A 32 kg-os ponty története

Haldorádó Team 2021-03-10
A Haldorádó Horgászportál Facebook, illetve Instagram oldalait követők néhány napja találkozhattak egy meghökkentő fogás hírével. Kádár Barna sporttársunk egy óriási, 32 kg-os tőpontyot fogott Haldorádó és By Döme TEAM FEEDER termékeinket használva. Az ilyen visszajelzések, eredmények híre számunkra is megtisztelő, rendkívüli örömmel, büszkeséggel tölt el bennünket, hogy egy kicsit mi is részesei lehettünk a sikernek. Barnát bővebben is meginterjúvoltuk, a soron következő írásban megismerkedhettek a horgásszal, valamint a nem hétköznapi ponty fogásának történetével.

Életem hala…

Balogh Róbert 2014-11-01
Az ember élete nagy eseményeire - amennyire csak lehetősége engedi - megpróbál illően felkészülni. Én is így tettem, mielőtt egy néhány napos, immár tizenegyedik éve rendszeresen ismétlődő nyári dévéres feederezésre indultam kedves rokonaimhoz, Gézához és feleségéhez. Mindenféle horgok, amik szóba jöhetnek, új damillal illően feltöltött orsódobok, aprócikkek sorakoztak a kocsim csomagtartójában. A szokásos dévéres túra egy darabig a megszokott forgatókönyv szerint zajlott, de aztán jött egy hal, ami… valószínűleg életem hala lesz.

Rekordfogás feederbottal!

Fazekas Tamás 2010-10-11
Sikerült barátaimmal egyeztetni egy közös horgászatot, ami javaslatomra a Harsányi-horgásztóra esett. Átlagos horgászatra gondoltam, de egy kis szerencsével egy igazi álom vált valóra: sikerült megfognom életem eddigi legnagyobb halát feederbottal!

Új tőponty világrekord 39,9 kg!

Haldorádó Team 2010-06-21
Most kaptuk a fantasztikus hírt Bujáki Gézától a Pontyvilág magazin főszerkesztőjétől, hogy Markus Pelzer 2010. június 17-én a reggeli órákban, fél nyolc és nyolc óra között egy németországi bányatavon 39,9 kilós tőpontyot fogott. Ezzel a fogással Markus örökre beírta magát a pontyhorgászat történelmébe, hiszen ez a hal az új tőponty világrekord!!!

Pontyfogás 40 kiló felett!

Kovács Zoltán 2009-08-01
Minden idők legnagyobb pontyfogásáról kaptunk gyorshírt, melyet Rob Hales-nek sikerült elbirtokolnia. A fogás helyszíne a Franciaországban található Rainbow Lake (Szivárvány-tó). Itt sikerült horogra csalni egy 40 kilogramm fölötti pontyot! A részletekről és a nem hétköznapi fogásról készült felvételeket ebben a cikkben láthatjátok.

2007. év legnagyobb magyar tőpontya

Fenyvesi Attila 2008-01-30
Az új év kezdete a számvetések, visszatekintések időszaka. Ránk, horgászokra ez kétszeresen is igaz, hisz ilyenkor, télvíz idején rendre „elvermeljük” a botokat, szerelékeket, s leginkább az elmúlt élményekre emlékezünk. Már akinek van mire… Bujár János azon kevesek egyike, akiknek sikerült megfogni élete eddigi legnagyobb, rekordméretű halát, egy gyönyörű, 27 kilós tőpontyot. Ez egyben 2007-ben Magyarországon, magyar (!) horgász által fogott, igazoltan a legnagyobb ponty!!! A boldog horgászt a részletekről faggattuk.

Egy ponty új élete

Kátai Róbert 2006-06-19
Jókor, jó helyen… avagy 13 órányi horgászat eredménye Háromfán: 5 ponty, 95 kilós összsúlyban. Közülük a legnagyobb: 31 kiló 30 deka. Ez az álomhatáron túli tükörponty nemcsak tórekord, de hazai vizeinkből kifogott - és regisztrált! - második legnagyobb példány! E hír a hozzá kapcsolt fotók miatt szinte azonnal óriási indulatokat kavart, hiszen a mellékelt képanyag alapján sokak számára egyértelműnek tűnik, hogy korábban ezt a halat valamivel kisebb súlyúként többen is megfogták és visszaengedték - de Gyékényesen!

Rekordhal a rakóson

Takács Péter 2005-07-11
Amikor elkezdtem írni ezt a cikket, nem igazán tudtam eldönteni, hogy melyik rovatba illene igazán. Lehetne a Finomszerelékes technikák rovatban, mint a Rakós botos ABC „különszáma”, vagy a Fórumlakók életképeinél, hiszen Tibi is aktív fórumozó, de végül Rekordlista rovat mellett döntöttem a megfogott hal méretei miatt. Kíváncsi vagyok, aki megnézi ezt a képet, mekkorának tippeli a képen lévő, rakós bottal fogott pontyot? 8, 10, 15, netán 20 kg? A válasz hamarosan kiderül.

