Sügérezésre fel!

Horváth Viktor 2018-03-20
A hétvégén két cimborámmal vágtunk neki egy kis rablózásnak. Helyszínként a Mosoni-Duna egy kis ágát vettük célba. Utóbbi időben több szép fogásról kaptunk infót, ezért is esett erre a választásunk. Az előrejelzéseket nézegetve napsütéses időre volt kilátás, igaz, a szél se kímélt minket, de nagy buzgóan készültünk a horgászatra.

A sügér horgászata 11.

Balogh Róbert 2007-07-24
A sügérhorgászat számos módszerét áttekintettük már, elérkezett az idő, hogy a számomra legtöbb izgalmat, kihívást jelentő módszert, a sügéres legyezést is bemutassam.

A sügér horgászata 10.

Balogh Róbert 2005-02-01
Kétséget kizáróan a legsportosabb sügérező módszer a pergetés és a twiszterrel történő horgászat. Ha olyan vízterületre lelünk, ahol nagy egyedszámú sügérpopuláció él, akkor mindkét módszerrel felejthetetlen élményt garantáló horgászatnak nézhetünk elébe.

A sügér horgászata 9.

Balogh Róbert 2004-10-21
Az úszós sügérezés után, olyan kevésbé ismert módszereket mutatok, be amelyek szintén nagyon eredményes a kis ragadozóhal horgászat során. A finom rezgőspicces horgászatba, és a télvíz idején verhetetlen mormiskázásba avatom be a szakértő közönséget.

A sügér horgászata 8.

Balogh Róbert 2004-08-10
Elérkeztünk a számunkra legfontosabb részhez, a nem kevésbé fontos apró részletek (megfelelő hely, felszerelés) áttekintése után, ez pedig a sügér horgászatának módszerei. Ezen a témakörön belül négy módszert teszek nagyító alá. Ezek az alábbiak: úszós horgászat, fenekezés, mormiskázás, és a pergető horgászat. A pergetés részben más, már eddig tárgyalt műcsalis módszerekkel is megismerkedhetünk. Először vágjunk bele egy kis úszós sügérezésbe!

A sügér horgászata 7.

Balogh Róbert 2004-07-02
A műcsalik áttekintése után, tegyünk egy rövid kirándulást a természetes csalik között is. Nem csak az élő csalikat szeretném nagyító alá venni, hanem foglalkoznék a beszerzési, illetve tenyésztési módjaikkal is.

A sügér horgászata 6.

Balogh Róbert 2004-05-12
Az előző részben két műcsalival ismerkedtünk meg, most ismét a műcsalis dobozban kutatunk egy kicsit, eredményes sügér csalik után. A mai választás a plasztik csalikra és a tandem csalira esett. Nem véletlenül, ezek a csábítók már bizonyítottak, legalábbis az én horgászataim során. A cikk elolvasása után, remélem Önök is kedvet kapnak, hogy kipróbálják.

A sügér horgászata 5.

Balogh Róbert 2004-04-14
Ha ragadozó halak horgászata kerül szóba, akkor szinte mindenki akaratlanul is a műcsalis horgászatra gondol, pedig élő csalikkal is eredményesek lehetünk. Valószínűleg ez nem véletlen, mert egy horgászboltba lépve nem az élő csalik kerülnek azonnal a látóterünkbe, hanem a tengernyi fajta, különböző alakú, színkombinációjú műcsali, melyek az üveges pultban lapulnak, vagy a falon díszelegnek. A műcsali „nem kér enni”, ha egyszer megvettük és nem szabadított meg tőle egy hal, s lett egy ragadozó testékszere vagy esetleg a mederfenék akadóinak dísze, akkor akár évtizedekig bizonyíthatja, hogy mennyire fogós.

A sügér horgászata 4.

Balogh Róbert 2004-03-12
Horgászfelszerelésünk kiválasztásánál mindenképpen figyelembe kell vennünk célhalunk szerény testméreteit. Kis mérete ellenére a horgon szívósan küzd, tartósan és elszántan kirohanva védekezik, többször a vízinövényzet vagy a fenék felé tör, miközben a part felé kormányozzuk horgászbotunkkal. Rendkívül élvezetes dolog egy-egy szebb példányt kifogni.

A sügér horgászata 3.

Balogh Róbert 2004-02-13
Az előzőekben két előfordulási helyet ismertettem. A most következő rész, ismét ezt a témakört tárgyalja, a vízbe dőlt és vízben álló fák, bokrok környékére csábítom Önöket, illetve a két legígéretesebb évszakot mutatom be a sügérhorgászat szemüvegén át.

A Sügér horgászata 2.

Balogh Róbert 2004-01-20
Hazánk szinte minden nagyobb álló és folyóvizében megtalálható, ha nem is olyan nagy mennyiségben, mint ezelőtt 15-20 évvel. Akkoriban szinte biztos volt, hogy ha valaki gilisztával csalizott, horgászata során biztos fogott sügeret, és nem is az aprajából, nem volt ritka a több darabos fogás, 20 deka feletti egyedekből sem. Az igazán kapitális méretűek akkor sem voltak jellemzőek a horgászzsákmányban. Valamilyen okból kifolyólag a kedvező feltételek és a táplálékbőség ellenére sem nő akkorára, mint az északi országokban.

A Sügér horgászata 1.

Balogh Róbert 2004-01-08
Ez a csodálatos halacska, - halacskát írok, mert sajnos nem ér el nagy méreteket hazánk vizeiben - érthetetlen módon a magyar horgászok egyik bosszúsága, mert a süllőnek vagy csukának szánt - sokszor nem is annyira kis méretű - csalihalat vagy műcsalit ő viszi táncba. Nagyon kevesen vagyunk, akik célzottan erre a halfajra horgászunk, pedig horgászata igen élvezetes és Európa más országaiban, különösen északon nagyra becsült szórakozás.
Termék katalógus

Haldorádó
Katalógus

Megjelent a Haldorádó 2024 termékkatalógus, lapozz bele!