál tanítani. A legutóbbi horgászaton is végig mögöttem állt, és csak csendben mutogatott a nád szélére az eredményesség érdekében.

Újdonságok a Maros Mixnél VII. - 50 perc, 100 hal

Egedi Róbert 2009-06-10
Egy vízparti fotózásról tartottam épp hazafelé, amikor megcsörrent a telefonom. [d]Ifj. Barna Szilárd[-d] üdvözölt a vonal másik végén, és az iránt érdeklődött, hogy lesz-e egy szabad órám estefelé. Ugyanis az a nagyszerű ötlete támadt, hogy a Maros Mix üzem melletti teszttavon be lehetne mutatni, hogyan lehet mindössze egy óra alatt nagyon sok halat fogni. Körülbelül egy éve tervezzük, hogy bemutatjuk a kicsiny tavacskát a Haldorádó horgászportál olvasóinak, Szilárd pedig úgy gondolta, hogy ez a teszthorgászat most tökéletes alkalmat nyújthat erre. Ha kíváncsiak vagytok a részletekre, tartsatok velem az elkövetkezendő pár percben.

Apró, de fontos örömök

Balogh Róbert 2009-05-16
Az utóbbi időben ennyire még nem vártam a reggelt, hogy horgászni induljunk. Jó sorsom úgy hozta, hogy gimnáziumi osztálytársam a szomszéd városba költözött. Ráadásul Bandi még horgászni is szeret, igaz, nem túl régen, de annál nagyobb lelkesedéssel kezdte el ezt a szép sportot. Tehát adott volt a lehetőség, hogy együtt horgásszunk.

Tüskei tavasz 2.

Papp József 2009-04-23
Dombóvár és a környék csodás horgászvize a Tüskei-tó, ahol a rakós botozástól a harcsázásig a horgászat csaknem minden módszerét eredményesen lehet művelni. Ehhez természetesen „rendelkezésre áll” a megfelelő halfauna is, az apró keszegektől a közel mázsás harcsákig. Szerencsére a bojlisok körében nem felkapott, a harcsák sem szeretik a lámpafényt, így a „nem túl művelt” halakat elsősorban a hagyományos módszerekkel, etetőkkel, csalikkal lehet horogra csalni. Az előző részben a tavat és egyik kedvenc módszeremet, a spiccbotozást mutattam be, igaz, nem a megszokott körülmények közt, de így talán érdekfeszítőbb volt. Most egy kicsit rakózunk, utána pedig harcsázunk.

Ponty a végén, avagy Daiwa Connoisseur G8 rakós bot éles bevetésen

Attila Polónyi 2009-04-11
A Daiwa márkanév hallatán a hazai horgászok nagy része a kiváló minőségű pergető botokra, pergető orsókra gondol. Egyáltalán nem véletlen, hogy akik a legjobb felszereléseket keresik ebben a műfajban, azok először e márka a termékeire összpontosítanak. A Japánban gyártott orsóknak - nyugodtan állíthatjuk - nincs párja. A Daiwa finomszerelékes horgászeszközeinek hazája viszont nem Japán, hanem a legnagyobb horgászkultúrával, horgászmúlttal rendelkező ország, Anglia. Az itt készített horgászeszközök ugyanazt a magas minőséget nyújtják, mint a Japánban gyártott testvéreik. Mostani írásomban egy ilyen extra magas igényeknek is megfelelő, a maga kategóriájában egyedülálló rakós bottal, a Daiwa Connoisseur G8-cal szeretnélek megismertetni benneteket.

Újra a bodorkák nyomában

Balogh Róbert 2009-04-05
Néhány héttel ezelőtt indult számomra az igazi horgászszezon. Spiccbottal bodorkáztam egy félig még befagyott tavon. Mára már elolvadt a jégtakaró, és csak a hőmérő bizonygatja, hogy még nem igazán érkezett el az igazi tavasz, hiába mutatja a naptár. A halak már szerencsére aktívak, legalábbis a legkorábban ébredő fajok.

Kora tavaszi keszegezés

Polyák Csaba 2009-03-09
Lassan, végérvényesen elérkezik a jó idő. A vizek hőmérőjének higanyszála is egyre magasabbra szökik. Éled a természet, éled a horgász. A felmelegedő vizeken, ha tehetem, a keszegféléket veszem üldözőbe, hiszen talán ők az első tavaszi virágok. Hogyan lehet belőlük egy csokorra valót szedni? Egyszerű. Elég ehhez egy spiccbot vagy egy rakós bot is. Kinek mihez van kedve. A lényeg, hogy a friss, tavaszi levegőn legyünk, és töltődjünk fel az egész heti rohanás után. A fogást tekintsük ráadásnak. Néhány hasznos tippel azért megpróbálok ehhez a ráadáshoz hozzájárulni. Tartsatok velem!
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!