Rekordlistás ponty Merenyéről

Bodnár Zsolt 2004-09-09
A nyár végéhez közeledve, 5 felejthetetlen napot töltöttem a Merenyei-víztározón. A csodálatos és kapitális halakban gazdag víz, hozzám is kegyes volt és néhány „apró” kíséretében, több gyönyörű halat is sikerült kifognom. Csak tömören vázolva, pontyok: 9,5 kg, 10 kg, 11 kg, 11,35 kg, 13,65 kg; amurok: 6 kg, 7 kg, 9,5 kg. A mozgalmas és érdekes horgászatról, egy későbbi beszámolóban részletesen tájékoztatom a Haldorádó olvasóit. Ezt a rekordlistás bejelentést, amelyben eddigi legnagyobb pontyom szerepel, kedvcsinálónak szántam.

Rekordlistás halak a Bojli Suliból

Bodnár Zsolt 2003-08-07
Szerencsésnek mondhatom magamat, mivel egyike voltam azoknak, aki részese lehetett a Háromfán megrendezett Bojli Sulinak. Rögtön az első turnusba (június 15-22-ig) bekerültem két másik társammal együtt. A második napon, a vízparton elkészített bojlival csaliztam fel a horgomat. Kíváncsian vártam lesz-e érdeklődő?

Új tórekord Szeliden a pontyfogás terén

Ladányi Tamás 2002-10-07
Húsz fölé kerülni a pontyfogás terén elég nehéz feladat, ez csak kevés embernek adatik meg. Szerencse, kitartás, és nem utolsó sorban kellő tapasztalat kell ahhoz, hogy valaki esetleg sikerrel vegye fel a küzdelmet a nagy "öreggel". És akkor még nem beszéltem egy jó minőségű csaliról, megfelelő időjárási körülményekről és még rengeteg apróbb dologról, mely mind a horgászat sikerességét biztosíthatja. Tehát kijelenthető, hogy rengeteg tényezőnek kell együtt lenni ahhoz, hogy valaki egy húsz kilógrammon felüli pontyfogást elkönyvelhessen magának. Bújáki Géza budapesti horgásznak egy hónapon belül kétszer is sikerült húsz kilogramm fölé jutnia. És ami páratlan az egészben az az, hogy mindkét hala új tórekord is lett egyben. Nem semmi teljesítmény az egyszer biztos! Augusztus közepe felé a tatai pontyrekordot adta át a múltnak egy 21,4 kg-os tükrössel, míg szeptember 10-én a szelidi tórekordot törölte le a felszínről egy 27 kg-os tükörponttyal.

Rekordlistás ponty Háromfáról

Méhes Csaba 2002-09-25
A Dunaszerdahelyi (szlovák) Szenzál Horgászklub tagjai csodálatos pontyokat fogtak a Háromfán. A sok szép hal közül a legnagyobbat rekordlistánkra is bejelentették.

Rekordlista kiegészítő

Ladányi Tamás
Az országot járva örömmel vettem észre, hogy egyre több rekordlistás halat fognak a horgászok. Szebbnél szebb fogásoknak örülhetnek a vízparton, csodálatos élményekkel gazdagodnak. Pontyok, amurok, ragadozók és keszegfélék egyaránt gyarapíthatnák a rekordlistákat, ha bejelentenék őket. Itt ugyanis adódik egy kis probléma. Sokszor hiába próbálom rábeszélni a horgászokat, hogy jelentsék be az általuk kifogott rekordlistás halakat, hallani sem akarnak róla. Többen túl szerények, míg mások talán kissé lusták hozzá, de többségben vannak azok, kik féltik a jó vizeiket, titokban szeretnék tartani a fogások helyszínét.

Rekordlista margójára

Fodor Sándor négy rekordlistás pontyáról készült beszámolót tegnap olvashatták. Ígéretünkhöz híven megkerestük a sporthorgászt és most, kicsit részletesebben is bepillanthatunk a nem mindennapi fogások kulisszatitkaiba. Tartsanak velünk, érdemes!

Rekordlistás pontyok a Hotedrán

Haldorádó Team
Négy darab nagyon szép, rekordlistás pontyról kaptunk bejelentést. Fodor Sándor mind a négy kapitális halat saját készítésű kagylós bojlival fogta. A sportszerű horgász, a mérlegelés és fényképezés után a halakat visszaengedte éltető elemükbe a festői szépségű Dráva holtágba. Köszönjük a bejelentéseket és gratulálunk a "catch & release" újabb hazai példájához.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!